Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaring med evtripplanner.com?

Startet av Vegard Winther, lørdag 28. januar 2017, klokken 12:03

« forrige - neste »

Vegard Winther

Hei.

Hvilken erfaring har dere med evtripplanner.com?

Fikk nettopp opp følgende da jeg la inn en rute:
Distance   345.6 km
Driving Time   2:55
Charging Time   0:00
Total Trip Time   2:55
Total Energy Used   81.1 kWh

Dette er langs Autobahn i Tyskland.
Jeg har en S70D.
Gjør meg litt skeptisk til å stole på evtripplanner.

Hvilken erfaringer har dere andre her inne?

TorR

Har ingen erfaring med evtripplanner, men regnestykket ser greit ut for autobahn med tanke på egen erfaring med S85 RWD, full bil. Hva er du skeptisk til?

Tuxedo

Sitat fra: TorR på lørdag 28. januar 2017, klokken 12:42
Har ingen erfaring med evtripplanner, men regnestykket ser greit ut for autobahn med tanke på egen erfaring med S85 RWD, full bil. Hva er du skeptisk til?
Naturig at han er skeptisk, siden han har en S70D, og får besked om at han kommer til å bruke 81.1 kWh, og ingen lading.

Bjoris

Har studert SC i forbindelse med planlegging av tur til Gardasjøen, det er jo pepret med SC nedover så selv med X60 kan ikke dette være ett problem.

Eneste del av denne turen som ikke går med SC er faktisk fra der vi bor til Åmot, Vinje. 265 km og mange høydemeter går ikke, men så har vi lademuligheter underveis og kommer også til å kjøpe CHAdeMO adapter

AppleKnocker

Man kan ikke "stole på" noen av disse tjenestene, ei heller Teslas egen navigasjon, i den forstand at de erstatter det å tenke selv og bruke erfaring. Tjenestene kan derimot gi en pekepinn, så får man gjøre den endelige vurderingen selv.

35 mil på Autobahn krever at du kjører sakte med en S70D. Evtripplanner antar en snitthastighet på ca 120. Glem det.

Men som andre her også påpeker: SuC ligger tett som hagl, så det er uansett ikke noe problem. Da jeg kjørte til Kroatia i sommer brukte jeg like lang tid som noen som kjørte samtidig som meg fra Norge med campingvogn. Jeg hadde selvsagt flere og lenger pauser.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

spirrevipp

Har tittet litt på abetterrouteplanner.com og synes den ser ganske bra ut. Ikke fått testet den på tur enda, men tror det kommer en sjanse i februar.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

GOS

Sitat fra: Vegard Winther på lørdag 28. januar 2017, klokken 12:03
Hei.

Hvilken erfaring har dere med evtripplanner.com?

Fikk nettopp opp følgende da jeg la inn en rute:
Distance   345.6 km
Driving Time   2:55
Charging Time   0:00
Total Trip Time   2:55
Total Energy Used   81.1 kWh

Dette er langs Autobahn i Tyskland.
Jeg har en S70D.
Gjør meg litt skeptisk til å stole på evtripplanner.

Hvilken erfaringer har dere andre her inne?

Veldig god erfaring. På vestlandet er den konservative i anslagene, men den bommer nok på strekket der det går fort unna.

Men er du sikker på at du hadde valgt S70D som bil? Det er jo veldig rart siden den sier forbruk er 81 kwh.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

turfsurf

Sitat fra: bjoris på lørdag 28. januar 2017, klokken 13:59
Har studert SC i forbindelse med planlegging av tur til Gardasjøen, det er jo pepret med SC nedover så selv med X60 kan ikke dette være ett problem.
Hvor har du tenkt å kjøre i nord Italia, og hvor på Garda sjøen skal du? Kjørte ned med en S85D i 2015, og skal nedover med X i år. Anbefaler ikke Brennerpasset, det er dørge kjedelig. Ønsker meg en SuC i Bolzano området, det kan være litt lange strekk hvis man har lyst å kjøre alpepass. Vi har tenkt oss å kjøre Grossglockner igjen i år, det kan bli ett langt strekk på slutten hvis vi ikke kjører østkysten.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vegard Winther

#8
Sitat fra: GOS på lørdag 28. januar 2017, klokken 15:40
Men er du sikker på at du hadde valgt S70D som bil? Det er jo veldig rart siden den sier forbruk er 81 kwh.

Ja, det er det som er litt rart. Sjekket og dobbeltsjekket, 70D med 19' hjul.
Kanksje bilen har større pakke enn jeg trodde  ;)

Nei, på vanlig 80-strekning, flatt og fint vær kunne det nok gått med nød og neppe. Men det får meg jo til å lure på anslagene for resten av turen vi har lagt inn.

Når det gjelder abetterrouteplanner, så fikk jeg litt andre estimater der. Men det merkelig der var at jeg ikke kunne velge modell. Og det er jo ganske vesentlig. (Fant i alle fall ikke noen mulighet til å velge modell?)


spirrevipp

Sitat fra: Vegard Winther på lørdag 28. januar 2017, klokken 20:43
Når det gjelder abetterrouteplanner, så fikk jeg litt andre estimater der. Men det merkelig der var at jeg ikke kunne velge modell. Og det er jo ganske vesentlig. (Fant i alle fall ikke noen mulighet til å velge modell?)

Trykk "Show settings", der kan du velge modell.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA