Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Viduspussere fryser "innvendig" og får ikke vekk snø og is

Startet av Balrog, fredag 17. januar 2014, klokken 12:02

« forrige - neste »

FThorsen

Har noen fått testet med nye vindusviskere fra Tesla eller tredjeparts? Det beginner å bli slitsomt å kjøre i litt fart :(
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Tuxedo

Nå har jeg satt på Biltema-viskerne, 17" og 28" (varenr 58241 og 58249).  De er akkurat like lange som originalviskerne.  De klikket rett inn i viskerarmene, selv om jeg ikke trodde det ville gå ved første øyekast (koblingen ser ganske forskjellig ut i forhold til originalt).

Ikke så mye erfaring så langt, men de virker i hvert fall utmerket.  Virker mykere enn originalviskerne i kuldegrader (-4).

sn0le

Kan nevne at jeg nylig var hos Ford og kjøpte nye vindusviskere til Galaxyen min.
Da hun bak disken kom ut fra delelageret så spurte hun om jeg hadde regnsensor.
Det har jeg.
Da måtte hun gå inn på delelageret igjen siden de hun hadde hentet hadde "Not for cars with rain sensors" skrevet på seg.
Hun hentet et nytt sett, som var for regnsensorer, og fortalte meg at de hadde hatt kunder som klaget over dårlig regnsensor, og at de hadde sjekket disse bilene og at det som oftest viste seg at de hadde puttet 3-parts visker på bilen, type sånn man får kjøpt på bensinstasjoner og bilrekvisitabutikker ala biltema.

Hva som er forskjellen aner jeg ikke. Googlet litt og fikk inntrykk av at det kan være lengdeforskjeller, basert på no BMW-sider jeg fant.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

AreLib

Sitat fra: sn0le på søndag 02. februar 2014, klokken 04:13
Kan nevne at jeg nylig var hos Ford og kjøpte nye vindusviskere til Galaxyen min.
Da hun bak disken kom ut fra delelageret så spurte hun om jeg hadde regnsensor.
Det har jeg.
Da måtte hun gå inn på delelageret igjen siden de hun hadde hentet hadde "Not for cars with rain sensors" skrevet på seg.
Hun hentet et nytt sett, som var for regnsensorer, og fortalte meg at de hadde hatt kunder som klaget over dårlig regnsensor, og at de hadde sjekket disse bilene og at det som oftest viste seg at de hadde puttet 3-parts visker på bilen, type sånn man får kjøpt på bensinstasjoner og bilrekvisitabutikker ala biltema.

Hva som er forskjellen aner jeg ikke. Googlet litt og fikk inntrykk av at det kan være lengdeforskjeller, basert på no BMW-sider jeg fant.
det er sant, kjøper du for små pussere så glir de ikke helt over sensorfeltet og da skaper det krøll :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Balrog

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 30. januar 2014, klokken 17:03
Nå har jeg satt på Biltema-viskerne, 17" og 28" (varenr 58241 og 58249).  De er akkurat like lange som originalviskerne.  De klikket rett inn i viskerarmene, selv om jeg ikke trodde det ville gå ved første øyekast (koblingen ser ganske forskjellig ut i forhold til originalt).

Ikke så mye erfaring så langt, men de virker i hvert fall utmerket.  Virker mykere enn originalviskerne i kuldegrader (-4).

Har du merket noe forskjell disse dagene?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Tuxedo

Sitat fra: Balrog på søndag 02. februar 2014, klokken 11:25
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 30. januar 2014, klokken 17:03
Nå har jeg satt på Biltema-viskerne, 17" og 28" (varenr 58241 og 58249).  De er akkurat like lange som originalviskerne.  De klikket rett inn i viskerarmene, selv om jeg ikke trodde det ville gå ved første øyekast (koblingen ser ganske forskjellig ut i forhold til originalt).

Ikke så mye erfaring så langt, men de virker i hvert fall utmerket.  Virker mykere enn originalviskerne i kuldegrader (-4).

Har du merket noe forskjell disse dagene?

De er mykere enn originalviskerne, så de slutter alltid tett om ruten over hele lengden.  Ingen forskjell på viskerautomatikken; like dårlig nå som før  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA