Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Deep Sleep

Startet av Dark Knight, torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

PAS

Sitat fra: Roger (NO) på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:42
Sitat fra: Kjelli på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:42
En kommer inn i bilen med dødt 12V batteri?
Godt poeng!

Jeg hadd "død bil" på hytta på Gol og fikk åpnet frunk og trunk med fob'en
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

PAS

Selv om skjerm var død og bilen i deep sleep, virket fob'en på frunk og trunk
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

OleJA

Sitat fra: GRS på fredag 04. oktober 2013, klokken 11:48
Det går vist også varme til håndtakene på en eller annen måte. Usikker på hvordan det er når den ikke står på lading, men det skal den jo i kulde uansett.

Dersom man forvarmer kupeen, så vil det pga (det lille) overtrykket på innsiden komme oppvarmet luft ut ved håndtakene - Forutsatt at ikke alt er frosset til en hermetisk tett isklump da. :o

MrUnderhill

Sitat fra: PAS på fredag 04. oktober 2013, klokken 12:42
Selv om skjerm var død og bilen i deep sleep, virket fob'en på frunk og trunk
Da må det vel være igjen bittelitt strøm på 12v batteriet? Ikke nok til å "starte" bilen, men nok til å løse ut trunk / frunk. Det betyr jo uansett at en 12V lader med batteri kan være nyttig, og er tilgjengelig selv om den ligger i frunken  :-)

sindrej

Fikk for første gang charge cable problem etter lading i dag jeg og.  Stakk ut en tur nå for å se om det var kommet fw update, når jeg da satte meg inn så ser jeg at det står charge cable problem.  Bilen var ladet som den skulle (til 90%), men spørsmålet er jo om den da ville tappet 12V batteriet om den ble stående slik?  Dette er en plass jeg har ladet før uten problemer.  Kom hjem i går etter 3 dager borte, bilen stod til lading på flyplassen i mellomtiden, heldigvis uten "charge cable problem".  Nå ser jeg jo imidlertid at jeg er ikke immun mot dette problemet selv .. bummer :-\  På den positive side; vinterdekk mottatt.  Og det er ikke samme felgene som sommerdekka .. hihi :D

luffe

Sitat fra: Hyperstress på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:10
Sitat fra: cairnz på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:04
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:00


Mao, 12V batteriet må ALDRI kunne dø helt. Er jo virkelig en ekstremt viktig del av bilen.
Så må jo være mulig å legge inn noe overvåkningssystem som hele tiden sjekker batteriets tilstand og eventuelt et lite backup 12V batteri som lades via hoverbatteriet. Bre tenker høyt her, har ikke satt meg veldig inn i hva det allerede finnes av sånne systemer i bilen.

Det er vel bare de med Tech-pakke som har keyless? Har de uten tech-pakke vanlig "nøkkel" for inn og ut av bil? Da burde man jo kunne bruke den for å åpne her og der.. Kanskje det går å åpne frunk også uten å gå inn i bilen først.. så hvis hjelpebatteri ligger i frunk burde det jo løse seg selv.

Jeg har planer om å leve farlig, uten starthjelp. *kjenner adrenalinet, selv måneder før bilen kommer*

De har keyless de også, de må bare ta på håndtaket for at det skal komme ut istedet for at det kommer ut automagisk.

Jeg har bil uten tech-pakke, må åpne bilen ved å dobbeltklikke på taket på FOBen. Nytter ikke å trykke på håndtakene når den er låst.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

PAS

Sitat fra: MrUnderhill på fredag 04. oktober 2013, klokken 13:00
Sitat fra: PAS på fredag 04. oktober 2013, klokken 12:42
Selv om skjerm var død og bilen i deep sleep, virket fob'en på frunk og trunk
Da må det vel være igjen bittelitt strøm på 12v batteriet? Ikke nok til å "starte" bilen, men nok til å løse ut trunk / frunk. Det betyr jo uansett at en 12V lader med batteri kan være nyttig, og er tilgjengelig selv om den ligger i frunken  :-)
Det var 11,8 V mellom de to polene i frunken, sikkert nok til å åpne opp låsene
Jeg har også "sikkeheterspakken" og det skal da være et ekstra 12V batteri , men vet ikke om det hjalp noe
Sikerhetsbatteriet skal betjene alarmer mm.  Bilen so og hylte da vi kom ned til bildekket på Bastøyfergen,  Sørg for at "tilt" bryteren i control setting er AV når man går fra bilen på ferger!!
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Desdi

Sitat fra: Dark Knight på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:00
Det henger to kabler fast på den. Flott, da ser du den røde og sorte pluggen.  De står til høyre for midten. Jeg ser en rød, sier jeg, men ingen sort. - Joda, det er en sort ca 10 cm til høyre for den rød.  Nope. Ingen sort, sier jeg.  Vi krangler en stund om en sort plugg som ikke finnes.  Han høres oppgitt ut.  Jeg skal få en fra Norge til å ringe deg opp, sier han til slutt og legger på.

Det jeg ikke skjønner er hvordan du kunne unngå å se den andre pluggen.
Den finnes i beste velgående ifølge videoen her: http://youtu.be/DPUcUOd1r1w?t=3m5s

luffe

Sitat fra: sindrej på fredag 04. oktober 2013, klokken 13:19
Fikk for første gang charge cable problem etter lading i dag jeg og.  Stakk ut en tur nå for å se om det var kommet fw update, når jeg da satte meg inn så ser jeg at det står charge cable problem.  Bilen var ladet som den skulle (til 90%), men spørsmålet er jo om den da ville tappet 12V batteriet om den ble stående slik?  Dette er en plass jeg har ladet før uten problemer.  Kom hjem i går etter 3 dager borte, bilen stod til lading på flyplassen i mellomtiden, heldigvis uten "charge cable problem".  Nå ser jeg jo imidlertid at jeg er ikke immun mot dette problemet selv .. bummer :-\  På den positive side; vinterdekk mottatt.  Og det er ikke samme felgene som sommerdekka .. hihi :D

Cyclone??? Har du bedt spesifikt om det? Har du Pirelli eller Nokian?
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

jsu224


Cirion

Brutalt...

Er faktisk mulig å trekke den rett ut om man får grep med fingrene fra begge sider.
Men beste er nok plast verktøy for å "brekke" ut.
http://dx.com/p/jin-kasi-plastic-film-sticking-tool-squeegees-scrapers-ipad-screen-pry-tool-black-223019
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

luffe

Sitat fra: jsu224 på fredag 04. oktober 2013, klokken 16:27
Brutal eller genial?

Brukte en light-versjon av den der; Presset litt ned så løsnet nosecone litt slik at man kunne trekke den ut med fingrene.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Dark Knight

Sitat fra: Desdi på fredag 04. oktober 2013, klokken 16:00
Sitat fra: Dark Knight på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:00
Det henger to kabler fast på den. Flott, da ser du den røde og sorte pluggen.  De står til høyre for midten. Jeg ser en rød, sier jeg, men ingen sort. - Joda, det er en sort ca 10 cm til høyre for den rød.  Nope. Ingen sort, sier jeg.  Vi krangler en stund om en sort plugg som ikke finnes.  Han høres oppgitt ut.  Jeg skal få en fra Norge til å ringe deg opp, sier han til slutt og legger på.

Det jeg ikke skjønner er hvordan du kunne unngå å se den andre pluggen.
Den finnes i beste velgående ifølge videoen her: http://youtu.be/DPUcUOd1r1w?t=3m5s

Den sorte pluggen er der, men det er ikke en plugg, det er en bolt og den har en annen plassering enn på videoen, den står på motsatt side, dvs til venstre når du ser inn i nosen.
Tesla Model S - Signtaure Performance Plus #S138

larsleik


   
[/quote]
+1000 Dette var et knallbra innlegg.
Blir høytlesning for kona på senga ikveld ;)
Jeg har selv kjøpt denne som jeg alltid skal ha i Teslan.
Da er jeg sikra mot tom mobil, kald kaffe, flatt dekk og Deep Sleep ;D
http://www.jula.no/starthjelp-4-i-1-608102
[/quote]

HA HA HA ... Håpet virkelig at jeg kunne legge vekk denne nå. Er fast følgesvenn i min 2007 A6 Allroad, som støtt og stadig er tom for strøm...men men, da beholdes den som del av grunnutrustningen til TMS...

P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

ellinger

Sitat fra: larsleik på lørdag 05. oktober 2013, klokken 20:33

   
+1000 Dette var et knallbra innlegg.
Blir høytlesning for kona på senga ikveld ;)
Jeg har selv kjøpt denne som jeg alltid skal ha i Teslan.
Da er jeg sikra mot tom mobil, kald kaffe, flatt dekk og Deep Sleep ;D
http://www.jula.no/starthjelp-4-i-1-608102
[/quote]

HA HA HA ... Håpet virkelig at jeg kunne legge vekk denne nå. Er fast følgesvenn i min 2007 A6 Allroad, som støtt og stadig er tom for strøm...men men, da beholdes den som del av grunnutrustningen til TMS...

P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666
[/quote]
Da kan vi imponere med fet elbil og eget aggregat til å fyre vaffeljernet når vi er på SC treff

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA