meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - georg.myhre

#1
Sitat fra: tomrh på søndag 14. juni 2015, klokken 21:24
Sitat fra: georg.myhre på søndag 14. juni 2015, klokken 20:54
Mitt forslag i debatten er:

Avgiftsbelegg offentlige ladeplasser og la øvrig offentlig parkering fortsatt være gratis.

Det kan enkelt gjennomføres ved at man betaler normal p-takst på ladeplasser(synlig parkeringslapp). Da blir strømmen litt dyrere enn hjemme, men de som virkelig trenger lading vil få brukt plassene. Dette vil redusere behovet for offentlige ladeplasser da kun de som virkelig trenger det vil parkere der og de som har fulladet vil flytte bilen til en gratis plass i nærheten.
Det er visst ikke så lett rent juridisk. Kommunen har ikke lov å ta betaling for parkering av elbil. Kommunen har heller ikke lov å kalle det betaling for lading siden de ikke er strømleverandør.

@tomrh
Jeg forstår. Jeg vil fortsatt hevde det er enkelt å gjennomføre. Det vil kreve en liten endring i "Forskrift om offentlig parkeringsregulering og parkeringsgebyr".


Sitat fra: jkirkebo på søndag 14. juni 2015, klokken 22:36

Betaling for lading kan man da kreve. Ikke pr. kWh, men pr. minutt/time slik som de andre tilbyderne. Om man da i tillegg skilter med "parkering for ladende motorvogn" bør man være i mål? Men glem P-automat, dette må gjøres via RFID-kort og moderne ladestolper. De nye stolpene til kommunen er forberedt for dette. Bonusen er at kostnaden løper så lenge bilen er tilkoblet, selv om den er ferdigladet.

10 øre/minutt for 16A plasser og 20 øre/minutt for 32A plasser kan være et greit sted å starte?

@jkirkebo:
Hvorfor mener du at man ikke skal bruke de eksisterende p-automater? Jeg mener det vil gjøre prosessen enkel for brukeren, uniform og mulig å bruke på alle typer ladestolper. Det vil gjøre kravet til ladestolper enklere som igjen vil gjøre de billigere som igjen vil gjøre at man kan få flere ny ladeplasser.
#2
Mitt forslag i debatten er:

Avgiftsbelegg offentlige ladeplasser og la øvrig offentlig parkering fortsatt være gratis.

Det kan enkelt gjennomføres ved at man betaler normal p-takst på ladeplasser(synlig parkeringslapp). Da blir strømmen litt dyrere enn hjemme, men de som virkelig trenger lading vil få brukt plassene. Dette vil redusere behovet for offentlige ladeplasser da kun de som virkelig trenger det vil parkere der og de som har fulladet vil flytte bilen til en gratis plass i nærheten.
#3
Kjøp og salg av deler og utstyr / Hjulkapsler Think City gis bort
tirsdag 28. januar 2014, klokken 21:37
Jeg gir bort mine gamle orginale kapsler til min Think City 2008.
Den ene har en liten skade. (se bilde)
Håper noen kan få nytte av de.
Mvh
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Priskonkurranse! Hva tror du prisen blir?
onsdag 14. november 2012, klokken 18:35
Jeg gjetter:

40kWh - 375 000
60kWh - 442 500
85kWh - 510 000
P85kWh - 610.000
Fullpakket P85kWh - 699 000

Måtte den beste vinne - eller den som tipper minst ;)
#5
Hei igjen,
"Power limit" lampa begynte å blinke når jeg satte på tenninga. Bilen vil ikke starte.
Jeg har prøvd å sette den på lading igjen, ha den av lading, resette batteriet, bytte 12volts batteriet og det gode gamle cyber-kicket. Bilen vil fortsatt ikke starte.
Det er altså kun "power limit" som blinker. Alt annet ser normalt ut.

Noen som har opplevd det samme?
#6
Airbag-lampa begynte å lyse for noen dager siden, og den har den gjort siden. Jeg har forsøkt å skru av passasjer-airbagen uten at det gjorde noe. Jeg har også prøvd et godt gammelt cyber-kick i dashbordet, men lampa fortsatte å lyse.

Er det noen som har hatt et liknende problem? Med tilhørende løsning?
#7
Sitat fra: Baltor på tirsdag 18. mai 2010, klokken 10:35
Det burde være en stor premie til de som klarer å kjøre videre UTEN en brannfarlig bensintank, uten høyspenning på flere tusen volt (coil/plugger), uten glovarme metallkomponenter og overflater, uten bensinslanger hengende rundt omkring, uten store masser som roterer med høyt turtall, uten at dødelig gass behøver føres i et rustent rør rett under føttene, uten et overdrevent fartspotensiale....
>
<
>
Hvis batterier og motor er normalt festet vil vel nesten enhver konvertering til eldrift føre til en kraftig oppgradering av trafikksikkerheten!!



Hei alle sammen,

min første post her. Vil bare bare berømme posten sitert med en halleluja.

Det finnes bare positive virkninger av en konvertering til eldrift.

Vil også nevne en ikke så innlysende miljøgevinst;
En bensinbils levetid er, etter mitt skjønn, i hovedsak basert på slitasje av motor og rust på rammeverk. På de biler hvor rust ikke er en faktor, men hvor motoren synger på siste vers, vil man med en "enkel" el-konvertering kunne forlenge bilens levetid og i tillegg bli en grønn bilist.
Den perfekte gjenvinning.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA