Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som bare er kjempefornøyd.

Startet av Harlex, lørdag 26. oktober 2013, klokken 22:05

« forrige - neste »

Harlex

Kanskje litt dristig å starte denne tråden etter kun å ha hatt Teslaen på tunet i 5 dager men allikevel.... Jeg tror vi er mange som faktisk er svært fornøyde.
Min status... Hele "smørbrødslisten" fra "feil og mangler tråden" ble gjennomgått uten å finne match.....
Jada jeg har allerede fått fukt i dekselet utenpå baklykt men det er det.... Jeg forventer kanskje at det blir noe smått men forventer samtidig at dette blir fikset gratis av enten av software eller bytte av enkle komponenter. Jeg vet blant annet at de jobber med en ny pakning på dekselet som ligger utenpå lykten... Med hånden på hjertet... Det eneste som irriterer meg er hattehyllen som jeg har betalt ekstra for... Glemmer stadig vekk å legge den ned etter jeg har lagt den opp som medfører ingen sikt bakover... En klassisk brukerfeil....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ofn

Gratulerer Harlex! Har sett den på Kokstad noen dager denne uken og den ser utrolig bra ut i mc red. :)
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

eledille

Jeg har noen småfeil som må utbedres, men jeg går uansett rundt og gliser mer eller mindre konstant selv etter over en måned.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

VigdisA

Gratulerer med ny bil !  :D

Vår bil hadde en del som ikke var helt på stell (og en del av dette er ikke fikset enda) - MEN vi har ikke stresset med det mot Tesla så mye - Det er stort sett mindre kosmetiske feil -får det nok fikset til slutt.

Det er så utrolig mye å glede seg over med denne bilen :-)
Det er så mye kjøreglede, den er flott å se på, lydanlegget er helt supert - elsker å spille musikk HØYT, ryggekameraet viser så skarpe og fine bilder, creep mode er herlig når jeg kjører ut av parkeringsplasser - føler jeg har full kontroll på bilen (i motsetning til i gammel dieseldurer)  Aksellerasjonen er ja.. litt farlig egentlig..  ;D
Når man nærmer seg bilen med handleposer utenfor butikken, slipper man å lete frem nøklene fra lommen/vesken - og dørhåndtakene kommer ut, og på kvelden ser det litt tøft ut med lys også.  8)
Det tar litt tid å vaske bilen ordentlig, men det er bare gøy, når resultatet blir så flott.
Jeg gliser bare mer og mer - 9 uker etter at vi fikk bilen.  :D
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Harlex

Startet denne tråden med bakgrunn i at de jeg kjenner endel som har fått sin model s, er veldig fornøyd og i den sammenheng ville spre litt positivitet rundt bilen. Men så kom jeg til å tenke på en ting som jeg egentlig visste fra før. Hvem er det som oppsøker forum og hvorfor?  Grovt delt i to er det "fanboyene" og dem som har fått et eller annet problem. Jeg har vært innom en rekke forum i årenes løp og det som både fanboy og klager. 
Men hva med dem som verken er ihuga fanboy eller har stort å klage på? De er rett og slett bare fornøyd og formidler det ikke på forum. Tror det er mange av dem... Jeg kjenner no iallfall noen.....
Uansett. Jeg synes det er viktig med tråder som peker på feil og mangler også bare dette ikke overskygger. Brukte smørbrødslisten fra feil og mangler tråden slavisk da jeg overtok min bil... Som tidligere nevnt ingen match utenom Dab og ting som ettermonteres eller ettersendes....
Hvor mange feil og hvor fornøyd kundene er og blir kommer ikke til å bli bekreftet på verken den ene eller annen tråden her på forumet. Der må vi nok vente til det ligger betydelig mer og grundigere data på.
Men inntil det så er det altså mulig å kvitre litt positivitet i denne tråden. Man når ikke alle på et forum men jeg har ved å følge med litt på forumet registrert at de fleste tråder her i større eller mindre grad formidler glede, positivitet og tilfredshet rundt bilen og produktet.
Og en god ting kan som kjent ikke nevnes for ofte... ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Gæsjan

Sitat fra: Harlex på søndag 27. oktober 2013, klokken 19:49
Startet denne tråden med bakgrunn i at de jeg kjenner endel som har fått sin model s, er veldig fornøyd og i den sammenheng ville spre litt positivitet rundt bilen. Men så kom jeg til å tenke på en ting som jeg egentlig visste fra før. Hvem er det som oppsøker forum og hvorfor?  Grovt delt i to er det "fanboyene" og dem som har fått et eller annet problem. Jeg har vært innom en rekke forum i årenes løp og det som både fanboy og klager. 
Men hva med dem som verken er ihuga fanboy eller har stort å klage på? De er rett og slett bare fornøyd og formidler det ikke på forum. Tror det er mange av dem... Jeg kjenner no iallfall noen.....
Uansett. Jeg synes det er viktig med tråder som peker på feil og mangler også bare dette ikke overskygger. Brukte smørbrødslisten fra feil og mangler tråden slavisk da jeg overtok min bil... Som tidligere nevnt ingen match utenom Dab og ting som ettermonteres eller ettersendes....
Hvor mange feil og hvor fornøyd kundene er og blir kommer ikke til å bli bekreftet på verken den ene eller annen tråden her på forumet. Der må vi nok vente til det ligger betydelig mer og grundigere data på.
Men inntil det så er det altså mulig å kvitre litt positivitet i denne tråden. Man når ikke alle på et forum men jeg har ved å følge med litt på forumet registrert at de fleste tråder her i større eller mindre grad formidler glede, positivitet og tilfredshet rundt bilen og produktet.
Og en god ting kan som kjent ikke nevnes for ofte... ;D

Meget godt innlegg som jeg er helt enig Harlex!

Superfornøyd etter 2 måneder og 3500 km!
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

ohh


Sitat fra: Gæsjan på søndag 27. oktober 2013, klokken 20:39
Sitat fra: Harlex på søndag 27. oktober 2013, klokken 19:49
Startet denne tråden med bakgrunn i at de jeg kjenner endel som har fått sin model s, er veldig fornøyd og i den sammenheng ville spre litt positivitet rundt bilen. Men så kom jeg til å tenke på en ting som jeg egentlig visste fra før. Hvem er det som oppsøker forum og hvorfor?  Grovt delt i to er det "fanboyene" og dem som har fått et eller annet problem. Jeg har vært innom en rekke forum i årenes løp og det som både fanboy og klager. 
Men hva med dem som verken er ihuga fanboy eller har stort å klage på? De er rett og slett bare fornøyd og formidler det ikke på forum. Tror det er mange av dem... Jeg kjenner no iallfall noen.....
Uansett. Jeg synes det er viktig med tråder som peker på feil og mangler også bare dette ikke overskygger. Brukte smørbrødslisten fra feil og mangler tråden slavisk da jeg overtok min bil... Som tidligere nevnt ingen match utenom Dab og ting som ettermonteres eller ettersendes....
Hvor mange feil og hvor fornøyd kundene er og blir kommer ikke til å bli bekreftet på verken den ene eller annen tråden her på forumet. Der må vi nok vente til det ligger betydelig mer og grundigere data på.
Men inntil det så er det altså mulig å kvitre litt positivitet i denne tråden. Man når ikke alle på et forum men jeg har ved å følge med litt på forumet registrert at de fleste tråder her i større eller mindre grad formidler glede, positivitet og tilfredshet rundt bilen og produktet.
Og en god ting kan som kjent ikke nevnes for ofte... ;D

Meget godt innlegg som jeg er helt enig Harlex!

Superfornøyd etter 2 måneder og 3500 km!
Ditto!
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

laumb


gbzdoc

Har kjørt den t/r Oslo - Ålesund, kjørt 2,56 m lange pakkenelliker fra Ikea INNI bilen, brukt den som "søppelbil", og selvsagt pendlet en hel masse. Hver gang har den overgått forventningene, på tross av at jeg fryktet de var skyhøye.

Teslagliset til kona og fnisingen da hun kom hjem etter å ha kjørt den første gang (alene) var priceless!

Bil på fossil? Nei takk!
Bil uten luftdempere? Nei takk!
Bil uten 17" skjerm? Nei takk!

Kan egentlig bare fortsette... :D

Gleder meg til i morgen tidlig, for da skal jeg kjøre til jobben. ;)

Og ja, alt funker på vår, enn så lenge.
(Med unntak av radio-utfall, som alle vel har?)

Real EoN

Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Kallagtunet


Celter

Jeg hadde skyhøye forventninger til bilen og de er alle blitt mer enn innfridde. Jeg kan ikke finne noe å klage på etter ca. 2000 km.
Det eneste måtte være at jeg her på forumet stadig støter på milelange lister over angivelige feil på Model S. Det tar bort noe av gleden, men jeg har etterhvert lært meg å overse disse.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

chal

Sitat fra: Celter på mandag 28. oktober 2013, klokken 06:43
Jeg hadde skyhøye forventninger til bilen og de er alle blitt mer enn innfridde. Jeg kan ikke finne noe å klage på etter ca. 2000 km.
Det eneste måtte være at jeg her på forumet stadig støter på milelange lister over angivelige feil på Model S. Det tar bort noe av gleden, men jeg har etterhvert lært meg å overse disse.
+1!

Øyvind.h

Slutter meg til gjengen som er kjempefornøyd med bilen! På tross av diverse småfeil og mangler er det klart at ingen biler når Model S til knærne per i dag. Tesla sliter med mye rart, men det eneste du trenger å gjøre for å glemme det er å kjøre en tur. Lykkepille på 4 hjul :)


Sitat fra: Celter på mandag 28. oktober 2013, klokken 06:43
Det eneste måtte være at jeg her på forumet stadig støter på milelange lister over angivelige feil på Model S. Det tar bort noe av gleden, men jeg har etterhvert lært meg å overse disse.
Så din glede reduseres ved at andre opplever feil og mangler på bilen sin? Men når du overser at andre har problemer så kommer gleden tilbake?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Thomas Parsli

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 28. oktober 2013, klokken 09:39
Så din glede reduseres ved at andre opplever feil og mangler på bilen sin? Men når du overser at andre har problemer så kommer gleden tilbake?

Kanskje heller at man blir lei av negative postinger om hvor mye som er galt med en bil, men når man klarer å "overhøre" sytingen (ja, det oppleves som syting) blir det bedre? ;)

Jeg er ihvertfall utrolig lei av alle innleggene om "alle" feilene på Model S -og hvis vi skulle kjøpe Model S i år ville listen ha tilnærmet null verdi. Bortsett fra hvis Tesla påstår feilene ikke er feil -og nekter å fikse de. -Hvilket de ikke gjør...

Det var et kjør rundt Leaf for ett års tid siden og resultatet er at nye eiere er bekymret når de skal på ferie fordi de tror bilen går tom for strøm. En feil som ble rettet i firmware for over et halvt år siden og som ikke finnes på 2013-modellen...

Thomas
(jeg prøver ikke å ødelegge for de som synes det er gøy å lage lister, men verdien er lav og det blir utrolig mye støy)
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA