Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lite plass mellom hjulbuer og dekk - uheldig på vinter/dårlig sledeføre?

Startet av Muffinman, torsdag 05. desember 2013, klokken 20:53

« forrige - neste »

Bjoris

På fredag måtte jeg stoppe med A6en, jeskla spetakkel fra ene siden fremme og ganske riktig var det hardpakket med snø og is, har da moderate dekk og ikke noe sportsunderstell... Når jeg kom frem etter 1,5 times kjøring på lørdag var det helt fult med snø og is igjen, spesielle forhold nå... kjørte på salt og snøslaps i nær null og så var det 11 minus på det meste på turen...

Muffinman

Har akkurat tilbakelagt 43 mil med gammelbilen som ikke er solgt enda, en 2007 Saab 9-3. Svært krevende føre hele veien og kjørte tilnærmet non stop. Ikke antydninger til klabb i hjulbuene. Som det nevnes over skjer nok dette helst med biler som har liten klaring mellom hjulbue og hjul, og som i tillegg har brede dekk.

...merker meg forresten at enkelte ting står utsatt til inni skjermene til Tesla`en. Ledning, gummibelg og ikke minst en helt eksponert leamikk som sikkert tilhører luftfjæringen foran - tror man skal velge metode med omhu når isen skal fjernes for å ikke skade noe.

EDIT: Lagt til bilde

petersv

Er endel som ikke er så bra "pakka inn" i hjulbuene. Om det er et problem eller ei, vil tiden vise.

Havebigfun

Hos meg er disse delene smurt inn med fett- håper dette reduserer vedheften av eventuelle isklumper og dermed skadefaren ;)

Patosan

Igår, när hjulhusen var lagom packade med snö, fick jag 'Car needs service'.
Körde några meter och det försvann.
Skulle inte förvåna mig om det påverkade något av det mick-mack vi ser på bilderna ovan.
VIN 15026

LinkedIn

Muffinman

Mildvær og Ivar har stukket av med absolutt all snø. Etter å ha stått parkert i "low" en times tid i dag subbet det der bak når jeg begynte å kjøre. Bilen hevet seg jo umiddelbart når jeg begynte å kjøre, men jeg senket den igjen og prøvde å reprodusere hendelsen uten hell. Vel hjemme hevet jeg den maks og tittet opp i innerskjermene, egentlig uten å se noe som var skadet. Men hvor det høyeste punktet skulle vært stikker skjermen litt ned, mer som en svak vinkel. Likt på begge sider, og begge steder er det merker etter at dekkene har tatt borti. Flere som har dette?

MrDriveby

Sitat fra: Muffinman på fredag 13. desember 2013, klokken 23:49
Mildvær og Ivar har stukket av med absolutt all snø. Etter å ha stått parkert i "low" en times tid i dag subbet det der bak når jeg begynte å kjøre. Bilen hevet seg jo umiddelbart når jeg begynte å kjøre, men jeg senket den igjen og prøvde å reprodusere hendelsen uten hell. Vel hjemme hevet jeg den maks og tittet opp i innerskjermene, egentlig uten å se noe som var skadet. Men hvor det høyeste punktet skulle vært stikker skjermen litt ned, mer som en svak vinkel. Likt på begge sider, og begge steder er det merker etter at dekkene har tatt borti. Flere som har dette?

Orginalt Tesla vinterpakke?
Evt. Dimensjoner på dekk og felg? (Også ET og bredde på felg)
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på fredag 13. desember 2013, klokken 23:49
Mildvær og Ivar har stukket av med absolutt all snø. Etter å ha stått parkert i "low" en times tid i dag subbet det der bak når jeg begynte å kjøre. Bilen hevet seg jo umiddelbart når jeg begynte å kjøre, men jeg senket den igjen og prøvde å reprodusere hendelsen uten hell. Vel hjemme hevet jeg den maks og tittet opp i innerskjermene, egentlig uten å se noe som var skadet. Men hvor det høyeste punktet skulle vært stikker skjermen litt ned, mer som en svak vinkel. Likt på begge sider, og begge steder er det merker etter at dekkene har tatt borti. Flere som har dette?

Var det ikke noe snakk tidligere om at disse var dårlig festet og hadde løsnet fra festene hos flere?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Mine innerskjermer er ihvertfall ødelagte. Mon tro om de tar dette på garanti :(  Tålte altså ikke første turen på 25 mil med start i plussgrader og overgang til minus engang...perfect for winter my ass. Se bilder.

BMW850

Ja, jeg synes innerskjermene har sett tvilsomme ut fra første stund. Tror ikke dette er godt nok...kanskje i California men ikke i Norge. Det trengs skikkelig plast og bedre tildekking av komponenter og mekanismer...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.


BMW850

Hva er innerskjermene laget av... er det en type filt eller noe? Ser nesten sånn ut  :o
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.


jkirkebo

Sitat fra: BMW850 på lørdag 14. desember 2013, klokken 14:33
Hva er innerskjermene laget av... er det en type filt eller noe? Ser nesten sånn ut  :o

Mine ser ut til å være laget av plast. De er også like fine og hele etter 9000km. Kan det være forskjellige typer?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 14. desember 2013, klokken 15:37
Sitat fra: BMW850 på lørdag 14. desember 2013, klokken 14:33
Hva er innerskjermene laget av... er det en type filt eller noe? Ser nesten sånn ut  :o

Mine ser ut til å være laget av plast. De er også like fine og hele etter 9000km. Kan det være forskjellige typer?

Bilder?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA