Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsversjon av I-Pace

Startet av bmw2002, lørdag 01. april 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 01. mars 2018, klokken 22:26
If you say so... Ikke min erfaring når jeg sto alene på Gol og ladet en P90DL som var kjørt fra Ål
Gol har hovedsakelig gamle superladere som topper ut på maks 100kW (hvis de ikke ble oppgradert ved siste utbygging).


Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: ludwig_holberg på torsdag 01. mars 2018, klokken 15:46
100D på 96 Kw allerede på 50%, og 75D på 82 Kw på 50%. Stemmer greit overens med mine erfaringer med egen bil og diverse lånebiler. Derfra går det også jevnt ned (90D er på 73 Kw på 65%).
Videoen til Bjørn er ikke representativ for 100D. Det er tilbakevist mange ganger av eiere på Tesla forumet og Facebook. Vår lader med maks fart opp til ca 54%, og med over 100kW til 64%.

På langtur greier vi sjelden å fullføre en lunsj uten å ha fulladet bil.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Magnus Hansen

Sitat fra: bmw2002 på torsdag 01. mars 2018, klokken 23:27
Ca målinger for bagasjerom:
108cm bredde
100cm dybde
43cm under hattehylle

Grunnflate er jo da ganske lik Model 3. Men I-pace har jo mer plass i høyden (selv om det skrår ganske mye ned). Og selvfølgelig mye mer praktisk åpning. Skal man sammenligne pris må man jo ta høyde for 4WD, utstyr, rekkevidde etc

daktari

Jeg målte baksetet på visningen, og ytterkant til ytterkant er det ca 125 cm. Mellom ytterste punkt på isofix var det 100 cm.
På min Model S er målene 135 cm og 100 cm.
Verdt å merke seg, jeg synes det så ut som sitteputen bak ikke går helt ut til døra. På Model S er det derimot lite klaring. Angrer på at jeg ikke målte dør-til-dør, men mye folk, lite tid og dører som stod åpne...

Bagasjemålene for Model S er forøvrig litt smalere innerst, samme høyde, vesentlig bredere ytterst og noen cm dypere. I-pace har lite plass under gulvet og "froot" er kun for spylevæske og ladekabel.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Burns

Leste et eller annet sted (twitter?) at Jaguar hadde lagt til fake motorlyd på i-pace. Slik jeg forsto det var det snakk om både utvendig og innvending. Men jeg finner ikke igjen dette noe sted.

Reelt? Noen som vet?

Nordlands

Om du ser div. videoer fra testkjøring i Graz så viser de at det er en valgfri innstilling å slå på simulert lyd for mer "driver engagement". Utvendig er det vel en annen lyd som skal varsle fotgjengere ved kjøring under 20 kmt.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Burns

Sitat fra: Nordlands på torsdag 08. mars 2018, klokken 15:12
Om du ser div. videoer fra testkjøring i Graz så viser de at det er en valgfri innstilling å slå på simulert lyd for mer "driver engagement". Utvendig er det vel en annen lyd som skal varsle fotgjengere ved kjøring under 20 kmt.

OK, det høres jo greit ut. Takk for svar!

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på fredag 02. mars 2018, klokken 10:59
Verdt å merke seg, jeg synes det så ut som sitteputen bak ikke går helt ut til døra. På Model S er det derimot lite klaring.

Dette stemmer.
Sitteputen går ikke helt til døren. Det betyr at ytre sidepassasjerer bak kan presses ut i nødstilfeller over korte avstander.
Videre målte jeg avstanden mellom midtre isofix til nøyaktig det samme som i F-Pace. 2x"tommel-til-langfinger" som er 43-44 cm.

S.S

#353
Det var store forhåpninger til I-Pace før lansering, mye var kjent, men vi ble lovet å bli overrasket på visningene i slutten av februar.
Det meste av utseende utvendig var kjent, delvis interiør og.
Forventningene var at Jaguar har brukt mye tid og ressurser på å lage en ny bil, som da bør overgå en 5 år gammel Tesla, og forventet å bli positivt overrasket. Regnet med ytelser og lading ca likt eller bedre enn Tesla S med 90 kWh batteri.
Lite var kjent om hurtiglading, men via diverse drypp var «mer enn 100 kW» kjent.  Ombordlader var lite offentlig, men høye forventninger.
Performance var jo allerede gitt, rundt 4 sek 0-100...
Når da fasit er gitt, er det kanskje ikke så rart at ikke flere har signert, men heller venter på Audien, og ser hva den får.
Mer enn 100 kW har blitt 100 kW.
Rundt 4 sek har blitt ca 5.
Ombordlader har ikke 3-fas, så enkelte får ikke lov å lade hjemme pga skjevbelastning.  Og 7 kW er ikke akkurat «state of the art»
Toppfart? På visningen sa de 155 mph, eller 250 km/t.  Topp, syntes jeg, men så viser det seg at det er 200.  Shit.
Justerbart ratt? Ja, men manuelt...  Billig løsning, når alle premiumbiler har elektrisk med minne.
Alle disse skuffelsene burde være unødvendig.  En stor del av å være bilentusiast og kjøpe en ny sportsbil, er å kunne diskutere og skryte av specs med likesinnede.
Bilen har et fantastisk utseende, og interiøret er enda bedre.
Jeg har da bestilt en I-Pace, på tross av, og ikke på grunn av, informasjonen jeg har fått de siste ukene.

Knut Røe

En I-pace er ikke en sportsbil i de flestes øyne.
Porsche 911 derimot, det er en sportsbil.

S.S

#355
Sportsbil, entusiastbil, whatever... Jaguar kaller den selv sportsbil...
Er ikke akkurat en gjengs stasjonsvogn. Og til den prisen blir det ikke flere biler på meg på en stund.  Den må gjøre jobben som «sportsbil» og.
Heldigvis klarer jeg meg lenge med både ladingen og toppfarten, men wow-faktoren er betydelig redusert.

HelectriC

ioniq 5

Andre72

Jeg og fruen var på visningen av I-Pace i Trondheim i går.

Positivt:
- Flott eksteriør. Moderne. Sharp. Kompakt.
- Bra interiør. Moderne og fint. Ikke på høyde med f.eks nye A6, men langt bedre enn f.eks tesla.
- Gode seter både foran og bak.
- Godt ratt. Manuelt justerbart er litt kjipt, men ikke noe stort problem.
- Stilig med enormt glasstak.
- Imponerende god benplass både foran og bak.

Negativt:
- Bilen oppleves (for meg) som ganske trang, spesielt bredden i baksetet.
- Ikke imponerende bagasjerom. Tallet på 650 liter som verserer er fullstendig feil - garantert!
- Frunken er ekstremt liten. Egentlig ikke plass til noenting - kanskje en ladekabel?

Jeg ser for meg at bilen blir veldig bra å kjøre. Med svært stor akselavstand, 400hk, 4wd, luftfjæring osv så bør dette bli en kongebil på vegen. Den er et hakk under tyskerne i ren opplevd kvalitetsfølelse, men samtidig et godt stykke over tesla.

Både jeg og fruen ble enige om å ikke legge inn en bestilling på I-Pace men vente og se hva E-Tron blir. Jeg tipper den blir så mye større at den kommer tettere opp til min 2013 5-serie. Også tror (håper) jeg den blir på høyde med den nye Audi A6 angående interiør og fit and finish.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Andre72 på torsdag 08. mars 2018, klokken 21:36
Jeg og fruen var på visningen av I-Pace i Trondheim i går.

Positivt:
- Flott eksteriør. Moderne. Sharp. Kompakt.
- Bra interiør. Moderne og fint. Ikke på høyde med f.eks nye A6, men langt bedre enn f.eks tesla.
- Gode seter både foran og bak.
- Godt ratt. Manuelt justerbart er litt kjipt, men ikke noe stort problem.
- Stilig med enormt glasstak.
- Imponerende god benplass både foran og bak.

Negativt:
- Bilen oppleves (for meg) som ganske trang, spesielt bredden i baksetet.
- Ikke imponerende bagasjerom. Tallet på 650 liter som verserer er fullstendig feil - garantert!
- Frunken er ekstremt liten. Egentlig ikke plass til noenting - kanskje en ladekabel?

Jeg ser for meg at bilen blir veldig bra å kjøre. Med svært stor akselavstand, 400hk, 4wd, luftfjæring osv så bør dette bli en kongebil på vegen. Den er et hakk under tyskerne i ren opplevd kvalitetsfølelse, men samtidig et godt stykke over tesla.

Både jeg og fruen ble enige om å ikke legge inn en bestilling på I-Pace men vente og se hva E-Tron blir. ...
Mye av det samme inntrykket vi hadde fra visningsmodellen; og vi ser an e-Tron... :+1:

Tellus

Nå skal den godeste Finnøy Få oss til å tro at han seriøst noen gang har vurdert I-Pace  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA