Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er dere så fornøyde med Leaf, service o.l. at dere gjenkjøper?

Startet av Limodriver, torsdag 03. august 2017, klokken 18:57

« forrige - neste »

Limodriver

Jeg har nå kjørt 1. generasjon Leaf i snart 4,5 år og mer enn 70 000km. Det er på tide å bytte ut bilen til noe nyere med større rekkevidde. Jeg har vært veldig fornøyd med det faktum at bilen er elektrisk, kostnader til drivstoff og at bilen til bybruk er god å kjøre og er passe størrelse. Rekkevidde og redusert rekkevidde ved bruk av varmeapparat tar jeg ikke opp her.

Imidlertid er det en del andre forhold jeg er svært misfornøyd med. Nissan sin service er under enhver kritikk, de aksepterer ikke reklamasjoner under noen omstendigheter og er uforskammet dyre. Skadereparasjon hos Nissan er så dyrt at det nesten blir komisk. Jeg er heller ikke imponert over kompetansen til Nissanverkstendene heller. I tillegg er det mye småplukk med bilen som at låsen på en av dørene ikke virker i kulde, skrangling, tynt blekk så det blir bulker de mest utenkelige steder som taket, midt på c-stolpen o.l. En bekjent fikk lakkrust flere steder på taket etter 2-3 år og ved reklamasjon til Nissan ble dette kontant avvist. Nissan fremstår omtrent slik Bertel O. Steen gjorde med Mercedes e-klasse w210 som rustet i fillebiter. Alle normalt oppegående var klar over dette, men Bertel O. Steen hadde aldri hørt om problemet. Nissan hevdet f.eks at de aldri hadde hørt om klager på vindusspylere som ikke fordelte spylervesken annet enn på et lite område nederst på frontruten.

Jeg har konkludert med at jeg ikke orker å forholde meg til Nissan sitt ettermarkedsapparat en gang til og kommer vel til å prøve et merke som tar garantiene mer på alvor. Jeg er interessert i å høre om det er flere som har samme erfaring eller om dere stort sett er fornøyde.

Marinius95

Jeg bytter min bil nå etter et år hovedsakelig fordi jeg er møkkalei servicen hos Nissan. Mye problemer og helt forferdelig serviceholdning hos dem som jobber der...


Sent from my iPad using Tapatalk

e-h

Kan ikke si annet enn at jeg har vært fornøyd med oppfølgingen jeg har fått. To ganger garanti-saker. Ene gang måtte verksmester være med på en kjøretur slik jeg kunne forklare skikkelig, forståelig nok. Så har ikke noe negativt å si på garanti eller service. Feilene ble rettet som forventet.

Kunne helt fint kjøpt Nissan igjen basert på mine erfaringer.

kavorland

Er svært fornøyd med oppfølging og service.
Eksempelsvis, så svikta kupevifta tirsdag morgon i påskeveka.
Kontakta forhandlar men dei hadde ikkje ledig time då onsdag berre var halv arbeidsdag før langhelg.
Uroa over å kanskje måtte stå heile påska utan kupevifte og minusgrader, spurte eg om eg kunne setje bilen inn i tilfelle det vart ledig time.
Fekk beskjed om å levere bilen, så skulle dei prøve feilsøking om dei fekk tid.
Leverte bilen kl. 14 tysdag, fekk gratis lånebil og henta eigen bil igjen klokka 12 onsdag då var viftemotor skifta som garantisak.

Kjapt, velvillig og proff service......
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

Løve

Hvor er det en er fornøyd? altså ved hvilke verksted?

Spør fordi med min forrige bil opplevde jeg lokalt merkeverkstad som en svindelbutikk, mens merkeverkstedet i Ålesund var helt fantastisk.

Burger

Jeg vurderer ny Nissan pga det har ikke vært behov for verksted annet enn ei list på taket som løsna som ble fikset på garanti.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

bob-bob

Er på min Leaf nr 2 nå... 42000 km siden mars 2016 , og kjempefornøyd både med bil og forhandler.

skysurfer

Min bil var defekt når jeg fikk den. Etter 8 måneder da de fremdeles ikke hadde klart å fikse bilen krevde jeg ny. Jeg fikk forsåvidt ny bil. Jeg tør påstå at jeg kan litt om bil, men virket ikke som forhandler var interessert i høre mine innspill med tanke på feilsøking (selv om det viste seg at jeg hadde rett). Carwings er en vits, laget derfor et alternativ. Navigasjonen er ubrukelig.  Prisene på deler er helt idiotiske, og er nok en medvirkende årsak til at jeg ALDRI skal ha Nissan igjen.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Mine erfaringer er like negative som trådstarter (hadde Leaf over 4 år, +100.000km).

Samtidig har jeg et par naboer som er veldig fornøyde og begge har nylig erstattet sin første Leaf med en ny.

Tomrolun

Vi er strålende fornøyd med service hos vår lokale Nissan forhandler (Vesterålen bil på Sortland)
Ingen problemer med reklamasjoner, alltid godt mottatt av blide og hyggelige folk!
Blir nok ny Leaf ved neste bytte
2015 Nissan Leaf Tekna 6,6 Kw lader,og Ratio hjemmelader fra El-bilhjelpen.
2009 Renault Grand Espace 2,0 dci

Bondeknøl

Knallfornøyd med Sørlandets Bilsenter. Kjøper ny Leaf der bare pga de

EV-FTW

Har nå hatt Leafen godt over 1 år og kjørt 32000 km.
Super fornøyd med bilen, og med servicen hos Ålgårds Auto.

Fikk levert feil lader. Denne ble byttet ganske fort og uten diskusjon.
Har hatt feil på DAB radio i bil. Dette ble tart på garanti uten diskusjon, og fungerer strålende.

Eneste jeg har å utsette er at det ikke tilbys lånebil ved garanti!
Men derimot ved service, så er det gratis lånebil så lenge man er Nissan+ medlem.

Men, alt i alt, ingen problemer å kjøpe ny bil hos dem!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

kjekk

Snart 160.000 siden feb 2012, kjøpt hos BNH Bærum. Har hatt tre garantisaker - ulyd forstilling, tregt elvindu førerside og en gåen battericelle - sistnevnte fikset på garanti på tross av at den strengt tatt var utløpt.  Har hatt lite å klage på utover noe dyre servicer og kjøper igjen.

lifern

Kjørt 156000 km siden nov 2013.
Aldri hatt bilen på service.
Aldri hatt noe å klage på.
Super bil.
SVART EUROLEAF 2013

Skvulp

Kjøpte leaf i 2012 av birgir n haug Alna, Fiendtlig kundeservice, dyrt.
Hadde en garantisak, vindusspyler bak har aldri fungert, de mente at jeg måtte betale hvis det viste seg at det ikke gikk på garantien, så jeg måtte ta risken. Måten jeg har blitt møtt på der skulle vært en VG sak, kunden har alltid feil holdning. Glad i bilen da, servicer blir tatt hos andre verksteder. Misstenker at det må være et dårlig arbeidsmiljø der.
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA