Er det noen her som har erfaring med å få reparert batteri / byttet de dårligste modulene på noe sånt spesialverksted i osloområdet? Hvilket verksted, og hva kostet det?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Olee på tirsdag 15. desember 2015, klokken 21:14
Tror han overdriver tankstørrelsene, eller sitter på gammel informasjon. Mirai bruker to tanker på ca 60 liter hver, og 700 bar. Så trenger ikke "tre-seks ganger større drivstofftanker enn fossilt"...
Sitat fra: Rio på tirsdag 08. desember 2015, klokken 22:29
Hadde det vært hydrogen så hadde jo vrakrestene blitt fjernet automatisk!
Den ulykken der er egentlig til ettertanke.
SitatSom om p-plasser i utgangspunktet er ment for bensin- og dieselbiler, og elbiler sniker seg foran i køen slik at fossilbilene ikke får parkert.
I Trondheim sentrum opptar stadig flere elbiler de offentlige p-plassene. Kommer man med en bil som går på bensin eller diesel, risikerer man å måtte lete lenge og vel etter ledig plass.
Sitat fra: v-i-c på søndag 01. november 2015, klokken 12:42Sitat fra: Geir81 på søndag 01. november 2015, klokken 00:20Sitat fra: v-i-c på onsdag 28. oktober 2015, klokken 12:35
Den enkelte lastebil eier må da bare ta hensyn til politiske beslutninger ved ENOVA om at en i Norge ikke skal legge til rette for elektriske lastebiler ved utbygging av offentlig "betalt" hurtiglader infrastruktur.
Dette er ikke første gangen at det tas ukloke politiske beslutninger....
Det tror jeg vi bare skal være glade for, det gir ikke mening at lastebiler med batteripakker på 100KWH eller mer skal stå i timesvis på offentlige hurtigladere og blokkere for personbiler som bare trenger 15-30 minutter. 63A 400V stikk er som du sier ikke akkurat noen stor investering, så det gir vel mer mening at disse settes opp der lastebilene parkerer for natta.
Tanken min var at dersom det bygges ut en ladestruktur for små lastebiler med AC43kw langs hovedveinet i Norge, så vil også personbiler kunne benytte denne nye infrastrukturen.
Sitat fra: v-i-c på onsdag 28. oktober 2015, klokken 12:35
Den enkelte lastebil eier må da bare ta hensyn til politiske beslutninger ved ENOVA om at en i Norge ikke skal legge til rette for elektriske lastebiler ved utbygging av offentlig "betalt" hurtiglader infrastruktur.
Dette er ikke første gangen at det tas ukloke politiske beslutninger....
Sitat fra: kos på fredag 30. oktober 2015, klokken 17:16
Nå tror jeg at du ikke fikk med deg problemstillingen - du må med antall biler bygge ut et fantastisks stort lade nett på et areal som ikke er tilrettelagt for en slik struktur - og regnestykket ditt med ladestasjoner gir ingen mening. Du må minimum ha en ladestolpe på 10 amper peer bil og selv da vil du trenge hurtigladere - og med et nettverk som ikke er bygget ut for en slik satsing pga byens størrelse osv vil dette antagelig ikke være mulig - av rent økonomiske årsaker - ikke at det ikke går - men at det får enorme konsekvenser i en by som Tokyo.
Sitat fra: Skjervesbu på torsdag 22. oktober 2015, klokken 00:00
- Elbil: kan man i det hele tatt stole på at det forblir "billig" å kjøre?
Sitat fra: K S på søndag 12. juli 2015, klokken 12:17Sitat fra: Panduck på søndag 12. juli 2015, klokken 11:37
Hvorfor kan ikke et vaktselskap få tilbud om 4000kr i året for medlemskap, mens vi andre kan betale 2.50kr pr min? Angrepet mot arctic roads er ikke at de har et tilbud til storbrukerene, det er at de IKKE har tilbud til oss andre! Og det ville betydd lite dersom de satte opp laderene for egne penger, men det gjør de altså ikke.
Laderene står UBRUKTE fordi de er så dyre å lade på, så det finnes INGEN MÅTE å forsvare 240kr pr lading, annet enn at man ikke ønsker at folk skal bruke de. De ville tjent langt mer på å prise de likt fortum / GK. Dette er sagt 1000 ganger før. Hvordan kan du og AR forsvare en prismodell som gjør at de fleste ikke vil lade der, når laderene er satt opp med felleskapets penger???
Er jo enkelt:
Markedet bestemmer. Står laderne ubrukt og AR taper penger så garanterer jeg ett av to: AR går konkurs eller endrer prisene!
Om du kommer med argumenter mot AR 1000 ganger så endrer ikke det noe, men lykke til!