meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mosfet

#1
Model 3 / Sv: Hardware AP vs FSD?
tirsdag 20. august 2019, klokken 11:40
Elon har vel sagt at de med FSD vil få tidlig tilgang, men han har ikke sagt når det vil skje.
#2
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
lørdag 06. juli 2019, klokken 01:09
Sitat fra: RuneW på lørdag 06. juli 2019, klokken 00:37
Sitat fra: 1000kwh på fredag 05. juli 2019, klokken 20:02
Sitat fra: Mosfet på fredag 05. juli 2019, klokken 17:42
Sitat fra: kristtorp på fredag 05. juli 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Mosfet på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:17

Min manglet elektrisk justerbare bakseter ref hva premium interiør inkluderte på websiden tidligere enn i dag;

"12-veis justerbare, elektriske for- og bakseter med varme"

Nå i dag er det endret til:
"12-veis justerbare, elektriske forseter"
"For- og bakseter med setevarme"

I Tesla Model 3 så er det ikke justerbare bakseter, eneste du kan er å legge de ned.

Sikkert derfor de har endret det fra at det var elektriske bakseter til at det ikke er det. Aldri greit å pynte på spesifikasjonene.
Trodde du seriøst at var 12-veis elektrisk justerbare setet bak i model 3?? Dette er grunnen til at selskaper alltid skriver at det tas forbehold om skrivefeil.

Det er ingen elektriske justeringer bak på Model S heller.

Hehe, det kan ikke være mange biltypene i verden med 12-veis elektrisk justerbare setene bak?

Er ikke uvanlig med godt av justeringsmuligheter på bakseter. Min gamle Mitsubishi outlander hadde 16 veis justering i samme 40/60 splitt som model 3 og denne bilen er vel ikke akkurat kjent for interiørkvalitet og kostet mye mindre enn Model 3. Var noe tilsvarende på en Honda jeg hadde tidlig på 2000 tallet.

Det er forskjell på 12 veis individuelt justerbare bakseter (som tilsvarer forseter og tilsvarende Model X) noe veldig få har og som det ikke sto noe om og 10-20 veis justering totalt for hele baksetet noe som er vanlig;

Legge ned/ta opp venstre side av baksetet: 2 veis
Legge ned/ta opp midten i en 40/20/40 split: 2 veis
Legge ned/ta opp høyre side av baksetet: 2 veis
Legge ned/ta opp midtarmlene: 2 veis
Justere frem og tilbake disse delene av baksetet: 6 veis
Justere opp/ned 3 nakkestøtter for bakseter: 6 veis
Totalt 20 veis justering for standard bakseter. Model 3 har totalt 4 av disse.

Flere biler har og deler eller alt dette "elektrisk" justert også, selv om det kun ofte er en enkelt knapp for opp/ned og ikke millimeterjustering man er vant med til på forseter. Tror ingen har forventet BMW 7 serie bakseter i Model 3, men "ha ha" er det ille å forvente noe tilsvarende av alle de billige asia bilene jeg har hatt siste 15 årene på en topp moderne Model 3 når de til og med fremhever det om man betaler ekstra for premium interiør?

#3
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
fredag 05. juli 2019, klokken 17:42
Sitat fra: kristtorp på fredag 05. juli 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Mosfet på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:17

Min manglet elektrisk justerbare bakseter ref hva premium interiør inkluderte på websiden tidligere enn i dag;

"12-veis justerbare, elektriske for- og bakseter med varme"

Nå i dag er det endret til:
"12-veis justerbare, elektriske forseter"
"For- og bakseter med setevarme"

I Tesla Model 3 så er det ikke justerbare bakseter, eneste du kan er å legge de ned.

Sikkert derfor de har endret det fra at det var elektriske bakseter til at det ikke er det. Aldri greit å pynte på spesifikasjonene.
#4
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
torsdag 04. juli 2019, klokken 23:17

Min manglet elektrisk justerbare bakseter ref hva premium interiør inkluderte på websiden tidligere enn i dag;

"12-veis justerbare, elektriske for- og bakseter med varme"

Nå i dag er det endret til:
"12-veis justerbare, elektriske forseter"
"For- og bakseter med setevarme"


#5
Model 3 / Sv: Erfaring med model 3 etter 3 mnd...
fredag 21. juni 2019, klokken 01:34
Sitat fra: TRM på fredag 21. juni 2019, klokken 00:04
Sitat fra: Magnus Hansen på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:36
Sitat fra: TRM på torsdag 20. juni 2019, klokken 22:15
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 20. juni 2019, klokken 21:43
Ingen setter ned pris? Er det en spøk? Alle merker gjør det over en lav sko...
Nei, ingen spøk fra min side, om det var det du mente.

Kom gjerne med eksempel på noen som etter en måned på markedet setter ned prisen så drastisk som Tesla har gjort?

Egolf. Satt ned vesentlig mer. Spesielt i prosent

Redigert: ikke etter en måned dog, men like brutalt for de som kjøpte rett før prisnedgangen
E-Golf har vært på markedet i ca 5 år, og fikk med Model 3 en så sterk konkurrent at prisfallet var ventet.

Model 3 har vært på markedet i 3 måneder nå, og har ingen konkurrenter. Prisfallet var dermed ikke forventet.


E-Golf fikk konkurrent i Model 3, men Model 3 har ingen konkurrenter? Ser ikke helt logikken.
#6
Nissan.no fremdeles den dag i dag: "Det har aldri gått raskere eller vært enklere å lade opp elbilen enn med ladetiden til nye Nissan LEAF"

Den er vel verken raskere å lade enn både gamle Leaf eller diverse andre elbiler som Tesla, Hyundai etc. At de i tillegg sliter med hurtiglading gjør jo påstanden enda mer villedende..

Lukter forbrukersak lang vei.
#7
Hyundai Ioniq / Sv: Ønsker om forandringer
onsdag 16. november 2016, klokken 23:27
Sitat fra: ATN1000 på tirsdag 15. november 2016, klokken 20:48
Jeg har bare prøvekjørt en kveld og neste dag, da var det mørkt og -4 grader.
Var en bil med soltak, fin bil men.
Enig i at ryggekamra kunne vært bedre i mørke.
Ellers var jeg skuffet over at skjerm i midten ikke kunne dimmes mer, det var helt mørkt på noen av plassene i Øygarden da vi testet og jeg var nødt til å slå av skjermen helt da den var til sjenanse.
Var lett å få på igjen men allikevel, her kan hyundai sikkert fixe noe.
Ser at flere klager over fjernlysene, de var jo gul og litt spesiell, men jeg synes de fungerte bra, må bemerkes at det var klart og mørkt ikke regn.
Ellers lurer jeg på om noen av dere har reagert på støy fra elektromotoren (tror i hvert fall det var derfra den kom).
Jeg skal prøvekjøre en gang til før jeg bestemmer meg.

Angående støy fra motor så husk at den har på lyd via eksterne høyttalere ved lav hastighet for å advare fotgjengere. Kan skru av, men er et kommende krav fra bla. EU om ikke så alt for lenge så er vel derfor den er der.

Ikke hørt noen lyd fra elmotor når denne er skrudd av verken ved lav eller høy hastighet.
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Ønsker om forandringer
tirsdag 15. november 2016, klokken 01:07
Auto nedblendbare langlys.

Burde heller ikke vært noe problem å løse via software da de har kamera i front.
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Tekniske ting vi lurer på
søndag 13. november 2016, klokken 20:26
Sitat fra: Elmo på søndag 13. november 2016, klokken 20:12
Sitat fra: sven erik på lørdag 12. november 2016, klokken 15:42
husk at  bilen her har sikkert et batteri på 30 3ller 35 kwh  for de opgie hva du får  ikke som tesla toral størlsen
Hyundai sier ganske tydelig at batteriet er 28kWh totalt.
Men det er rart at den da skal ha - og har - 280km rekkevidde.

Veldig spent på denne selv. Eks Tesla oppga 85Kwh batteri på sine 85 modeller, men batteriet var egentlig bare 81Kwh hvor 4Kwh var reservert til beskyttelse, mao kun 77Kwh tilgjengelig for bruk.

Et fåtall produsenter har og oppgitt faktisk brukbar kapasitet som sin batteri kapasitet. Skal ikke se bort i fra at Hyundai er en av disse.

Synd det ikke finnes noen standarder her for hva man må oppgi og ikke. Foreløpig litt ville vesten her blandt elbilprodusentene hvor Tesla er dårligste jeg har sett i klassen på ærlighet hittil.

Skal sjekke neste gang om bilen oppgir brukt kapasitet når man kjører fra feks 100% til nær 0%. Slik kan man jo se hva den faktiske kapasiteten er.
#10
Hyundai Ioniq / Sv: Tekniske ting vi lurer på
søndag 13. november 2016, klokken 19:00
Sitat fra: HPSE på søndag 13. november 2016, klokken 18:47
Bilen har vel ikke kamera i front? :)

Bilen har både radar og kamera i front.

Radar for å bla. holde avstand ved cruise control og kamera for bla. å holde seg innenfor kjørefelt (Active lane keep assist).

Så at den da ikke har auto nedblendbare langlys er jo bare merkelig.. Andre Hyndai biler med samme hardware har det så kun ikke skrudd på av ukjent grunn.
#11
Hyundai Ioniq / Sv: Tekniske ting vi lurer på
søndag 13. november 2016, klokken 16:41

Bilen har ikke automatisk nedblendtbare langlys. Har vært standard på alle biler jeg har hatt siste 7 årene så ikke tenkt over at det ikke var en opsjon på Ioniq, så litt skuffende, spesielt med tanke på at den har alt teknisk utstyr for å faktisk klare det inkl kamera i front.

Ellers topp fornøyd med tanke på mengde bil til prisen.
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Når får vi bilene våre?
tirsdag 18. oktober 2016, klokken 22:28
Ringte min forhandler i dag og han sa levering var om ca 4 dager til Drammen. Levering i Oslo ca 2 uker etter det, så ca 3 uker fra nå grunnet klargjøring, tektylbehandling mm.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA