Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Kallagtunet

#1
e-Golf / Tillhengerfeste?
søndag 02. mars 2014, klokken 08:19
Er E-Golfen typegodkjent med tilhengerfeste? I så fall hvor stor henger kan den dra?
#2
De siste månedene har jeg sett 6 biler som transporteres på en bilberger, 5 av disse har vært Model S (en av disse igjen var desverre vår). Jeg ser også at en del her på forumet rapporterer med om egne biler som har måttet berges. Derfor en poll for å få en indikasjon på hvor utbredt dette fenomenet er.

Det er kun mulig å avgi en stemme på ett av alternativene men det er mulig å endre stemme hvis en skulle ha behov for det....

MERK er kun her ute etter tilfeller der det er problemer med bilen som har medført berging til verksted, dvs hvis du har kjørt tom for strøm på hovedbatteriet og må berges om følge av det så skal det ikke rapporteres inn her.

Skriv gjerne noen ord om hva som var grunnen til at den måtte berges i egen post.
#3
Har du konstruktive og KONKRETE innspill til hvordan listen som jeg vedlikeholder i feil og mangler tråden (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10160.0.html) kan bli bedre (og som samtidig ikke krever mye vedlikeholdsarbeid) så gjøres det helst i denne tråden.

Har du innspill til enkeltpunkter som ikke er relevante lenger, andre kategorier (kom da gjerne med en sortering av det som allerede er på listen i ditt forslag) så skal jeg forsøke å gjøre listen så god som mulig innenfor den begrensede tiden som er tilgjengelig.

Og nei det blir ikke jeg som prøver å etablere eller vedlikeholder undersøkelser som forsøker å lage noe.statistisk representativ fremstilling frekvenser eller feilrater (dette fordi at det er mye arbeid og uansett ikke blir representativt).  Hvis vil ha en indikasjon på utfordringene se på denne tråden: (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9421.0.html). Men hvis det er noen har en glup løsning på det etabler og vedlikehold den, jeg vil ikke ha tid til det.
#4
Dette er tråden der en kan dele feil og mangler på DIN bil. Dvs ikke naboens, noen du kjenner eller feil noe du har lest om på ett utenlandsk forum eller i Dagbladets debatter ;).

Meld gjerne inn feil på din bil selv om den allerede er på listen så får vi indikasjon om det er mer enn ett enkeltilfelle.

Fint også om dere rapporterer inn når feilen du har meldt inn er blitt rettet opp av Tesla og hvis du vil hvordan den opplevelsen var, dvs kjapt og uten diskusjon eller kjapt og etter mye diskusjon.


Feilene og manglene som blir rapportert inn her på forumet blir sporadisk lagt inn i listen i post nummer 2 i denne tråden. Denne listen har en lang og sikkert noens øyne mørk historie fra denne gamle feil og mangler tråden som nå er lukket (Link) . I den tråden finnes i mellom mye «intens diskusjon» de fleste av originalpostene som er grunnlaget for de først registrerte punktene på listen.

Har du konstruktive og KONKRETE innspill til hvordan listen som jeg vedlikeholder her kan bli bedre (og som samtidig ikke krever mye vedlikeholdsarbeid) så gjøres det helst i denne tråden: Link
#5
Vi er allerede i den heldige situasjonen at vi har 400V trefas i garasjen, og ja 16 ampere kontakt er allerede instalert på veggen.

Så til spørsmålet: Når en har 400V trefas anlegg finnes det da noen enkel måte å ta ut 230V trefas eller krever det trafo?

K

PS Detailing relatert da jeg vurderer å kjøpe en høytrykksspyler med varmtvann som krever 3fas 230v 25A (som det er dumt å finne ut etterpå at en ikke kan bruke...)
#6
Model S 2013 - 2022 / Korrosjonsproblem!
torsdag 25. juli 2013, klokken 19:37
Ser IKKE bra ut...

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/10398-Model-S-Technical-Mechanical-Issues/page180?p=393979&viewfull=1#post393979

Kan bli DYRT for TESLA i Norge hvis dette er en typefeil!

Hmm....
#7
Model S 2013 - 2022 / Orginaltilbehør: Senterkonsoll til model S
søndag 31. mars 2013, klokken 11:31
Kjør debatt:

http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/drop-in-center-console

Burde vært standard utstyr spør du meg...
#8
Noen som vet hvordan dette er tenkt løst i Norge? Ser i USA at de har ambulerende reparatører som reiser rundt på hjemmebesøk ("Tesla rangers") noe som vel ikke er realistisk i Norge med norske timelønninger regner jeg med....

Gitt megden med småsnask som USA kunder opplever med sine biler så kan det bli ganske upraktisk for eiere som ikke bor i Oslo hvis bilen må bringes dit hver gang det er noe trøbbel eller den skal på service....



#9
Noen som har Citroen Delenummer på 16 A ladekabel til  C-Zero?
#10
Siden den andre tråden er lukket så opprettes denne der de om ER opptatt av dette kan diskutere den manglende dekningen i garantien og utviklingen mhp dette temaet og forhåpentlivis juble når dette er på plass.

De som ikke er opptatt av dette kan få lov til å slippe både å lese og poste i denne tråden ;D
#11
Link til nyhet: http://www.elbil.no/elbiler/529-elbil-med-garantert-tilbakekjop

"Nissan Finance er en merkevare under Santander Consumer Bank. Ved å etablere et låneforhold hos dem, kan du få en gratis opsjon (noe som er frivillig å benytte) på et tilbakekjøp etter 3 år / 45.000 km. Inkludert i kontrakten er vanlige standardbetingelser vedrørende leveringssted, taksering av skader, følge serviceintervaller, oppfylte låneforpliktelser osv. Vi kjenner ikke til rentebetingelsene, men forventer at de er konkurransedyktige. Ellers blir det lite business. Opsjonen kan ikke benyttes av dem som allerede har salgspant hos andre i LEAFen de har kjøpt.

Nissan Finance garanterer deg 117.045 kr for LEAFen din. Det vil si at du ikke risikerer at bilen blir mindre verdt for deg enn dette beløpet – innenfor betingelsen 3 år / 45. 000 km."

Kjør debatt.
#12
Leaf 2010-2017 / Brukermanualer Leaf
lørdag 29. oktober 2011, klokken 12:43
Unorsk og umandig (for vi leser jo aldri bruksanvisningen....) men her er det lesestoff for de som har lyst til å være klar når bilen leveres:

http://www.nissan-techinfo.com/refgh0v/og/Leaf/2011-Nissan-Leaf.pdf
http://www.nissan-techinfo.com/refgh0v/og/leaf/2011-Nissan-LEAF-Navi.pdf

Postet før i annen tråd, men fotejenter vel en egen. Fint hvis andre fyller på med stoff etterhvert som det kommer, for eksempel manualer, garanti vilkår, hurtigstartguide etc på norsk.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA