Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe Leaf med noen annen sin Agrolrabatt.

Startet av Same, lørdag 21. november 2015, klokken 16:35

« forrige - neste »

Same

Hei!
Har nå prøvekjørt både Leaf og E-Golf, og i og med at Leaf har fantastisk bra rabatter med Agrol så blir denne veldig aktuell. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke fattern sitt medlemsskap for å få rabatten? Selgeren sa at vi kunne føre opp han som eier og meg som medeier, men da må vel han betale mer formueskatt? En annen ting vi tenkte på var om han kjøpte bilen, så kjøpte jeg den videre av han etterpå. Jeg lurer på om dette er lovlig, er det noen form for bindingstid for å kunne få rabatten? Eller virker dette som en ok løsning?
Gikk forresten for en 30kWh Nissan Leaf Tekna, med metallic bronze, chrome pack og 6.6kW lader. Får dette for 262 500 med rabatten, så det er mye bil for pengene. :)

Med vennlig hilsen,
Same

Rio

Dersom du står som medeier, så kan en av dere "trekke dere" uten å betale omregistreringsavgift.

Det kan man uansett også gjøre innen 2 måneder.

(Sjekk dog reglene.)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

ironduke

Bestilte min Leaf for ca en mnd siden og forventes levert i januar. Rimelig kjipt å oppdage denne rabatt-muligheten nå, som jeg gikk glipp av. Kunne spart rundt 30 000. Er det ingen muligheter for å få det til?
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

sjossang

Du må ha vært medlem i Agrol i 4 måneder (eller var det bare 2?), før du får benytte deg av denne rabatten.

Ellers er det ikke noe i veien for at en person kjøper bilen, og så selger den videre innen 2 måneder (da slipper man omregistreringsavgiften).

Ellers har jeg bestilt NØYAKTIG samme konfigurasjon som Same :) Selgeren anbefalte meg å ikke kle speilene i chrome, noe jeg også var enig i. Fikk ellers omtrent samme rabatt!
Y LR hvit/hvit

sjossang

Y LR hvit/hvit

ironduke

Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

leafnor

Sitat fra: sjossang på lørdag 21. november 2015, klokken 18:04
................... Fikk ellers omtrent samme rabatt!

Ja, hva skjer om en tropper opp på Nissan butikken og vil kjøpe en Leaf på kun en betingelse, at det er med samme rabatt som Agrol.
Hvis ikke er det jo bare å gå ut døra, og selger har jo tapt et bilsalg.
Verdt et forsøk.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

ironduke

#7
Regner ikke med man kan trekke seg etter at kontrakt er signert? Selv om bilen ikke leveres før i slutten av januar.
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

Same

Sitat fra: sjossang på lørdag 21. november 2015, klokken 18:04
Du må ha vært medlem i Agrol i 4 måneder (eller var det bare 2?), før du får benytte deg av denne rabatten.

Ellers er det ikke noe i veien for at en person kjøper bilen, og så selger den videre innen 2 måneder (da slipper man omregistreringsavgiften).

Ellers har jeg bestilt NØYAKTIG samme konfigurasjon som Same :) Selgeren anbefalte meg å ikke kle speilene i chrome, noe jeg også var enig i. Fikk ellers omtrent samme rabatt!
Takk for svar. Var også usikker på chrome pakka, hadde egentlig ikke tenkt til å ta chrome pakke selv. Men det var før jeg fikk vite at den også kom i bronze, tenkte det kunne passe bra sammen. Selv om det å prøve å pynte til en Leaf egentlig er tullete nok som det er. :P

Trond.m

#9
Dette er en veldig uheldig diskusjon og det den trolig vil føre til er at Nissan må gå bort fra å tilby disse fordelene som Agrol har fått forhandlet fram på grunnlag av medlemsbedriftene. Nissan leser nok også disse diskusjonene og vil måtte endre betingelsene når de ser at de blir misbrukt.

automat

Sitat fra: TM på søndag 22. november 2015, klokken 07:08
Dette er en veldig uheldig diskusjon og det den trolig vil føre til er at Nissan må gå bort fra å tilby disse fordelene som Agrol har fått forhandlet fram på grunnlag av medlemsbedriftene. Nissan leser nok også disse diskusjonene og vil måtte endre betingelsene når de ser at de blir misbrukt.

Nissan behøver ikke lese forumsider for å oppdage at folk benytter seg av dette:
http://www.nrk.no/rogaland/melder-seg-inn-i-norges-bondelag-for-a-fa-rabatter-1.12662631
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA