Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SC Lillehammer

Startet av getor, søndag 02. februar 2014, klokken 09:19

« forrige - neste »

getor

Kom opp til SC Lillehammer i gaar (og fikk hilse paa den eminente videoprodusent Bjorn som ogsaa sto og ladet) og ladet bra paa 2a med 250A og kunne raskt dra videre. Paa vei nedover i dag morges opplever jeg 1b ga 28A, 2b ga 28A, 2a 40A og efter 15 min. hadde den kroepet opp til 50A. Skulle toppe opp saa gadd ikke proeve resten av de 8 alternativene. Alle paa 400V selvsagt. Treg SC som dette gjoer at turplanleggingen blir feil. Har foraavidt godt med tid i dag men for en normalsituasjon saa er forutsigbarehet minst like viktig som tilgjengelihet.
Er det bare tilfeldigheter det jeg opplever her eller noe vi maa regne med?

Var paa "menighetsmoetet" med Elon i gaar og tenkte aa stille spoersmaal efter manuell hoeydejustering, men den ble annonsert tidlig i seansen. Det eneste jeg brenner for og naa kommer det og det blir bra! Det jeg kommer paa her og naa er at vi mangler ae,oe og aa paa tastaturet her saa burde blitt avklart. Krysser fingre for at det kommer i v.6

bb

Det var hyggelig å hilse på deg :) Den kabelen lengst bort fra Marché har forresten lenge vært defekt. Kanskje jeg må sende en mail til Tesla og få de til å fikse dette. Det med at laderne ga lite strøm var også bekymringsverdig. Jeg er i Trondheim og skal hjem til Oslo i kveld. Jeg har ikke lyst til å tilbringe flere timer på Lillehammer.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

OleJA

Var batteriet skikkelig oppvarmet når du opplevde redusert ladehastighet?

Bjørn

du sier du skulle toppe opp batteriet... lade hastigheten går betydelig ned når du passerer 80-90%...

Lille Lance

Finnes det noen HOT LINE til Tesla for å gi melding om defekte / dårlige SC? Synd ingen spurte Elon igår om en slik HOT LINE. Jeg er redd viktig tilbakemelding fra oss brukere blir fort liggende i en Inbox uten at noen tar tak i dette ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

cairnz

Sitat fra: Lille Lance på søndag 02. februar 2014, klokken 11:18
Finnes det noen HOT LINE til Tesla for å gi melding om defekte / dårlige SC? Synd ingen spurte Elon igår om en slik HOT LINE. Jeg er redd viktig tilbakemelding fra oss brukere blir fort liggende i en Inbox uten at noen tar tak i dette ...

Fra Teslamotors.com:
Jeg har oppdaget skade på superladerutstyret; hva gjør jeg?
Meld fra til Tesla (internasjonalt telefonnummer).

KONTAKTLISTE FOR TEKNISK STØTTE OG VEIHJELP
ØSTERRIKE
Gratisnummer: 0800 88 0992 | Betalingsnummer: +31 (0)13 799 9502
BELGIA
Gratisnummer: 0800 29 027 | Betalingsnummer: +31 (0)13 799 9503
DANMARK
Gratisnummer: 80 71 10 24 | Betalingsnummer: +31 (0)13 799 9508
FRANKRIKE (+KORSIKA)
Gratisnummer: 0800 94 1029 | Betalingsnummer: 31 (0)13 799 9511
TYSKLAND
Gratisnummer: 0800 5893542 | Betalingsnummer: +31 (0)13 799 9512
ITALIA (+Sicilia/Sardinia/Vat.stat)
Gratisnummer: 800 122 709 | Betalingsnummer: +31 (0)13 799 9518
NEDERLAND
Gratisnummer: 0800 020 0160 | Betalingsnummer: +31 (0)13 799 9525
NORGE
Gratisnummer: 800 11093 | Betalingsnummer: +31 (0)13 799 9527
SVEITS
Gratisnummer: 0800 837521 | Betalingsnummer: +31 (0)13 799 9536
    STORBRITANNIA
Gratisnummer: 0800 358 5774 | Betalingsnummer: +31 (0)13 799 9537

..

http://bit.ly/1i7pVOa

Selvhjelp er veihjelp til tider..
Elbilist

getor

Sitat fra: Bjørn på søndag 02. februar 2014, klokken 10:33
du sier du skulle toppe opp batteriet... lade hastigheten går betydelig ned når du passerer 80-90%...

Godt poeng! Jeg var på 65% og skulle ha den opp til 90% - og kommer nå på at jeg registrerte A droppe dramatisk mot slutten under gårsdagens lading. Forklaringen ligger nok der.
På den annen side, at det var såpass sprik mellom A på laderne er fortsatt til bekymring.

cairnz

Sitat fra: getor på søndag 02. februar 2014, klokken 13:02
Sitat fra: Bjørn på søndag 02. februar 2014, klokken 10:33
du sier du skulle toppe opp batteriet... lade hastigheten går betydelig ned når du passerer 80-90%...

Godt poeng! Jeg var på 65% og skulle ha den opp til 90% - og kommer nå på at jeg registrerte A droppe dramatisk mot slutten under gårsdagens lading. Forklaringen ligger nok der.
På den annen side, at det var såpass sprik mellom A på laderne er fortsatt til bekymring.

Du tror ikke de du koblet på 28A ville krøpet opp mot 50A i løpet av den tiden du brukte på å koble fra og til? Hvor "varm" var bilen, altså hvor langt hadde du kjørt før du stilte deg på SC? Mulig mesteparten av effekten fra SC gikk til å varme batteripakken før den setter i gang kraftigere lading? Merket meg i går på 11kW at lading fra <50% opp til 90% gikk ganske konstant, men fra 90 -> 100 tok det nesten en time, og effekten dalet merkbart.

Se bilde (her ser man også at den tar effekt fra nettet på forhåndsvarming ca 0950)
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA