Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DIY - Sterkere LED-belysning

Startet av petersv, søndag 03. september 2017, klokken 10:56

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: cra på onsdag 13. september 2017, klokken 11:00
Hvilke lys er det snakk om å endre på her? Interiørbelysningen i dører?

Kunne forøvrig ønske meg RGB i disse slik at jeg kunne justere styrke og farge. Er greit med oransje/rødlig lys om natta slik at man ikke tar nattsynet.
Det er ikke så stress å lage egentlig, litt C++ og mikrokontrollere, så kan man ha fjernstyrt belysning som demper seg automatisk.

cra

Ja, jeg har legt litt med individuelt adresserbare LEDs, og man kan hore opp ting skikkelig med slike!  ;D Men det kan også gjøres pent og diskret, alt ettersom  hvordan man plasserer og programmerer dem. :)

Noe a'la snd sitt opplegg med en controller så kan det dempes, fargejusteres osv etter eget ønske.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SH aka F_P

#17
Annonse slettet, bruker utestengt
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

petersv

Denne tråden handler om modding av Teslas egne leds som koster 25kr stykket. La oss holde oss til det temaet  :police:

SH aka F_P

Sitat fra: petersv på onsdag 20. september 2017, klokken 13:02
Denne tråden handler om modding av Teslas egne leds som koster 25kr stykket. La oss holde oss til det temaet  :police:

Beklager det. Blir bare litt oppgitt av alle som skal gjøre et "kupp" i utlandet, også får man sakene like billig i Norge.

Lett the modification go on  :+1:

Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Rav4_EV

SH er vel Sondre Hugaas som driver AUTOCOMPONENTS AS som er selskapet bak Bilkomponenter.no ?

Da er det vel ryddig å sette dette i signaturen sin  ;D
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

joda

@Petersv - Har du Part nr for interiørlys hos Tesla..?
TMS 85D

E_S

Sitat fra: SH aka F_P på fredag 22. september 2017, klokken 19:40

Beklager det. Blir bare litt oppgitt av alle som skal gjøre et "kupp" i utlandet, også får man sakene like billig i Norge.

Lett the modification go on  :+1:

Når komplett sett sterkere interiørlys koster drøyt 40% mer i Norge enn fra samme leverandør i USA er det ikke helt innunder min definisjon av "like billig", men..
:)

SH aka F_P

Sitat fra: E_S på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 16:51
Sitat fra: SH aka F_P på fredag 22. september 2017, klokken 19:40

Beklager det. Blir bare litt oppgitt av alle som skal gjøre et "kupp" i utlandet, også får man sakene like billig i Norge.

Lett the modification go on  :+1:

Når komplett sett sterkere interiørlys koster drøyt 40% mer i Norge enn fra samme leverandør i USA er det ikke helt innunder min definisjon av "like billig", men..

Artig at du sammenligner pris uten mva med pris med mva ;)

Nå er det også litt andre regler for forbrukerkjøp i Norge og i USA da. Det må vi dessverre ta høyde for. I tillegg selges nesten alle med 10% rabatt hos oss grunnet rabattavtale med TOCN og Teslanytt. Reelt blir nok prisforskjellen ikke mer enn 5% når frakt og mva er lagt på i alle leire :)

Vet at det jeg skriver i første setning er noe mange ikke bryr seg om, men vi som driver med det må nesten ta litt høyde for det, dessverre  :-[
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

petersv

Sitat fra: joda på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 13:29
@Petersv - Har du Part nr for interiørlys hos Tesla..?

Ja, 1007151-00-B (Puddle lights). Skal du ha bakett for å montere under forsetene har den delenummer 1016677-00-A (Under seat lamp brkt).

joda

Takker!  :+1:

Var hos Tesla i går (Bergen), og der hadde ikke solgt noen slike til kunder tidligere, så de klarte ikke å finne produktet hos delelager / delekatalog.
Får prøve igjen nå som vi har nødvendige delenummer. :)
TMS 85D

joda

Hmm.. Da ser det ut som at dette prosjektet forsvant ut vinduet dessverre..

Puddle lights koster ikke 25,- lenger, men 147,- pr stk.. Altså en økning på 588% for disse hos Tesla, så da er det nok rimeligere å kjøpe 3-parts pærer.

Det vil si at 12 nye LED pærer hos Tesla nå koster 1764,- eller 1911,- for 13 pærer..
TMS 85D

Øggen

Betalte 700 spenn for alle hos AO. Uten toll og moms heldigvis ;D ;)
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

petersv

Shit! Godt jeg kjøpte noen da. Merkelig at de setter opp prisen såpass, de ble nettopp satt ned.

petersv

La (endelig) til noen bilder av LED. Men er vel ikke så aktuelt lengre når du får nye på aliexpress .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA