Trøbbel med å låse

Startet av Brødbilsjåfør, ons 23. okt 2013, kl. 20:58

« forrige - neste »

Brødbilsjåfør

Hei. Jeg får ikke låst leaf'n vår nå.. Noen tips? Alle nøkler er ute av bil,og det funker ikke hverken på nøkkel eller fjernkontroll.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Brødbilsjåfør

Så enkelt va d. Enda jeg åpnet å lukket bakluka flere ganger. Litt ekkel å lukke godt. Tusen takk.

leaf-newbe

du skal få en pip pip pip lyd om noen av dørene ikke er lukket ordentlig eller nøkkelen ligger i bilen.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

pottle

Tiltredes. Bakluka er faktisk litt ekkel å lukke. En må dessverre bruke litt kraft for å få lukket den.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

thomita

Jeg sliter også med bakluka, syns den herker av og til, når jeg titter på de store stjerneskruene i låstungen nede ser det ut som de har skrudd de inn med feil skrujernstørrelse og de har raspet opp stjernesportet kraftig. Jeg klagde på det, de tok en justering men ble ikke betre.. Så er litt misfornøyd med låsingen av bakluka...
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

cra

Dere har de nye bilene, der dette er en av de hundre forbedringene? (Mindre sjanse for at kidza låser seg inne i bagasjerommet featuren)?  Dette er ikke et problem på min 2012; luka har alltid lukket seg som den skal når den slippe de siste centimeterne.

Ødelagte skruer får det til å høres ut som det har vært slurv/et problem på den posten?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

BE

Fulle briter på jobb  :P

Ikke problem på de japanske bilene...
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Brødbilsjåfør

Min er helt ny ja. Ska sjekke om d kan være noen grunn til at bakluka ikke er lett å lukke.

Electra

Ha ny Leaf Tekna fra forhandler (september 2013), og ja, føler at bakluka omtrent må sendes gjennom bilen for å låse seg i innerste hakk. hmm. Kanskje det bare er at pakningen er ny og at bilen skal være godt isolert  ;)

Brødbilsjåfør

Sitat fra: Electra på lør 26. okt 2013, kl. 16:58
Ha ny Leaf Tekna fra forhandler (september 2013), og ja, føler at bakluka omtrent må sendes gjennom bilen for å låse seg i innerste hakk. hmm. Kanskje det bare er at pakningen er ny og at bilen skal være godt isolert  ;)
Sitat fra: Electra på lør 26. okt 2013, kl. 16:58

Helt enig i denne:)

Lysholm

Jeg hentet ny Tekna i dag og bakluka har allerede lurt oss tre ganger. Har prøvd å justere låsehaken i karmen, men det hjalp ikke noe. Her er det nok kun bestemte lukkebevegelser som gjelder.
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

Kvikken

Har én gang merket at jeg ikke fikk lukket bakluka godt nok ift. å låse bilen og heretter lar jeg den smekke litt hardere igjen.

Et par ganger har jeg også kjørt uten at den har vært ordentlig låst så den krever tydeligvis litt kraft. Dette merket jeg spesielt når jeg skulle lukke bagasjeluken på bensinbilen og brukte samme kraft uten å tenke over det og det smalt så det jomet gjennom parkeringshuset og jeg skvatt til.

MHLD

Det finns ett par svarta gummi stopp i nedre del av bakluckan på var sin sida. De är försedda med en gänga. Så om de skruvas in lite i taget  så kan man justera tills man får lagom kraft. Låshake och dylikt går ej att justera. Det ha r fungerat bra för mig då jag tidigare fick stänga med kraft går det nu lätt! :D

Kvikken

Vær forsiktig så man  ikke justerer den for mye slik at metallet går i hverandre ved stenging, tar lakken og dermed får rustdannelse.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA