Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Birger på onsdag 01. januar 2014, klokken 18:03
Jeg har i dag prøvd i lange tider med å få programmere vår Homelink til å fungere mot Lift-Master 5580 port. Og det til ingen nytte. I en tidligere tråd var det mye frem og tilbake for folk. Noen fikk det til, noen fikk det til men det virket bare noen dager og noen fikk det ikke til i hele tatt.
Kan de som både får det til og ikke til legge en liten melding om hva det virker/ikke virker med?
Jeg har sendt en e-post til Tesla og håper på å få tilbake noen fornuftige svar derfra etter hvert for mitt problem.
Redigert 4.1.2014:
Oppdaterte tittelen ettersom tråden utviklet seg med mest om Chamberlain og problemer med rolling code.
Hvor i prosessen stoppet det opp? LM 5580 har rullerende koder, og mottakeren på garasjeåpneren må derfor "læres" at man skal bruke ytterligere en ny fjernkontroll (dvs bilen). Rød knapp på baksiden av garasjeåpnerenheten.
Har en Hörmann Supramatic portåpner fra 2010. Homelink har fungert utmerket hver dag siden slutten av oktober.
Programmeringen gikk enkelt og greit, men man må huske å "retrykke" på knappen så snart lyset på håndsenderen slukker. Teslaen krever nemlig mer tid enn hva maks sendetid på senderen har.
Har Liftmaster også, prøvd uten hell. Ser at min portåpner har en frekvens på 433,92 MHz mens homelink går på 433 MHz. Om det er det som er grunnen vet jeg ikke.
Sitat fra: Jimpec på onsdag 01. januar 2014, klokken 20:11
Har en Hörmann Supramatic portåpner fra 2010. Homelink har fungert utmerket hver dag siden slutten av oktober.
Programmeringen gikk enkelt og greit, men man må huske å "retrykke" på knappen så snart lyset på håndsenderen slukker. Teslaen krever nemlig mer tid enn hva maks sendetid på senderen har.
Samme her.
Hörmann ProMatic 2...
Sitat fra: Bonefish på onsdag 01. januar 2014, klokken 20:36
Har Liftmaster også, prøvd uten hell. Ser at min portåpner har en frekvens på 433,92 MHz mens homelink går på 433 MHz. Om det er det som er grunnen vet jeg ikke.
Homelink skal være kompatibel med Liftmaster på 433,92 MHz. Se denne linken:
http://www.homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf
Takk Tuxedo, er kanskje verdt et nytt forsøk. Hadde gitt opp hele homelink.
Jeg får heller ikke til min LM 5580 ... :(
Birger; Hadde vært flott om delte eventuelle svar fra Tesla
Har forsøkt noen ganger uten og fått det til, men ikke etter å ha lest denne beskrivelse. Venter til jeg får erstatningsbilen nå i Januar.
http://www.homelink.com/program/instructions/eu/1/0/1/27495/3870/141/0/0/0/0/0/0/0/0/ukenglish
Sitat fra: Bonefish på onsdag 01. januar 2014, klokken 21:20
Takk Tuxedo, er kanskje verdt et nytt forsøk. Hadde gitt opp hele homelink.
Forsøk med nytt batteri i senderen, hold den helt nede ved Tesla logoen, husk å tykke en gang til når lyset i senderen slutter å sende for det tar lang tid for Teslaen å lære koden. Jeg hadde også gitt opp men når jeg forsøkte på ny med nytt batteri så gikk det bra.
Ok, idag fikk jeg omsider fingeren ut og forsøkte å koble Homelink til min Liftmaster 5580. Bilen plukker opp signalene fra fjernkontrollen, og blinker fornøyd med lysene, men allerede her må noe gå galt. Denne fjernkontrollen har rullerende koder, og Homelink skal da instruere oss om at Liftmasteren nå må "lære" om den nye fjernkontrollen. Det gjør den ikke, men sier bare at signalet er gjenkjent og at jeg nå kan prøve å åpne porten med ikonet i bilen. Det tyder på at den misforstår hvilket system som skal brukes, og antar et system med fast kode.
Forsøk på allikevel å få Liftmasteren til å lære signalene fra bilen funket heller ikke.
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 02. januar 2014, klokken 14:27
Ok, idag fikk jeg omsider fingeren ut og forsøkte å koble Homelink til min Liftmaster 5580. Bilen plukker opp signalene fra fjernkontrollen, og blinker fornøyd med lysene, men allerede her må noe gå galt. Denne fjernkontrollen har rullerende koder, og Homelink skal da instruere oss om at Liftmasteren nå må "lære" om den nye fjernkontrollen. Det gjør den ikke, men sier bare at signalet er gjenkjent og at jeg nå kan prøve å åpne porten med ikonet i bilen. Det tyder på at den misforstår hvilket system som skal brukes, og antar et system med fast kode.
Forsøk på allikevel å få Liftmasteren til å lære signalene fra bilen funket heller ikke.
Samme erfaringen har jeg.
Det jeg oppdaget var at det blinker til i dioden ved knappen til opplæring på motoren i slutten av prosedyren. Dvs. at Teslaen faktisk kommuniserer et øyeblikk før det går galt.
Kanskje det er en mulighet til å få det til dersom en trykker inn opplæringsknappen på motoren rett etter at det blinker i lysene på Teslaen?
Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 01. januar 2014, klokken 21:27
Jeg får heller ikke til min LM 5580 ... :(
Birger; Hadde vært flott om delte eventuelle svar fra Tesla
Jeg har god kommunikasjon så langt med Tesla. Sendte epost i går og fikk svar bare på noen minutter!
Men de har bare kommet så langt at de har verifisert at det utstyret jeg har er kompatibelt. (+ at de sier rullerende koder kan være vanskelig)
Prøvde også i går og fikk omsider blink i lysene men etter det står det at den prøver å lære men stopper ikke..skal prøve igjen i kveld. Har nesten nytt batteri i fjernkontrollen.
Sitat fra: Birger på torsdag 02. januar 2014, klokken 16:25
Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 01. januar 2014, klokken 21:27
Jeg får heller ikke til min LM 5580 ... :(
Birger; Hadde vært flott om delte eventuelle svar fra Tesla
Jeg har god kommunikasjon så langt med Tesla. Sendte epost i går og fikk svar bare på noen minutter!
Men de har bare kommet så langt at de har verifisert at det utstyret jeg har er kompatibelt. (+ at de sier rullerende koder kan være vanskelig)
Flott at du holder oss oppdatert, Birger. Et kjapt Google-søk indikerer at ingen har fått Tesla sin Homelink til å fungere med LM 5580, så dette er etter all sannsynlighet en systemfeil.
Har en annen liftmaster (LM 100EV), men ser ut til å ha nøyaktig samme problem. Ikke mulig å "lære opp" portåpneren på riktig måte.
Venter spent på løsningen :)
Helt klart en Tesla feil. Homelinken i Porscha virker helt fint for LM5580. Porscha er fra 2003!
Har LM 80. Prøvde med nye batteri i kontrollen uten hell :-[
Har LM1000A og får det ikke til å virke
Sitat fra: TeslaK på torsdag 02. januar 2014, klokken 21:52
Har LM1000A og får det ikke til å virke
Jeg har nå purret på Tesla og får ikke noe svar. Det er nok best at alle som har problemer med Homelink melder dette inn til Tesla.
Jeg kommer til å fortsette å purre med uregelmessige mellomrom ettersom dette er en funksjonalitet som er lovet støttet. (Og fremdeles står som støttet....)
Har kontakt med Tesla Skøyen ang. dette. Har "nesten" fått det til.. Prøv å bytt til nytt batteri, hold senderen inntil T'en foran i opptil ett minutt mens du holder inne knappen.
Sitat fra: TeslaK på onsdag 12. februar 2014, klokken 18:32
Har kontakt med Tesla Skøyen ang. dette. Har "nesten" fått det til.. Prøv å bytt til nytt batteri, hold senderen inntil T'en foran i opptil ett minutt mens du holder inne knappen.
Problemet er at vi har alle "nesten" fått det til ;) Det er den siste biten, der portåpneren skal lære signalet fra bilen, som ikke funker...
Ja, fikk bilen til å lære sekvensen men fungerte ikke å åpne porten og ifg. Homelink.com skulle bilen be meg trykke på Learn knappen på portåpner motoren. Dette skjedde ikke.
Sitat fra: TeslaK på onsdag 12. februar 2014, klokken 18:47
Ja, fikk bilen til å lære sekvensen men fungerte ikke å åpne porten og ifg. Homelink.com skulle bilen be meg trykke på Learn knappen på portåpner motoren. Dette skjedde ikke.
Den samme erfaringen har jeg. Vi var to og testet dette og så at det blinket til på mottakerdioden på poståpneren, men det skjedde uten noe beskjed om at en var i læremodus.
Noen som har fått noe mer info fra Tesla om dette problemet?
Jeg sliter med samme problemet (LM80). Bilen lærer koden, men ber meg ikke lære bort koden til portåpneren.
Sitat fra: dkw_junior på søndag 13. april 2014, klokken 19:13
Noen som har fått noe mer info fra Tesla om dette problemet?
Jeg sliter med samme problemet (LM80). Bilen lærer koden, men ber meg ikke lære bort koden til portåpneren.
Jeg fikk svar fra Tesla for en stund siden om at jeg måtte teste med nye releaser fremover, eller kjøpe en tredjeparts sak fra Kina.... Seriøst svar...
Har dessverre ikke fått testet på 5.9
Dersom det ikke virker så håper jeg alle som har problemer klager. Det er eneste måten å få løst det på.
Det ble opprettet en sak på dette da jeg hadde bilen inne på Skøyen. Har ikke hørt noe men regner med de jobber med en fix. Virket som service teknikeren tok det veldig seriøst.
Jeg fikk omsider dette til. Jeg trodde ikke det var mulig, prøvde etter hver oppdatering for å se om det fungerte.
Så jeg gikk inn på Homelink-siden og der stod det at man skal trykke Learn-knappen (den rød bak luka på LM80)
Trikset er å følge instruksene, hold inne knappen på fjernkontrollen helt til det blinker i lysa, så "lynkjapt" løper du bort til den rød knappen. Da fungerte det med en gang hos meg. Prøv flere ganger hvis det ikke funker på første forsøk.
Mener den jeg har, har rullende/løpende kode...
SitatTrikset er å følge instruksene, hold inne knappen på fjernkontrollen helt til det blinker i lysa, så "lynkjapt" løper du bort til den rød knappen. Da fungerte det med en gang hos meg. Prøv flere ganger hvis det ikke funker på første forsøk.
Mener den jeg har, har rullende/løpende kode...
Et eller annet som er helt corny her. Gjorde nettopp som RSandven. Problemet er at de gangene bilen finner koden skjer det ingen ting. Når den derimot sier at ""kode ikke funnet, vennligst prøv igjen" og jeg trykker på den knappen på skjermen i bilen, så kjører porten! Skjønner ikke en tøddel...
Sitat fra: RSandven på søndag 13. april 2014, klokken 20:27
Jeg fikk omsider dette til. Jeg trodde ikke det var mulig, prøvde etter hver oppdatering for å se om det fungerte.
Så jeg gikk inn på Homelink-siden og der stod det at man skal trykke Learn-knappen (den rød bak luka på LM80)
Trikset er å følge instruksene, hold inne knappen på fjernkontrollen helt til det blinker i lysa, så "lynkjapt" løper du bort til den rød knappen. Da fungerte det med en gang hos meg. Prøv flere ganger hvis det ikke funker på første forsøk.
Mener den jeg har, har rullende/løpende kode...
Prøvde dette trikset..uten hell dessverre.
Hva skjedde. Hvor gikk det galt?
Sitat fra: TeslaK på søndag 13. april 2014, klokken 22:33
Sitat fra: RSandven på søndag 13. april 2014, klokken 20:27
Jeg fikk omsider dette til. Jeg trodde ikke det var mulig, prøvde etter hver oppdatering for å se om det fungerte.
Så jeg gikk inn på Homelink-siden og der stod det at man skal trykke Learn-knappen (den rød bak luka på LM80)
Trikset er å følge instruksene, hold inne knappen på fjernkontrollen helt til det blinker i lysa, så "lynkjapt" løper du bort til den rød knappen. Da fungerte det med en gang hos meg. Prøv flere ganger hvis det ikke funker på første forsøk.
Mener den jeg har, har rullende/løpende kode...
Prøvde dette trikset..uten hell dessverre.
Ditto...
Lysene tennes på bilen etter ca. 30 sekunder. Trykker på den rød knappen på liftmasteren. Etter noen sekunder stopper bilen opp med Signal Not Detected. Try again.
Homelink enheten siter ca 20cm til venstre og 5 cm ned for Tesla logon.
går lettere hvis du åpner frunken og aktiverer fjernkontrollern fra innsiden av frunken bak nosecone-n...
Med v5.12 fikk jeg endelig Homelink til å fungere med min Liftmaster!
Sitat fra: TeslaK på søndag 27. juli 2014, klokken 21:09
Med v5.12 fikk jeg endelig Homelink til å fungere med min Liftmaster!
Utrolig nok så fikk jeg endelig min Homelink til å virke også med siste firmware. Har en Diplomat-etellerannet.
Har heller ikkje fått bilen til å linke seg opp mor garasjeportstyringa med v5.9.
Det er altså ein versjon 5.12 på vei til bilen
Får laste v5.12 inn når den melder sin ankomst.
Er det andre forbedringer i v5.12 ?
Litt småting, beltevarsleren for baksetet er bedre/anderledes bla.
Fikk det til med min liftmaster pro igår, sw versjon 5.11
Dette ser jeg frem til. Noen som har fått v5.12 over the Air utenom service center?
Med ny SW (versjon 6.0) fungerer endelig homelink sammen med min Liftmaster/Lobas 5580LB.
Prøvde med Liftmaster i går uten hell. Hvordan gikk du frem?
Det tok 3 forsøk før det gikk inn...jeg holdt på å gi opp, men 3. Og siste forsøk var vellykket.
På forsøket som gikk ok gjorde jeg:
0. Ferske batterier
1. Åpnet frunken
2. Holdt fjernkontrollen ca 2-3 cm til venstre for teslalogoen på utsiden foran nosecone
3. Lysene blinket etter 30-40 sekunder og bilen viste en steg-for-steg veiviser for resten av prosessen:
4. Trykk learnknappen på motorenheten
5. Trykk next i bilen
6. Test
7. Trykk save
Holdt du knappen på fjernkontrollen inne hele tiden, eller trykket du gjentatte ganger?
Jeg holdt knappen inne hele tiden til lysene på Tesla blinket en gang.
Jeg sto forøvrig inne i garasjen og holdt et øye med lysdioden som er bak på moteren til 5580. Den blinker når den mottar signal og på den måten vet jeg at kontrollen sender ut signaler kontinuerlig.
Jeg har 2 fjernkontroller: en liten med 3 knapper på og en litt større med en avlang flat knapp på.
Jeg brukte den med 3 knapper.
Takk for info. Har akkurat samme fjernkontroll, så jeg får forsøke igjen.
Tenk så deilig om det var en homelink-button inne i tesla appen. Da kunne bilen åpnet porten mens den sto inne i garasjen og alle portåpnere ville vært overflødige. Kunne hatt en gammel tesla parkert permanent i garasjen kun til dette formålet :-)
Skulle også gjerne hatt homelink fra APPen. Tror det er en stund til jeg har en ekstra Tesla stående, men det er sjelden jeg skal inn i garasjen uten at bilen står der...
Enda bedre hadde det vært å ha brukt FOBen til å aktivere homelink. F. eks enkel-tap på panseret for å aktivere homelink og enkel-tap på bagaskjeromet for å åpne ladeluken!
Sitat fra: Tuxedo på mandag 22. september 2014, klokken 10:39
Takk for info. Har akkurat samme fjernkontroll, så jeg får forsøke igjen.
Ikke tale om at jeg får dette til. Bilen registrerer signalet ved å blinke med lysene, men så går den ikke videre til det steget hvor portåpneren skal læres. Den bare ber meg teste Homelink med en gang. Og det virker naturligvis ikke. Har v6.0.
jeg har slitt med samme problemene siden dag 1. Men underet over alle under; etter at 6.0 oppdateringen dumpet ned funket plutselig homelinken i bilen !
PS: jeg gjorde en ny prosedyrerunde og vips...
Johooo!
Da fungerte homelink for meg også. Bilen registrerte åpneren, blinket med lysene og ga faktisk beskjed om å trykke læreknappen på åpneren. Voila og det er i orden!
Tar opp denne igjen da jeg har samme problem mange av dere har hvert igjennom i fjor.
Bilen lærer signalet fra kontrolleren, blinker med lysa og sier at alt er ok.
Jeg kommer med andre ord ikke til ett steg i bilen som sier at jeg skal lære selve åpneren signalet, må den innom dette steget for at det skal gå?
Prøvd alt mulig 10 ganger nå!!
Har en Liftmaster LM100EVS som ser sånn ut med kontrollere:
http://www.gateauto.co.uk/product_images/d/363/LM100EV-garage-door-opener__81242_zoom.jpg
På forhånd takk for hjelpen:)
Bumper denne jeg:
Noen som har noen flere tips foruten å kontakte tesla?
Har prøvd med min LM80EV i flere timer nå.. Har 3 orginale liftmaster fjernkontrollere (to på 833mhz og en på 433mhz). Har prøvd alle tre med nytt batteri.
Kommer til samme stadie som nevnt over:
Bilen kvitterer med å blinke med lysene, ber meg trykke "next" for så å si at alt er i orden. Den ber meg altså ikke om å lære opp portåpneren..
Tar gjerne i mot tips fra dere som har fått det til..
http://www.chamberlain.com/clicker-and-accessories/garage-door-controls/remote-controls/compatibility-bridge (http://www.chamberlain.com/clicker-and-accessories/garage-door-controls/remote-controls/compatibility-bridge)
Sitat fra: Kvark på mandag 11. januar 2016, klokken 22:45
http://www.chamberlain.com/clicker-and-accessories/garage-door-controls/remote-controls/compatibility-bridge (http://www.chamberlain.com/clicker-and-accessories/garage-door-controls/remote-controls/compatibility-bridge)
Er ikke dette for porter som ikke er homelink kompatibel? Så vidt jeg har lest meg til er LM80EV kompatibel med homelink fra fabrikk?
Det fikk jeg høre om min også, uten hell.
Ikke noen oppdateringer her?
Jeg har Liftmaster LM 100, men får ikke registrert Homelink.
Bilen registrerer signalet ved å blinke med lysene, men så går den ikke videre til det steget hvor portåpneren skal læres. Den bare ber meg teste Homelink med en gang. Og det virker naturligvis ikke. Har v7.1 (2.9.154)
Remote jeg har er, TX4UNIS 4-Channel Universal Remote
https://www.gateauto.co.uk/liftmaster-tx4-4-channel-universal-remote.html
Samme Liftmaster LM80EV hos meg. Skal være homelink-kompatibel, men fikk det aldri til å spille.
Kjøpte en universal homelink-kompatibel mottaker hos portspesialisten.com, og det fungerte fint. Bruker den fra bilen hver dag. Den koster noen hundrelapper, men du slipper å bruke mange minutter av ditt liv på surr.
Hvordan monterte du den?
Sitat fra: boppus på mandag 18. januar 2016, klokken 22:33
Samme Liftmaster LM80EV hos meg. Skal være homelink-kompatibel, men fikk det aldri til å spille.
Kjøpte en universal homelink-kompatibel mottaker hos portspesialisten.com, og det fungerte fint. Bruker den fra bilen hver dag. Den koster noen hundrelapper, men du slipper å bruke mange minutter av ditt liv på surr.
Sitat fra: drinden på onsdag 16. mars 2016, klokken 10:51
Hvordan monterte du den?
Sitat fra: boppus på mandag 18. januar 2016, klokken 22:33
Samme Liftmaster LM80EV hos meg. Skal være homelink-kompatibel, men fikk det aldri til å spille.
Kjøpte en universal homelink-kompatibel mottaker hos portspesialisten.com, og det fungerte fint. Bruker den fra bilen hver dag. Den koster noen hundrelapper, men du slipper å bruke mange minutter av ditt liv på surr.
Dette lurer jeg også på! Hvordan kobles den universale mottakeren mot LM80EV?
Sitat fra: Isbjørn på onsdag 16. mars 2016, klokken 15:30
Sitat fra: drinden på onsdag 16. mars 2016, klokken 10:51
Hvordan monterte du den?
Sitat fra: boppus på mandag 18. januar 2016, klokken 22:33
Samme Liftmaster LM80EV hos meg. Skal være homelink-kompatibel, men fikk det aldri til å spille.
Kjøpte en universal homelink-kompatibel mottaker hos portspesialisten.com, og det fungerte fint. Bruker den fra bilen hver dag. Den koster noen hundrelapper, men du slipper å bruke mange minutter av ditt liv på surr.
Dette lurer jeg også på! Hvordan kobles den universale mottakeren mot LM80EV?
Den leveres fra portspesialisten med gode (og enkle) instruksjoner. Jeg kopplet den til min LiftMaster LM60 i de samme to hullen som den fast monterte veggbryteren i garasjen, sånn at det er to kabler i hvert hull. Stromforsyning separat fra medfølgende adapter. Installasjon og programmering (som fungerte) ila 10 minutter.
Se her under fliken "montering" https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/
Sitat fra: panda på torsdag 17. mars 2016, klokken 07:46
Sitat fra: Isbjørn på onsdag 16. mars 2016, klokken 15:30
Sitat fra: drinden på onsdag 16. mars 2016, klokken 10:51
Hvordan monterte du den?
Sitat fra: boppus på mandag 18. januar 2016, klokken 22:33
Samme Liftmaster LM80EV hos meg. Skal være homelink-kompatibel, men fikk det aldri til å spille.
Kjøpte en universal homelink-kompatibel mottaker hos portspesialisten.com, og det fungerte fint. Bruker den fra bilen hver dag. Den koster noen hundrelapper, men du slipper å bruke mange minutter av ditt liv på surr.
Dette lurer jeg også på! Hvordan kobles den universale mottakeren mot LM80EV?
Den leveres fra portspesialisten med gode (og enkle) instruksjoner. Jeg kopplet den til min LiftMaster LM60 i de samme to hullen som den fast monterte veggbryteren i garasjen, sånn at det er to kabler i hvert hull. Stromforsyning separat fra medfølgende adapter. Installasjon og programmering (som fungerte) ila 10 minutter.
Se her under fliken "montering" https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/
Jeg har ingen veggmontert bryter med kabel. Og portåpneren (LM80EV) har masse kontakter på baksiden uten noe betegnelse. Sendte bilde av den til portspesialisten uten å få svar.
Ok skjønner. Forhåpentligvis får du svar fra Boppus ovan som installert på 80EV. Til den tid, se hvis det er hurtigkoplingsklemmer på mottakeren bak dekselet til åpnerens
lys (det var der jeg monterte på LM60, se "Montering av veggkonsol" i manualen, hvis nå dette er riktig manual for din motor http://www.liftmaster.eu/produkte/download/lm60_80_100_130evs.pdf)
Hvilke porter på ekstra remote skal kobles til motoren(skal inn på 1 og 2 på motoren) på porten min?
Sannsynligvis rød og hvit. Les manualen for portåpneren din.
Sitat fra: Kvark på lørdag 06. august 2016, klokken 02:09
Sannsynligvis rød og hvit. Les manualen for portåpneren din.
Vet hvilken port (nr 1 og 2) port åpneren.
Lurer på hvilke koblinger jeg skal bruke på remote åpneren.
Skal den ha strøm, eller får den strøm ifra port åpneren (nr 1 og 2)?
Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 06. august 2016, klokken 14:33
Sitat fra: Kvark på lørdag 06. august 2016, klokken 02:09
Sannsynligvis rød og hvit. Les manualen for portåpneren din.
Vet hvilken port (nr 1 og 2) port åpneren.
Lurer på hvilke koblinger jeg skal bruke på remote åpneren.
Skal den ha strøm, eller får den strøm ifra port åpneren (nr 1 og 2)?
Unnskyld. Jeg misforstod deg.
1 og 2 på den også. :) Det er vel 1 og 3 hvis du vil at den skal være konstant trykket inn.
Det er ganske dårlig dokumentert det produktet der, og merkingene på kretskortet er litt tvetydige. Spesielt på den batchen hvor teksten er 3/4 inn under koblingsblokken. Oh China. :)
Hehe, ikke unnskylde. Dårlig forklart ifra meg:-)
Det er ifra venstre til høyre du mener "NO" og "CON" som er 1 og 2?
Trenger ikke + og -?
Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 06. august 2016, klokken 23:43
Hehe, ikke unnskylde. Dårlig forklart ifra meg:-)
Det er ifra venstre til høyre du mener "NO" og "CON" som er 1 og 2?
Stemmer. I tillegg må du koble til 12 volt helt til høyre på det som da blir 4 og 5.
Mulig det tåler 24 volt også, men det tar jeg ikke ansvar for. Aldri prøvd selv på den enheten der. (Garasjeportåpneren din kan gi ut 24 volt til ekstern enhet)
Chamberlain ML-700EV og denne her funker som snus.
Er det fortsatt ingen som har funnet en løsning på dette? Har en Liftmaster LM50EV, og opplever det samme som folk har rapportert her siden 2014, bilen kvitterer at den har lært koden, men går ikke videre til modusen der bilen skal pares med portåpneren. Er ikke interessert i å sette inn en ekstra boks for å få det til å fungere, da kan jeg heller leve med å bruke fjernkontroll, men det hadde jo vært fint om det kunne fungert slik det er lagd for...
Skulle gjerne postet et bilde fra koblingen, men ikke lett her fra Spania. Det er relekontakt som lukker på adapteret fra Portspesialisten, og kobles til inngang på LM80EV. Samme på en million portåpnere. Kjøp den, plundre litt, men det kommer til å fungere.
Kan poste nøyaktig how-to senere, men om du kan starte en DVD får du til dette.
Sitat fra: ventle på torsdag 12. juli 2018, klokken 10:59Er det fortsatt ingen som har funnet en løsning på dette? Har en Liftmaster LM50EV, og opplever det samme som folk har rapportert her siden 2014, bilen kvitterer at den har lært koden, men går ikke videre til modusen der bilen skal pares med portåpneren. Er ikke interessert i å sette inn en ekstra boks for å få det til å fungere, da kan jeg heller leve med å bruke fjernkontroll, men det hadde jo vært fint om det kunne fungert slik det er lagd for...
Fått det til på min Model S 👍