meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - karstrom

#1
Du var heldig. Egentlig slik jeg forventer det skal være. Hvor var dette?
#2
Kanskje du har forklaringen på hvorfor det tar lang tid og at de mangler deler?
De prøver å reparere den ikke eksisterende adaptive cruise controlen  ;)
#3
Se der ja, greit med en oppklaring  :)
Ikke enkelt med alle disse forkortelsene.
#4
Beklager den misforståelsen.
Adaptive Cruise Control har jeg ikke på min 2013 Model S. Savner den ofte da.
Det er AC , air conditioning, som skal ordnes.
Tidligere lærte jeg at AC i bil var kun Kaldt/Varmt mens ACC så kunne du stille den ønskede temperaturen.

#5
Å etterfylle det som skal etterfylles på ACC og bytte ut et utslitt 12v batteri er ikke en reparasjon i mine øyne. Dette er ting de utførte på service på alle mine tidligere biler.
#6
Jeg bestilte denne timen lang tid i forveien. Jeg kjørte hele mai med ACC som ikke fungerte og et 12v batteri som måtte byttes. Jeg foreslo jo å hente ut bilen, slik at jeg kunne bruke denne frem til de hadde tid til å ta den, men da fikk jeg beskjed om alt jeg da måtte booke ny time, tidligst i Oktober.
Ser ikke at jeg har så mange valg her.
Status nå er at de venter på deler...fikk ikke svar på forespørsel om hvilke deler.
#7
Sitat fra: karstrom på tirsdag 26. juni 2018, klokken 17:06
Min bil har snart stått parkert 3 uker på Rud uten at de har startet service på den.
Jeg måtte kansellere hyttetur i helgen da jeg ikke fikk skaffet meg en brukelig lånebil, til tross for alt jeg ringte Tesla på Torsdag og forklarte problemet. De skulle gjøre det de kunne, men kom aldri tilbake til meg.
Jeg foreslo også at jeg kunne hente min egen bil på fredagen og levere igjen på mandagen, men det var ikke mulig. Jeg kunne hente den og få ny time i Oktober var eneste løsning.
Jeg er mildt sagt skikkelig forbanna.
Denne bilen blir lagt ut på finn - om jeg noen gang får den tilbake.

Nå har det gått 40 dager - og dette for en vanlig service.
#8
Klarer ikke å endre signatur....får bare feilmelding
#9
Min bil har snart stått parkert 3 uker på Rud uten at de har startet service på den.
Jeg måtte kansellere hyttetur i helgen da jeg ikke fikk skaffet meg en brukelig lånebil, til tross for alt jeg ringte Tesla på Torsdag og forklarte problemet. De skulle gjøre det de kunne, men kom aldri tilbake til meg.
Jeg foreslo også at jeg kunne hente min egen bil på fredagen og levere igjen på mandagen, men det var ikke mulig. Jeg kunne hente den og få ny time i Oktober var eneste løsning.
Jeg er mildt sagt skikkelig forbanna.
Denne bilen blir lagt ut på finn - om jeg noen gang får den tilbake.
#10
De hadde ikke lånebil, men tilbydde 800 kr pr dag for leiebil. Kia Rio var det eneste som var innenfor budsjettet hos Hertz.
#11
Tror det er mer enn logistikkprobkemer når de ikke har startet på en vanlig service etter 12 dager. De kunne i det minste gitt beskjed om dette før innlevering?
Ex: vi har for tiden store forsinkelser. Din service time har fått en ny dato. Om det ikke passer, ta kontakt.

Hadde da sluppet å kjøre rundt i en Kia Rio
#12
Jeg leverte min Model S til service på Rud 7. Juni.
Når jeg kom tilbake fra reise 14. Juni så hadde jeg ikke fått en eneste mail/sms/telefon fra service senter. Jeg ringte derfor opp for å få bekreftet at den var klar.
Fikk beskjed om alt de ikke hadde startet på den, og alt de lå en uke bak skjema.

I dag, 19. Juni, fikk jeg en sms om alt de muligens kan starte på den neste uke og at neste oppdatering kommer 3. Juli.

Nå kjører jeg rundt i en Kia Rio fra Hertz som jeg selv måtte skaffe. Til helgen er det familie tur til hytta.

Sendte mail til servicesenter og forklarte problemet, men fikk kun som svar at de ikke kunne gjøre noe.

Om de ikke blir ferdig med bilen/skaffer meg en større bil innen helgen blir turen kansellert og tiden brukt til å se etter en ny bil.

Tidligere har jeg ensidig opplevd super service, nå er det helt på bunn. Ikke holdbart.
#13
Elektriske utfordringer / kortslutning i PTC heater element
mandag 26. desember 2016, klokken 12:21
Hei,
Har et problem med min kones 2013 leaf. ( importert fra Frankrike )
Den har bare gått i underkant av 10 000 og nå sliter hun med varmen i bilen.
Vi hadde den på vanlig service hos Berger N. haug - og der konstaterte de at det er en kortslutning i PTC heater element.
Reparasjon / bytte av denne skulle koste 25 000,-
Er ikke dette urimelig dyrt? Finnes det noen alternative måter å få fixet dette?
#14
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Kontrollavgift, EL Bil ladeplass
tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:19
Sitat fra: KjellG på tirsdag 13. desember 2016, klokken 19:24
Hvordan var det nå igjen: "En sten kan ikke flyve, Mor Nille kan ikke flyve. Ergo er Mor Nille en sten!"

Logikken over synes grei. En kan imidlertid også spørre seg: hvorfor velger parkeringsselskapet å ikke hente inn inntekter fra noe som ellers kunne vært en ordinær p-plass? Nå er den et "parkområde".

Nå skal det sies at det er gratis parkering der for alle biler, med en begrensing på 3 timer.
På ladeplassene er det kun for ladende el-biler. Det er en type2 stasjon bak hver plass - bortsett fra denne. (Sikkert pga at det er et problem med å montere laderen på veggen der)
Når reglene sier at det et for ladende el-biler så tar jeg det som en selvfølge at det gjelder plasser med lademulighet.
#15
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Kontrollavgift, EL Bil ladeplass
tirsdag 13. desember 2016, klokken 18:00
Sitat fra: zbk på tirsdag 13. desember 2016, klokken 08:58
Antok at det var parkert på plassen markert med rødt på bildet, som ikke har noen synlig ladestasjon plassert der.

Synes heller ikke at ladeplassen er spesielt godt markert dersom det ikke er annen skilting enn det man ser. Vil anta at de fleste ikke-elbilister ikke umiddelbart vil gjenkjenne kassen på veggen som en ladeboks.

Trådstarter bør komme på banen med mer presis informasjon.

Jeg stod parkert der det er merket med rødt ja.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA