Priskonkurranse! Hva tror du prisen blir?

Startet av laumb, onsdag 07. november 2012, klokken 10:57

« forrige - neste »

foxy

#15
hundretusen mer er jo peanuts for en bil som noen sammenligner med  M5. samt at norge har jo et helt annet kostnadsnivå enn andre land... ;)
I-miev 2011
Asker

kjølholdt

Bare forsdi staten ikke skal ha avgiftene er det helt greitt at forhandler tar pengene våre isteden...........................
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Øyvind.h

#17
Sitat fra: foxy på fredag 09. november 2012, klokken 08:20
hundretusen mer er jo peanuts for en bil som noen sammenligner med  M5. samt at norge har jo et helt annet kostnadsnivå enn andre land... ;)
Ja bilen er kåret til årets bil, journalister kaller det en luksusbil, den er på høyde med det ypperste tyske og den har ytelse som en M5.
I Norge er dermed bilen et kupp av dimensjoner, men det betyr ikke at det er ok å bli loppet allikevel. Å utnytte at noen vil være villige til å strekke seg for å kjøpe verdens beste bil synes jeg ikke er riktig, selv om de kan. Jeg ønsker ikke å bli lurt selv om jeg skulle ha råd til det.
Tesla kunne sikkert solgt den til dobbel pris, men da blir volumet elendig. Men jeg tror nok Tesla er klar over at de bør etablere seg med solid volum ettersom viraleffekten er betydelig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jahnarne

#18
Tipper EU-priser (inkl. også obligatorisk lær/setepakke):
€51 900
€61 900
€71 900
€84 900

Som gir norgespriser (ca.):
380 000,-
450 000,-
525 000,-
625 000,-

Epleskreller

#19
Tipper:

40kWh - 399.000
60kWh - 469.000
85kWh - 539.000
P85kWh - 629.000,-

Er vi virkelig heldige starter den på 351000 :)

Roadster pris Norge/USA 667,5k/109k=6,12. Denne ganges med den amerikanske prisen, dvs (49900+7500)*6,12=351.000.







Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

georg.myhre

Jeg gjetter:

40kWh - 375 000
60kWh - 442 500
85kWh - 510 000
P85kWh - 610.000
Fullpakket P85kWh - 699 000

Måtte den beste vinne - eller den som tipper minst ;)
Hamar:

2008 Think City
2013 Model S P85+
2015 e-Golf

Elektrisk gressklipper, elektrisk hårføner.
Dette er en helelektrisk familie. ;)
Pendler Hamar-OSL med Teslaen

RunarBT

Sitat fra: mrjalle på torsdag 08. november 2012, klokken 23:38
Jeg håper jo også at jeg tar feil! Men Tesla har vært tydelige på at de kommer til å ha høyere fortjeneste på Europa-versjonen.

Og at Model S ikke er verdt dobbelt så mye som Leaf er ikke så viktig. Elon Musk har selv beskrevet Leaf som stygg, og er vel egentlig ingen direkte konkurrent? Model S er en bil, ikke bare en elbil. Mener bestemt at den er verdt 480.000 med minste batteri. MEN: det er i Norge. Prisene jeg gjettet her vil nok heller prise Tesla ut av resten av Europa.... Så la oss håpe jeg tar feil ;-)

De har og vert tydelige på at det blir ein Europa pris. Altså ikkje påslag ekstra for Norge;-)

Team Lotus

For at de skal ha sjans til å lykkes må performance ha en pris sammenlignbar med BMW M5. De klarer nok ikke å matche 520d-inngangsprisen på €30'000 så å matche M5 til €73'900 må bli kompromisset.

€39900 40kwh   329000 NOK
€49900 60kwh   409000 NOK
€59900 85kwh   499000 NOK
€74900 85kwh P 619000 NOK
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

kjølholdt

Skal man vinne konkurransen må man tydeligvis legge seg litt høyt i pris(håper jeg ikke vinner)

40kwh 480000
60kwh 530000
85kwh 610000
85kwh p700000
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Gikken

Endelig fått på plass TMX-bestilling, #848 it is!

Foleson

#25
Med utganspunkt i skinnseter som standard, og med kursen tesla bruker for reservasjon i Norge/EU (6.2 NOK/USD)

40 KWh 375.000 NOK
60 kWh 435.000 NOK
85 kWh 495.000 NOK

Håper det ikke kommer til å ligge særlig over dette, men med stor interesse for bilen og begrenset kapasitet for leveranse så kan det jo tenkes Tesla tar sjansen på at de vil tjene mer penger om de øker prisnivået i Europa enda litt til. Men det kan jo bli en liten gamble gitt at noen da vil sikkert begynne å kansellere.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Team Lotus

De kan ikke bare skru opp prisen for å konkurrere i Europa. Vel i Norge kan du det men om de skal ha muighet til å etablere seg i Tyskland kan du banne på at de blir nødt til å posisjonere seg i direkte konkurranse med BMW, Mercedes og Audi for å ha nubbesjans.
Nissan Leaf 2012, Lotus Evora 2010

mrjalle


Cobos

Sitat fra: mrjalle på onsdag 21. november 2012, klokken 06:55
Prisøkning varsles i USA: http://www.teslamotors.com/forum/forums/it-true-there-will-be-model-s-price-increase-near-future

Dette vil nok garantert være pakket inn i prisen vår fra dag 1.
Jepp...
Men som nevnt over i store EV land som Nederland, Frankrike og Tyskland trenger de salg og dermed snakker vi mer eller mindre tilsvarende USA priser for at de skal ha en sjanse. Roadsteren er i "superbil" klassen og den er generelt lite prissensitiv. Nå konkurrerer de i en meget prissensitiv klasse, ikke minst siden forskjellen på BMW 5 serie og 7 serie nesten bare er pris. Sammenlignet med 7 serie gjør Tesla det dårligere enn mot 5-serie.

Spennende blir det lell.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Espen Hugaas Andersen

Jeg antar dette er i hovedsak pga at Model S er enda mer suksessrik enn forutsatt. De prøver nok å hindre at reservasjonstakten løper i fra dem, og griper da muligheten til å øke profitten.

Vi får se hvordan prisene blir i norge. Når eksisterende reservasjonsholdere ikke skal bli påvirket bør de heller ikke påvirkes i norge. Vi ser vel fort om prisene er basert på de nye eller gamle prisene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA