Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DIY - Sterkere LED-belysning

Startet av petersv, søndag 03. september 2017, klokken 10:56

« forrige - neste »

petersv

Sterkere LED.


  • kjøp smd leds 3020 f.eks. på aliexpress/ebay
  • kjøp interiørlys hos Tesla (25kr stk)
  • lodd på nye leds

Bilder av lysutbytte kommer.

petersv

#1
Biler kommer her.

Thor2014


petersv

Usikker, har ikke sjekka. Ble endel sterkere lys med denne. Ev kan man bruke en led pære av noe slag (type festoon) som man lodder for å passe inni og lodder etter dioden. Tror det også kan bli bra og gi endel mer lys.

cra

Hvilke lys er det snakk om å endre på her? Interiørbelysningen i dører?

Kunne forøvrig ønske meg RGB i disse slik at jeg kunne justere styrke og farge. Er greit med oransje/rødlig lys om natta slik at man ikke tar nattsynet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

aness

Sitat fra: cra på onsdag 13. september 2017, klokken 11:00
Hvilke lys er det snakk om å endre på her? Interiørbelysningen i dører?

Kunne forøvrig ønske meg RGB i disse slik at jeg kunne justere styrke og farge. Er greit med oransje/rødlig lys om natta slik at man ikke tar nattsynet.

Dette ser ut som lysene under seter og ved føttene foran. (Og under dørene)

Dørlysene følger forøvrig lysstyrken på skjermen, men jeg skulle gjerne justert dem opp noen hakk uten at skjermen blir lysere..

petersv

Lysene sitter over alt. Frunk, trunk, fotbrønner, dører, hanskerom mm.

Thor2014


Hodetelefoner

Petersv. Vet du er opptatt. Men interessert i å lage noen sett? :)

Jeg kan kanskje få et firma til å lage slike. Men vet ikke om de vil garantere for levetid på Kina led.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

petersv

Har fire slike, fine de, men også myyyyye dyrere. LEDs koster noen øre, og lys 25kr hos Tesla. AO sine koster vel flere hundre stykket inkl moms og fortolling.

petersv

Sitat fra: KristofferH på torsdag 14. september 2017, klokken 06:34
Petersv. Vet du er opptatt. Men interessert i å lage noen sett? :)

Jeg kan kanskje få et firma til å lage slike. Men vet ikke om de vil garantere for levetid på Kina led.

Midt i flytting, så alt er kaos pt. Men kan vi ikke få materialisert den mekke-kvelden en gang ila høsten, så kan vi se på det, lyddemping etc.? Hvis du vil ha et sett kjapt har vel bilkomponenter AO sine, men koster noen kroner, men skal man produsere slike i Norge tror jeg det blir vel så dyrt. Mest for hobbymekkere dette.

Hvis jeg har tid, kan det hende jeg kan designe et nytt PCB slik at vi kan ha litt flere plasser til LEDs og litt mer å velge mellom, er ikke rare plassen på de padsene jeg loddet på her.

snd

Hadde 48 stk 3528 SMD i fotbrønnene i en periode. Det ble ubehagelig sterkt belysning. Gikk over til AO.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Øggen

Kult. E det pærene som e farga, eller har du lagt på fargefolie?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

snd

Det er (LE)Dioder som emitterer blå bølgelengder ("blå frekvens"), akkurat som de originale emitterer bølger som tilsvarer hvitt.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA