Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring på elbil/nissan leaf

Startet av Kvikken, fredag 11. oktober 2013, klokken 13:58

« forrige - neste »

Brødbilsjåfør

HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

leaf-newbe

Sitat fra: Brødbilsjåfør på onsdag 23. oktober 2013, klokken 20:20
2700kr med fullkasko i Storebrand.

og jeg som trodde jeg hadde bilig forsikkring med 75% bonus betaler jeg 3018 til enter.

har du noe spesialfordeler etc for å kunne få den prisen?
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Merk at kjørelengde kan gi betydelige utslag på forsikringspremie. Min ble doblet i pris på If med økning fra 12000km som forhandler mente var mer enn nok i 2011, og opp til ca30000km årlig som er nivået jeg faktisk ligger på (75% bonus selvfølgelig og 6000 i egenandel)

jkirkebo

Sitat fra: leaf-newbe på onsdag 23. oktober 2013, klokken 23:32
Sitat fra: Brødbilsjåfør på onsdag 23. oktober 2013, klokken 20:20
2700kr med fullkasko i Storebrand.

og jeg som trodde jeg hadde bilig forsikkring med 75% bonus betaler jeg 3018 til enter.

1986,- til JBF her. Dog kun 8000km i kjørelengde da, etter at vi fikk Teslaen. 70% bonus på denne.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

cra

Sitat fra: Finnøy på torsdag 24. oktober 2013, klokken 01:19
Merk at kjørelengde kan gi betydelige utslag på forsikringspremie. Min ble doblet i pris på If med økning fra 12000km som forhandler mente var mer enn nok i 2011, og opp til ca30000km årlig som er nivået jeg faktisk ligger på (75% bonus selvfølgelig og 6000 i egenandel)

Det høres da sånn sett ut som en grei deal å doble prisen når du (nesten) tredobler kjørelengda?  ;) :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ellis

    Det blir litt håpløst å sammenlikne dette, fordi det er mange faktorer som spiller inn.
    Det som avgjør forsikringsprisen er:

    Bonus (selvsagt)
    Kjørelengde
    Alder på førere
    Egenandel
    Avtalefordeler
    parkeringsforhold
    bosted
    Alarm

    Bosted har mye mer å si enn det en tror, bor en på bygda på vestlandet er prisen 30-40 % lavere enn i Oslo øst for å si det slik.

    Selv betaler jeg rett over 3000 kroner i Tryg med avtalerabatt i utdanningsforbundet, 8000 km, Asker, 70 % bonus, ingen førere under 23 år, egen garasje. Må nevne at det er inkl Bilekstra og maskinskadedekning.
Nissan Leaf, sølv.
Asker

marsoj

Enter forsikring , ca.kr 3200,- 70% bonus 2år , kjørelengde 16000km , og egenandel 6000,- ser lit mye?

pottle

Har Nissan Leaf (Euro 2013) alarm? Mange annonser på finn.no refererer til alarm, men jeg er ikke sikker på hva som menes med dette. Ingen har brudd seg inn i bilen så jeg vet ikke om det sier TUUUT, TUUUT, TUUUT om vinduet blir knust. Får ikke "kvittering" på alarm når jeg låser bilen.

Er det riktig å rapportere inn til forsikringsselskap at en har alarm?
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

thoru

Sitat fra: pottle på torsdag 24. oktober 2013, klokken 15:11
Har Nissan Leaf (Euro 2013) alarm? Mange annonser på finn.no refererer til alarm, men jeg er ikke sikker på hva som menes med dette. Ingen har brudd seg inn i bilen så jeg vet ikke om det sier TUUUT, TUUUT, TUUUT om vinduet blir knust. Får ikke "kvittering" på alarm når jeg låser bilen.

Er det riktig å rapportere inn til forsikringsselskap at en har alarm?
Lurer litt på dette selv siden bilen har en så kalt immobiliser. Men det rette har nok vært å spurt forsikringsselskapet.

cra

Med min Leaf ville det i alle fall være løgn å si at den har alarm montert, så jeg ville ikke tatt sjansen på å påstå det til forsikringsselskapet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

emil

For min bil tok forhandleren seg av innmelding til IF så da regner jeg med at alt der er riktig. Og etter en rask kikk hos IF står det ingenting om alarm, kun startsperre og AC

thoru

Da har jeg skiftet forsikring til KLP

Årspris: 5198 kr

Bilmerke: Nissan
Biltype: Leaf EL-bil
Registreringsår: 2013
Årlig kjørelengde: 25.000 km
Bonus: 70%
Har bilen alarm (FG-godkjent eller fabrikkmontert)?: Nei
Har bilen søke- og gjenfinningssystem (FG-godkjent )?: Nei
Parkering i egen, separat garasje?: Ja
Benyttes bilen av andre personer under 24 år?: Nei

Egenandel 3000kr

Maks
Maks inkluderer alt under Kasko, Delkasko og Ansvarsforsikring, men i tillegg dekkes:

Totalskadegaranti
Fabrikkny bil dersom bilen blir totalskadet før den er 3 år gammel / 60.000 km.

Bilhjelp hjemme
Gratis veiassistanse også ved egen bopel

Barneulykke
Ulykkesforsikring for barn under 15 år i bilen inntil kr 1 000 000 ved invaliditet.

Maskinskade
Maskinskade (motor, girkasse, drivverk til fremdrift, styreenhet) erstattes inntil bilen er 8 år gammel)

Leiebil
Med Maks utvides leiebilperioden fra 15 til 30 dager, og du har krav på leiebil i samme størrelse som din egen bil, så langt det lar seg gjøre.
Bruk av leiebil skal godkjennes av KLP på forhånd.

Veihjelp
Se beskrivelse under kasko. Med Maks er det ingen egenandel på veihjelp.

leaffreak

If gjennom bilforhandler 2.700 full kasko og bonus, 10000 km.
Eier av Fiat 500E

Electra

Enter gjennom forhandler, 75% og 16000 km. 6000kr egenandel.
Koster 3160kr. (inklusiv 198kr i grunnrisiko(?))

Villaterje

5700 kr fri kjørelengde hos Jernbanepersonalet bank og forsikring. 70% bonus.
Nissan Leaf Acenta 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA