Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eksponerte ledninger i motorrommet

Startet av Leaftekna2018, lørdag 12. oktober 2013, klokken 18:34

« forrige - neste »

Leaftekna2018

Spm er som følger; Er det flere leaf 2013 mod som ser sånn ut?

Ifølge selger som sjekket de bilene de hadde inne på tidspunktet jeg spurte så var visst dette vanlig og hadde ingen betydning.

Tenkte å sjekke med dere ;)
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

Sverre_E

Likner veldig på det jeg så i ettermiddag i min 2012-modell.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Lynet

Og hva er problemet? Det er jo isolasjon på ledningene.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Red1963

Min ser slik ut. Jeg påpekte det ovenfor selger når jeg hentet bilen og han skulle sjekke dette opp. Skal innom Nissan i dag for hjulskift, så jeg skal spørre...

Til Lynet: Min personlig mening er at det er unødvendig å kommer med et sleivete svar som "Hva er problemet?" til noen som lurer. Folk spør fordi de er usikker...

Ha en fin dag!
Pendler Sarpsborg - Oslo i en Nissan Leaf Tekna - 2013 modell :-)

Lev vel!

Bmwi3

TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

sven erik

En kan med dette få overslag etter vert men få forhandleren til å bruke gummi trip på disse i et gått lag da vil det holde og Nissan spare seg for utgifter senere dette er gjort på 10 min 

Lynet

Disse ledningen fører maksimalt 14V så det blir garantert ikke noe overslag, derfor jeg spurte om hva som var problemet.
Ledninger som fører høyere spenning (farlig spenning) skal være tydelig merket med orange farge i hele ledningens lengde.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Leaftekna2018

Takk for svar.Jeg er blitt litt klokere nå;)
Nordisk Leaf Tekna 2013 utgave,hentet i aug 2013 hos BNH-solgt 12.6.19
Nissan Leaf Tekna 2018 alt av utstyr kjøpt brukt 12.6.19
Skoda Enyaq sportline IV80X Racing Blue levert Mai 2022

sven erik

Sitat fra: Lynet på mandag 14. oktober 2013, klokken 17:10
Disse ledningen fører maksimalt 14V så det blir garantert ikke noe overslag, derfor jeg spurte om hva som var problemet.
Ledninger som fører høyere spenning (farlig spenning) skal være tydelig merket med orange farge i hele ledningens lengde.
disse vil jo  fortere bli slitt i kobling å i trekk steder
så det er jo ikke bakdel å få de sikret  så en ikke får brudd å mulig kontakt mellom disse  det koster nissan kansje en 100 lapp å sikre de siklig  men om en del år blir det  dyrt å trekke de om og faktisk jeg har stått å fått  feildiagnose nå på en 2012 kia  å skjønte ikke noe  men faktisk da var det  vann på en sån  lednings bunt som gjorde feilen  det var en feil som kom å gikk stadig  de har ikke hatt den nå etter jeg la på en siklig gummi taip

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA