Adaptere

Startet av trygvelo, torsdag 17. oktober 2013, klokken 08:38

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 28. februar 2014, klokken 13:53
Noen som vet om denne vil passe til en skjøt mellom umc m/blått adapter og blå 32A CCE stikk?

Denne hva?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sindrej

Såvidt det er plass til en schuko der, så nei, det ville overraske meg veldig.  32A'n er ganske stor.

eclipse

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

19quiz76

Ok - takker for svar. Noen som har funnet en smart måte å beskytte denne skjøten med?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

jkirkebo

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 28. februar 2014, klokken 19:07
Ok - takker for svar. Noen som har funnet en smart måte å beskytte denne skjøten med?

Den er ratet IP44 så det skal gå greit uten ekstra beskyttelse så lenge den ikke ligger i en vannpytt.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Model S

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:05
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:02
Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 25. februar 2014, klokken 15:53
Skal vi med dobbelkader kunne lade med 400V 16A med UMC og rødt adapter, eller stopper dette også på 13A i påvente av modifiseringen av laderen som Mr Musk nevnte i Oslo?

Det går fint med 16A om man har dobbeltlader.
Min stopper på 13/16A selv med dobbeltlader og amperen skrudd opp til 16 i bilen...

Ladet for første gang med rødt adapter i dag og fikk 16/16A med dobbeltlader. (11 kW og 50 km/t økning av typical range)
Kjører Tesla Model S P85+, levert september 2013
Tesla Model X reservert oktober 2013, P92x
Tesla Model 3 reservert 31.03.2016.

pej

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 28. februar 2014, klokken 19:07
Ok - takker for svar. Noen som har funnet en smart måte å beskytte denne skjøten med?

Sjekk her: http://www.ebay.co.uk/bhp/electric-plugs-outdoors
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Amoss

Sitat fra: pej på fredag 28. februar 2014, klokken 19:46
Sitat fra: 19quiz76 på fredag 28. februar 2014, klokken 19:07
Ok - takker for svar. Noen som har funnet en smart måte å beskytte denne skjøten med?

Sjekk her: http://www.ebay.co.uk/bhp/electric-plugs-outdoors

Nei, se der ja, der dukket jo en standard blå plugg opp med IP44 ;) (Rett nok bare 16a etter som jeg kan se...)
Model S 85D

Andreas #2316

Endelig!
Etter å ha kjørt 7630km, fant jeg et blått adapter i postkassen.

Basert på dette kan utledes at ventetid (i kjørte km) samsvarer med max ladeeffekt (i Watt):

Blått adapter: 230 * 32  =   7360W => 7360km
Rødt adapter: 230*16*3 = 11040W => 11040km (enkelt lader)

(Har heldigvis ikke dobbelt-lader = dobbelt så lang ventetid)

Nuvolari

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 28. februar 2014, klokken 19:07
Ok - takker for svar. Noen som har funnet en smart måte å beskytte denne skjøten med?

Jeg kjøpt en transperant boks med lokk på clas ohlson. Borret hull øvert på hver side. På den ene siden kommer schuko kabelen inn og på den andre siden går UMC kabelen ut. Oppe i boksen ligger shuko-kobling, 32A kobling og UMC'en. Da har man en perfekt værforsegling.
En litt mindre utgave av denne: http://www.clasohlson.com/no/SmartStore-Classic-70-systemboks/34-1552-70
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Høgis

Til de som har fått rødt adaper. Lader den kun med 13A slik min gjør? (enkeltlader 3-fas 400V)
Er jo luksus med ladefart på 40 km/t men ikke hva jeg var lovet ved kjøp.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Bjørn

Sitat fra: Høgis på lørdag 01. mars 2014, klokken 00:40
Til de som har fått rødt adaper. Lader den kun med 13A slik min gjør? (enkeltlader 3-fas 400V)
Er jo luksus med ladefart på 40 km/t men ikke hva jeg var lovet ved kjøp.

Jepp, pga sw begrensninger vil hver del-lader ikke få mer enn 13A.. altså 3x13A på 3fas = ca 9kw.

Var vist noe m laderene, eller UMC som ikke tålte 3x16A over tid.. men det kommer en fysisk fix på dette "snart".. da blir sw endret.

Roger (NO)

Sitat fra: Bjørn på lørdag 01. mars 2014, klokken 02:00
Sitat fra: Høgis på lørdag 01. mars 2014, klokken 00:40
Til de som har fått rødt adaper. Lader den kun med 13A slik min gjør? (enkeltlader 3-fas 400V)
Er jo luksus med ladefart på 40 km/t men ikke hva jeg var lovet ved kjøp.

Jepp, pga sw begrensninger vil hver del-lader ikke få mer enn 13A.. altså 3x13A på 3fas = ca 9kw.

Var vist noe m laderene, eller UMC som ikke tålte 3x16A over tid.. men det kommer en fysisk fix på dette "snart".. da blir sw endret.
Begrensningene på 13A gjelder hver lader.
Dersom du har dobbellader får du ladet med alle 16A i et 3-fase 400V 16A anlegg med UMC og rødt adapter. 9A på hver lader.
Du får derimot maks 26A på et 400V 32A anlegg med dobbellader. 13A på hver lader...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA