Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Emner - Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sider: 1 2 [3] 4
31
Invitasjon til medlemskveld med prøvekjøring av nye Nissan Leaf!
Norges mest solgte elbil kommer i ny versjon og Rogaland elbilforening er så heldig å kunne invitere medlemmer til Ålgård Auto på lukket demo-kveld.
Tid: Onsdag 7. februar kl. 17.00-19.00
Sted: Ålgård Auto, Bedriftsveien 18, Sandnes
Påmelding via Facebook el e-post.

Vi får snakke med selgere som nettopp har fått opplæring på Leaf'en, vi får prøvekjøre den og det vil være anledning til å mingle og utveksle erfaringer med andre elbilister.
Du kan melde deg på via Facebook eller ved å sende en e-post til rogaland at elbil.no

Velkommen!
Vennlig hilsen
Rogaland elbilforening

32
Elbilen i Samfunnet / Prising av elbil i Norge vs Nederland (pr 31.mai 2021)
« på: ſøndag 14. Januar 2018, klokken 17:15 »
Med noen av de nye elbilene som kommer så ser vi at det stadig oftere dukker opp priser i f.eks. Nederland el Tyskland før vi noen uker etter ser de norske prisene.

Ofte er det et stor sprik i vekslingskurser som brukes mellom de ulike merker & modeller. Noe av dette kan skyldes at noen norske importører tar mer fortjeneste eller de gir rabattavtaler og må skru opp prisen for å ha samme fortjeneste som de som selger biler til «nettopriser», eller de har fått en mindre gunstig avtale med produsent.

Norske importører endrer ikke priser etter flyktig valutakurs fra dag til dag; for å kunne gi en noenlunde stabil pris til forbruker så prøver man å treffe en midtkurs over en lengre tidsperiode; tenk på det som fastrente på et lån over flere år. I perioder kan det være "gevinst" for kjøper, andre ganger for selger.

Sidene priser i Nederland muligens er høyere enn i en del andre EU land så er dette også en indikasjon at "kursen" bør ligge under midtkurs for siste år.
Gjennomsnittskursen på EUR – NOK de siste årene:
2020: 10,7207
2019:   9,8527
2018:   9,5962
2017:   9,3271
2016:   9,2899
2015:   8,9530
2014:   8,3534
2013:   7,8087

Har tatt bort den nederlandsk merverdiavgiften på 21% for å få nettoprisen. Merk at sammenlikningen kanskje ikke er 100% presis pga fraktkostnader og enkelte andre gebyrer som kan gi små utslag, men trendene mellom de ulike produsentene og modellene er reelle.

MERK: "kampanjepriser" blir ikke brukt i sammenlikning i verken Norge eller nederland, kun veil pris.

Skroll ned på høyre side av tabellen for å se hele oversikten.

Kode: [Velg]
NEDERLAND pr 31.mai 2021
Modell                              "kurs"     NOK    EUR ink VAT  EUR u/21% VAT  Kommentar                         beste. "kurs"
_________________________________________________________________________________________________________________________________
Lexus U300e                          8,47    349 900    49 990        41 314      Pris ned i NO i april                  8,47
Tesla Model 3 SR Plus                8,81    364 142    49 990        41 314      SR+ pris ned i NO, opp i NL i april    8,81
Mazda MX-30 Sky                      9,12    249 900    33 140        27 388      uendret siden feb                      9,12
MG ZS EV (MY19)                      9,37    239 890    30 985        25 607      uendret siden feb 2020                 8,98
Huyndai Ioniq (38) Premium           9,56    327 900    41 515        34 310      uendret siden des 2020                 9,11
Polestar 2 LR Dual motor             9,63    429 000    53 900        44 545      Nye modellutgaver                      9,54
Tesla Model 3 LR AWD                 9,68    464 142    57 990        47 926      uendret siden feb                      9,39
VW ID.3 Pro Perf.                    9,66    318 000    39 847        32 931      pris ned i NO i mai                    9,66
MB EQC 400 4Matic                    9,74    636 900    79 145        65 409      uendret siden feb                      9,58
Ford Mustang Mach-e (99) AWD         9,98    554 000    67 140        55 488      uendret siden nov 2019                 9,98
BMW i3 120Ah                        10,00    337 120    40 807        33 725      Pris litt ned i NL i april             8,91
Opel Mokka-e e-Edition              10,01    287 900    34 798        28 759      uendret siden nov 2020                10,01
VW ID.4 Pro                         10,05    407 300    49 048        40 536      pris ned i NO i mai                   10,05
Peugeot e-2008 GT "pack"            10,07    354 900    42 630        35 231      uendret siden jan                      8,93
MB EQA 250                          10,11    417 900    49 995        41 318      uendret siden feb                     10,11
Tesla Model Y LR AWD                10,22    549 142    65 010        53 727      uendret siden apri 2020                9,43
Audi Q4 e-Tron 50 quatt. "LE Adv.d" 10,24    548 650    64 815        53 566      ny                                    10,24
BMW iX3 "chraged"                   10,25    571 720    67 500        55 785      uendret siden juli 2020               10,25
Ioniq 5 LR e-AWD premium 20"        10,33    509 900    59 700        49 339      Nye modellutgaver                     10,25
Peugeot e-208 GT "pack"             10,52    322 900    37 150        30 702      uendret siden jan                      9,66
Nissan Leaf (62) e+ N-Connecta      10,58    366 700    41 940        34 661      uendret siden sept 2020                9,48
Hyundai Kona 64 "Prem"+skinn+3fas   10,69    398 300    45 080        37 256      uendret siden feb                      9,33
Kia EV6 GT-Line (77) AWD)           10,80    529 900    59 395        49 087      ny                                    10,80
Opel Corsa-e e-edition m/w          10,85    277 900    30 998        25 618      uendret siden sep 2020                10,25
Renault Zoe ZE50 R135 Intens        10,86    331 900    36 985        30 566      uendret siden jan                      9,75
Jaguar I-Pace EV400 S (MY21)        11,05    747 900    81 925        67 707      uendret siden jan                      9,04
Kia e-Niro EV (64) "Prem." (MY21)   10,66    422 800    47 995        39 665      uendret siden nov 2020                 9,96
Tesla Model S LR AWD (MY21)         11,23    844 232    91 000        75 207      uendret siden jan                      8,92
Volvo XC40 Recharge P8              11,24    524 900    56 495        46 690      pris ned i NO, opp i NL i april       10,10
Skoda Enyaq iV 80                   11,40    455 680    48 355        39 963      uendret siden mars                    11,25
Audi e-tron 55 SUV                  11,47    678 100    71 505        59 095      Pris ned i NO i april                  9,94
Kia e-Soul 64 "Premium" (MY21)      11,52    423 700    44 490        36 769      uendret siden des 2020                 9,84
Tesla Model X LR AWD (MY21)         11,55    964 232   101 005        83 475      uendret siden jan                      9,01
   

Best oppdaterte utgave er som Google doc:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vTK2KhD7sXJz1FkfOzopZcG23C2348AvEvrcXPC_XUqTGPkpdIjvQEIlqOaek6VHiVjWznQVLdNg5By/pubhtml

33
Rogaland elbilforening vil med dette invitere til medlemsmøte onsdag  13. desember 2017.
•   Tid: onsdag 13. desember fra kl. 18:00 til 20:00
•   Sted: 2020Park, Forusparken 10
Tema: Elbileier i borettslag -  erfaringer, tekniske løsninger og nytt lovverk.

Les gjerne artikkelen Stortingen vil sikre rett til lading i borettslag. Artikkelen gir en god introduksjon til det vi skal snakke om på møtet.
https://elbil.no/stortinget-vil-sikre-rett-til-lading-i-borettslag

Gjester: representanter fra Bate Bolibyggelag og Sønnico

Det vil bli enkel servering, mulighet til å stille spørsmål underveis og eventuelt å avtale befaringer senere.
•   Din deltakelse må meldes så snart som mulig, på Facebook arrangementet på Rogaland elbilforenings Facebookside, https://www.facebook.com/rogalandelbil/

Vi ønsker dere hjertelig velkommen og ser positivt på om dere ønsker å ha med noen som ikke er medlem og som har interesse av temaet. Også disse må melde seg på Facebook arrangementet, slik at vi har oversikt over hvor mange som kommer.

Velkommen!
Vennlig hilsen
Rogaland elbilforening

34
Hyundai Ioniq / Priser service Ioniq
« på: Mandag 27. November 2017, klokken 23:07 »
Service priser er ofte sticky på andre forum. Nå med enorm interesse rundt Kona er muligens servicepriser hos de enkelte forhandlere av Hyundai en noe som kan differensiere de som virkelig satser på kundene (i stedet for bare å melke dem). Hvilke servicepriser kan dere rapportere?

35
Kia Soul EV / Kia Soul 2019
« på: Torsdag 23. November 2017, klokken 23:50 »
Ny utgave av Kia Soul som blir 3. gen etter lansering (1.gen ble ikke solgt i Europa). Den skal visstnok dele plattform med Hyundai Kona, men etter tidlige spionbilder ser det ut til at særtrekkene med dagens design beholdes.
http://www.kia-world.net/2019-kia-soul/

Neste generasjon Soul EV får da samme muligheter for batteripakker (43/64kWh brutto) og drivverk som Kona electric, men det vil nok drøye til seint 2019 eller tidlig 2020 før vi ser den med norske skilter.

36
Kia Niro EV / Kia Niro EV
« på: Torsdag 12. Oktober 2017, klokken 21:35 »
Kia Niro Ev kan med fordel bli et eget delforum separert fra Soul EV under Kia :)

Basert på samme platform som konsernslektning Hyundai Ioniq kommer mest sannsynlig Kia Niro som ren elbil neste år. På samme måte som Ioniq er den forberedt for alle drivlinjer.

Forvent 2 størrelser på batteripakker. Bagasjerom blir som Niro PHEV.
Vi kan håpe på samme motor og batteripakker som er varslet for konsernslektning Kona.

Kan bli en glimrende bil for de som ønsker en størrelse opp fra Hyundai Kona/Opel AmperaE. Samtidig tilbyr Niro ikke samme høyde under taket som disse to og Soul; er mer halvhøy som Leaf/Zoe.

37
Etter hvert som WLTP og EPA tallene for kombinert syklus kommer inn og blir publisert vil de bli inkludert i denne posten etterhvert.
[en: WLTP and EPA range for BEV's sold in Norway will be updated in this overview as soon as they are published.]

Siste og mest oppdatert oversikt ligger i dette Google dokumentet som også inkluderer kolonner for aktiv batterikjøling/-varme (TMS-C/TMS-W) + evt varmepumpe:
Alfabetisk realistisk + EPA + WLTP oversikt

En rangering etter min definisjon av praktisk, realistisk rekkevidde ligger her:
Rangert etter praktisk rekkevidde

På elbiler er det i hovedsak 3 ulike målesykluser som har vært i bruk.
- NEDC (New Europen Driving Cycle) målemetoden kom i 1992 i Europa, men var håpløst urealistisk både for elbiler og for måling av utslipp fra fossilbiler. NEDC brukes fortsatt i Kina.
- WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) ble introdusert i Europa i 2017, og ble pålagt brukt i typegodkjenning for alle nye modeller etter 1. september 2018. Hovedmålsettingen var å ha en mer realistisk metode enn NEDC for å måle utslipp og forbruk fra fossilbiler. WLTP testprosedyren for Europa trenger nødvendigvis ikke være den samme når regioner utenfor Europa tar i bruk sin "versjon" av WLTP siden man kan ha en annen sammensetning av delsyklusene, varighet og temperatur m.m.
- EPA (fra den amerikanske Environmental Protection Agency) ble introdusert sin nåværende form i 2008 for å måle utslipp og forbruk fra fossilbiler samt en tilpasset, dedikert test av elbiler. EPA regnes for å være mer krevende og enda mer realistisk enn WLTP både for fossilbiler og elbiler. I Sør Korea bruker man en egen variant av EPA som også omfatter en egen kuldesyklus.
- Ingen av målemetodene involverer bruk av varme-/klimaanlegg i obligatorisk testing slik at innvirkning av f.eks. varmepumpe ikke vil gi noen effekt i utgangspunktet. EPA (og Sør Kora varianten) åpner opp for bruk av tilleggssykluser som involverer varmeapparat (-7 grader) og klimaanlegg (35 grader) slik at effekt fra f.eks. varmepumpe får en innvirkning.

Det er WLTP kombinert rekkevidde fra typegodkjenning i Europa som produsentene/importørene/forhandlerne er pålagt å opplyse, men observerer at noen importører som RSA (Maxus, BYD) dessverre bare presenterer delresultater fra WLTP urban syklus i sin markedsføring. Dette er esktra ille når man ser at til og med gamle NEDC rekkevidden normalt viser lavere rekkevidde enn WLTP urban syklus.
I følge EU direktiv 1999/94/EC med tillegg fr EU kommisjonen av 31.5.2017 skal WLTP resultat fra typegodkjenning (WLTP kombinert syklus) alltid opplyses, men man kan også presentere resultater fra delsykluser i tillegg.

Elbiler bruker mindre energi på urban syklus enn testsyklusen for landeveiskjøring, men det er det kombinerte resultatet som skal brukes for sammenlikning. I virkeligheten vil en bil som stort sett kjører i bystrøk også bruke klimaanlegg for å varme/kjøle bilen, man står en del på tomgang i kø osv. (Husk at WLTP ikke tar med forbruk av varme-/klimaanlegg i sine målesykluser som kan bety et tillegg i energitrekk fra batteriet på ytterligere 30-35% i bykjøring og 10-15% på landevei)
WLTP testen er egentlig laget for å finne forbruk/utslipp fra fossilbiler og er i liten grad tilpasset elbiler (eller hybrider). Man kjører bare 4 testsykluser som til sammen utgjør 23,25km i 23 grader med en gjennomsnittsfart på 46,6 km/t. Det kombinerte WLTP testresultatet blir brukt til å beregne en teoretisk rekkevidde på en elbil uten at man faktisk har prøvd å kjøre den fra fulladet til den ikke lengre har energi nok til å fortsette testen.

Erfaringer etterhvert med WLTP er at det ofte er en grei indikasjon på tørt sommerføre og flat vei, men fortsatt gir EPA  syklusen fra Nord Amerika et enda bedre og mer realistisk bilde - ikke minst fordi EPA målesyklusen har  egne krav for elbiler. Elbilen lades til 100%, står fulladet over natten og kjører EPA bysyklus kontinuerlig inntil bilen ikke lengre har energi igjen til å fortsette syklusen. Deretter lades bilen til 100%, står fulladet over natten og kjører EPA landeveissyklus kontinuerlig inntil inntil bilen ikke lengre har energi igjen til å fortsette syklusen (unntak er Tesla som beregner EPA til batteriet er tomt, selv om den ikke har nok energi på sluttfasen for å opprettholde farten  til syklusen. Dette medfører at Tesla oppgir noe høyere EPA beregning enn konkurrentene). Snittet av disse to testene er det som normalt utgjør det offisielle EPA testresultatet. Produsentene kan kjøre flere tester f.eks. med klima på og/eller kuldetest for å finjustere resultatet - eller produsenten kan velge å nedjustere verdiene for å være på den sikre siden slik f.eks, Ford, Audi og Porsche har valgt.

Har satt sammen noen kolonner som følger:
«PR rekkevidde» betyr Praktisk Realistisk rekkevidde - max praktisk rekkevidde der man følger annen trafikk på en dag med nedbør og motvind og fortsatt ikke har kjørt den tom
«EPA» og «WLTP komb.» er den de offisielle rekkeviddetallene fra kombinert testsyklus for typegodkjenning ihht til EPA i Nord Amerika og WLTP i Europa
«Pendling sommer» er utledet av rekkevidde ihht daglig max lading hvis angitt av produsent, en reduksjonsfaktor   og det faktum at det er skadelig for bilen (og trafikkfarlig) å kjøre batteripakken helt tom.
«Pendling vinter» er utledet av pendlerrekkevidde med reduksjon pga høyere energiforbruk, lavere effektivitet og det faktum at batteriet gradvis reduseres. Det er denne rekkevidden som gir best pekepinn på om elbilen har nødvendig rekkevidde til daglig pendling året rundt selv om den er brukt.
«vinter» er basert på "mild vinter" fra -5 til +5. I kaldere vær vil rekkevidden ytterligere forringes.

Utdrag av sortert praktisk rekkevidde (skroll ned på høyre side i tabellen for full oversikt)
Kode: [Velg]
år   Merke    Modell                      praktisk/realistisk   EPA     WLTP komb.     pendling       Kommentar
                                            sommer   vinter             TEH   TEL    sommer  vinter               
________________________________________________________________________________________________________________________
2021 Mercedes EQS 450+                  RWD  580     490                     770     579     468      ubekreftet EPA og WLTP
2021 Tesla    Model S LR MY21           AWD  580     460       663           670     519     397      ubekreftet EPA og WLTP
2021 Mercedes EQS 580 4Matic            AWD  525     445                     700     526     425      ubekreftet EPA og WLTP
2021 Tesla    Model S Plaid             AWD  525     435       628           650     469     379      ubekreftet EPA og WLTP
2021 Tesla    Model X LR MY21           AWD  525     415       580           575     468     358      ubekreftet EPA og WLTP
2020 Tesla    Model 3 LR AWD MY21       AWD  500     395       568           580     446     341     
2021 Ford     Mustang Mach-e ER (99)    RWD  480     385       483           610     465     356     
2021 Tesla    Model Y LR                AWD  475     375       525           505     424     324      ubekreftet WLTP
2021 Tesla    Model X Plaid MY21        AWD  470     390       547           540     418     338      ubekreftet EPA og WLTP
2021 VW       ID.3 Pro S (77)           RWD  455     345                     550     333     244     
2021 Audi     Q4 e-tron 40 sportb.      RWD  450     330               512   520     330     234     
2021 Audi     Q4 e-tron 40              RWD  440     325               504   511     325     231     
2021 Kia      EV6, LR (77)              RWD  435     360               480   510     411     322     
2020 Tesla    Model 3 Perf. MY21        AWD  435     360       507           567     389     314     
2021 Ford     Mustang Mach-e ER(99)     AWD  430     345       435           540     416     319     
2021 ŠKODA    Enyaq iV 80 (SUV)         RWD  430     330       405     510   528     318     232      utledet EPA
2022 Nissan   Ariya 87                  FWD  425     360       483           500     336     272      Foreløpig EPA og WLTP
2021 Audi     e-Tron GT (93)            AWD  420     305               479   483     418     298     
2021 Audi     Q4 e-tron 50 sportb.quat. AWD  420     305               473   497     308     217     
2021 VW       ID.4 Pro (77)             RWD  420     320       402     485   522     310     225     
2021 Audi     Q4 e-tron 50 quattro      AWD  415     305               473   488     306     217     
2021 Kia      EV6 GT-Line, LR (77)      AWD  415     345       440     460   490     395     310     
2021 Tesla    Model Y Perf.             AWD  415     350       488           480     373     301      ubekreftet WLTP
2021 Hyundai  Ioniq 5, LR (73)          RWD  410     335       430     450   480     386     303      SK-verdi for EPA
2020 Hyundai  Kona elect. (64) MY20     FWD  405     330       415     449   484     383     298     
2021 Polestar 2, LR Single motor (78)   FWD  400     315               515   540     293     225     
2021 BMW      iX3 (74)                  RWD  395     310               450   459     374     280     
2021 Hyundai  Ioniq 5 LR (73)         e-AWD  390     320       410     430   460     369     290      utledet EPA
2022 Nissan   Ariya e-4orce 87          AWD  385     325       435           460     305     246      Foreløpig EPA og WLTP
2018 Jaguar   I-Pace EV (90)            AWD  375     300       377     407   470     355     270     
2019 Kia      e-Niro (64)               FWD  375     315       385           455     354     286     
2019 Kia      e-Soul (64)               FWD  375     320       391           452     357     288     
2021 Porsche  Taycan Plus (93)          RWD  375     260       362     407   484     354     238      Foreløpig EPA
2021 Tesla    Model 3 SR Plus (LFP)     RWD  375     255       423           448     356     242      ubekreftet WLTP
2021 Audi     RS e-Tron GT (93)         AWD  370     275                     465     368     268     
2021 Polestar 2, LR Dual motor (78)     AWD  370     280       375     450   480     273     198     
2021 Porsche  Taycan 4S Plus (93)       AWD  365     255       365     389   464     345     234     
2021 Ford     Mustang Mach-e SR(76)     RWD  360     290       370           440     348     267     
2021 Porsche  Taycan Cross Tur.4        AWD  360     255               389   456     342     234     
2021 Porsche  Taycan Cross Tur.4S       AWD  360     255               388   452     340     232     
2021 Porsche  Taycan Cross Tur.Turbo    AWD  360     255               395   452     342     235     
2021 Mercedes EQA 250                   FWD  355     290               398   419     354     275     
2020 Audi     e-tron 55 sportback       AWD  355     285       351     397   436     354     272     
2022 ŠKODA    Enyaq iV 80X (SUV)        AWD  355     285       355           460     262     201      utledet EPA
2022 ŠKODA    Enyaq iV vRS (SUV)        AWD  355     285       355           460     262     201      utledet EPA
2020 Audi     e-tron 55 SUV (95)        AWD  350     285       357     389   428     351     271     
2020 VW       ID.3 Pro (58)             RWD  350     270               420   426     259     190     
__________________________________________________________________________________________________________________________
år   Merke    Modell                   praktisk/relistisk   EPA     WLTP komb.     pendling        Kommentar
                                        sommer   vinter             TEH   TEL    sommer  vinter               
__________________________________________________________________________________________________________________________



Ved WLTP testing skal produsenten inkludere ulike konfigurasjoner som leveres som standard, men dessverre uten hensyn til bruk av varme/klima.
Resultatene skal presenteres som TEL (Test Energi Lav) og TEH (Test Energi Høy).
- TEL refererer til den mest energiøkonomiske konfigurasjonen (f.eks. minste felgdiameter).
- TEH refererer til den minst energiøkonomiske konfigurasjonen (f.eks. større felgdiameter, høyere ytelse og høyere vekt pga inkludert utstyr).
WLTP regelverket sier at hvis differansen mellom TEL og TEH er liten, så skal kun TEH brukes.

Merknad vedr oppgitt forbruk fra WLTP og EPA: Begge disse målemetodene inkluderer ladetap under tilførsel av energi under lading og ikke bare selve energiforbruket.
Eksempel: man har kjørt 100km og forbrukt 14 kWh. Når man lader bilen trekker man kanskje 15kWh hvorav 1kWh går tapt i varmgang og netto tilført batteriet er 14 kWh. WLTP forbruket skal da regnes som 15kWh/100km selv om bilen netto bare brukte 14kWh på kjøreturen.

________________________________________________________________________
  • "Lanseringskalender" for kommende elbiler (når de er forventet å komme på norske veier) + tekniske data for nesten alle elbiler.
  • Pris i Norge vs Nederland; gir en indikasjon på forholdet mellom norsk pris og pris i Nederland

38
Rogaland elbilforening / Husk årsmøte i Rogaland elbilforening onsdag 19.april
« på: Tirsdag 11. April 2017, klokken 17:36 »
Invitasjon til årsmøte i Rogaland elbilforening
Rogaland elbilforening inviterer til årsmøte og medlemskveld med faglig påfyll om elbilmarkedet, prosjektet Hjem-Jobb-Hjem og visning av Hyundai Ioniq fra Sven Kvia AS.

•   Tid: Onsdag 19. april kl. 17:30 – 20:00
•   Sted: Park2020, Forusparken 2, 4031 Stavanger

Program:
•   Enkel servering før møtestart
•   Innledning ved Petter Haugneland i Norsk elbilforening med oppdatering på elbilpolitikken og elbilmarkedet i Norge og Rogaland
•   Årsmøtet
•   Prosjektet HjemJobbHjem
•   Visning av Hyundai Ioniq fra Sven Kvia AS

Forslag til agenda for årsmøtet:
1.   Godkjenning av innkalling
2.   Valg av ordstyrer
3.   Valg av referent
4.   Behandle årsmelding
5.   Valg av styremedlemmer
6.   Valg av valgkomite

Stemmerett på årsmøtet forutsetter gyldig medlemskap i Norsk elbilforening og bostedadresse i Rogaland.

Har du lyst å bidra?
Vi søker etter engasjerte elbil-eiere som kan være interessert i å bidra i styret. Meld din interesse til rogaland@elbil.no før årsmøtet. Styremedlemmer kan få mulighet til å delta på Norsk elbilforenings landsmøte 5. - 7. mai på Lillehammer.

Velkommen!
Hilsen styret i Rogaland elbilforening

39
Rogaland elbilforening / Husk medlemskvekd på Avaldsnes onsdag 16/11
« på: Onsdag 16. November 2016, klokken 05:08 »
Husk medlemskveld på Avaldsnes
"https://www.facebook.com/events/973923476086672/?ti=cl"

Medlemsmøte om hjemmelading og smarthus

Rogaland elbilforening inviterer til medlemsmøte om hjemmelading og smarthus.

Tid: Onsdag 16. november kl.19:00Sted: Visnes Grendahus,Visnesvegen 371, Avaldnes

Futurehome kommer for å snakke om smarthus og koblingen til elbiler.

Elbilhjelpen demonstrerer hjemmeladestasjoner.

Meld deg gjerne på arrangementetpå Facebooksidene til Rogaland elbilforening

Velkommen!

Hilsen styret i Rogaland elbilforening

40
Rogaland elbilforening / Husk miljøsøndag i Stavanger 18.9 kl 12-16
« på: Lørdag 17. ſeptember 2016, klokken 16:18 »
Husk miljøsøndag i Stavanger 18.9 kl 12-16.
Se og prøv elbiler, elsykler osv.

41
Rogaland elbilforening / Ladestasjon på Kiwibutikken på Mosterøy
« på: Tirsdag 06. ſeptember 2016, klokken 23:39 »
Snart blir det lademuligheter på Kiwibutikken på Mosterøy som vil kunne dekke behovet for de som kjører gjennom Rennfast og oppdager at de undersjøiske tunnelene sluker mer energi enn beregnet.
Ser at det blir 2x hurtiglademulighet for Chademo og CC + 2 x AC 22kWh i tillegg.
 

42
Rogaland elbilforening / Husk medlemskveld med tema hjemmelading onsdag 31.august!
« på: ſøndag 28. August 2016, klokken 11:58 »
Rogaland elbilforening inviterer til medlemskveld med tema hjemmelading.

•   Sted: Rønning Elektro på Mariero, Stavanger (Zetlitzveien 2, 4017 Stavanger)
•   Tid: Onsdag 31. august kl. 19:00.
Det blir en presentasjon av Rønning Elektro om hva man bør tenke på i forbindelse med lading av elbil hjemme. Deretter blir det demonstrasjon av ulike produkter for hjemmelading

Velkommen!

_______________
Husk også Miljøsøndag i Stavanger Sentrum 18.september kl 12.00-16.00

Medlemskveld i nordfylket vil komme seinere i høst.

43
Elbiler i media / Toyota: 'No One Wants Us To Build Electric Cars'
« på: Fredag 31. Oktober 2014, klokken 19:27 »
Toyota sover i timen (men det har vi oppdaget i det siste)
http://www.greencarreports.com/news/1095220_toyota-no-one-wants-us-to-build-electric-cars

44
Ta med din Buddy og bli med på El-bil verdensrekordforsøk i Rogaland; mer om dette i Rogalandsforumet: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14396.0.html

45
Ta med din Focus Electric og bli med på El-bil verdensrekordforsøk i Rogaland; mer om dette i Rogalandsforumet: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14396.0.html

Sider: 1 2 [3] 4