Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Deep Sleep

Startet av Dark Knight, torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

kjølholdt

Så dørene eller frunk/ bagasjerom lar seg da åpne ved å trykke på FOB ?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Sjøhyene

Sitat fra: cairnz på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:41
Sitat fra: Roger (NO) på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:40
Sitat fra: kjølholdt på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:39
mulig jeg har misforstått, men er 12v batteriet dødt, får man vel ikke åpnet frunken, eller noen dører i bilen. Da hjelper det vel ikke å ha starthjelp i bilen ?????
Polene til 12V batteriet ligger bak Nosecone, og ikke bak noen låste hindringer...
Ja men hvis starthjelpen ligger i bilen, hjelper det lite å få fram polene, hvis du ikke kommer deg inn til selve hjelpen.. ?

Mao, 12V batteriet må ALDRI kunne dø helt. Er jo virkelig en ekstremt viktig del av bilen.
Så må jo være mulig å legge inn noe overvåkningssystem som hele tiden sjekker batteriets tilstand og eventuelt et lite backup 12V batteri som lades via hoverbatteriet. Bre tenker høyt her, har ikke satt meg veldig inn i hva det allerede finnes av sånne systemer i bilen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

cairnz

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:00


Mao, 12V batteriet må ALDRI kunne dø helt. Er jo virkelig en ekstremt viktig del av bilen.
Så må jo være mulig å legge inn noe overvåkningssystem som hele tiden sjekker batteriets tilstand og eventuelt et lite backup 12V batteri som lades via hoverbatteriet. Bre tenker høyt her, har ikke satt meg veldig inn i hva det allerede finnes av sånne systemer i bilen.

Det er vel bare de med Tech-pakke som har keyless? Har de uten tech-pakke vanlig "nøkkel" for inn og ut av bil? Da burde man jo kunne bruke den for å åpne her og der.. Kanskje det går å åpne frunk også uten å gå inn i bilen først.. så hvis hjelpebatteri ligger i frunk burde det jo løse seg selv.

Jeg har planer om å leve farlig, uten starthjelp. *kjenner adrenalinet, selv måneder før bilen kommer*
Elbilist

jkirkebo

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:00
Mao, 12V batteriet må ALDRI kunne dø helt. Er jo virkelig en ekstremt viktig del av bilen.
Så må jo være mulig å legge inn noe overvåkningssystem som hele tiden sjekker batteriets tilstand og eventuelt et lite backup 12V batteri som lades via hoverbatteriet. Bre tenker høyt her, har ikke satt meg veldig inn i hva det allerede finnes av sånne systemer i bilen.

Jeg antar det er slik at 12V batteriet må ha en viss spenning for å fyre opp skjermene og lukke kontaktoren til hovedbatteripakka. Dørstyring virker antageligvis selv om batteriet har lavere spenning enn dette, det ligger garantert i en egen modul. Kan til og med hende den modulen har en liten separat DC-DC som alltid leverer 12V til modulen så lenge 12V batteriet er over 6V eller noe sånt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hyperstress

Sitat fra: cairnz på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:04
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:00


Mao, 12V batteriet må ALDRI kunne dø helt. Er jo virkelig en ekstremt viktig del av bilen.
Så må jo være mulig å legge inn noe overvåkningssystem som hele tiden sjekker batteriets tilstand og eventuelt et lite backup 12V batteri som lades via hoverbatteriet. Bre tenker høyt her, har ikke satt meg veldig inn i hva det allerede finnes av sånne systemer i bilen.

Det er vel bare de med Tech-pakke som har keyless? Har de uten tech-pakke vanlig "nøkkel" for inn og ut av bil? Da burde man jo kunne bruke den for å åpne her og der.. Kanskje det går å åpne frunk også uten å gå inn i bilen først.. så hvis hjelpebatteri ligger i frunk burde det jo løse seg selv.

Jeg har planer om å leve farlig, uten starthjelp. *kjenner adrenalinet, selv måneder før bilen kommer*

De har keyless de også, de må bare ta på håndtaket for at det skal komme ut istedet for at det kommer ut automagisk.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

BMW850

Hmmm, ang. snø og is på vinteren, kan det være en utfordring med at håndtaket kommer ut da tro? Husk det greiene her er laget i solfylte California ::)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

cairnz

Sitat fra: BMW850 på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:14
Hmmm, ang. snø og is på vinteren, kan det være en utfordring med at håndtaket kommer ut da tro? Husk det greiene her er laget i solfylte California ::)
Da skal du ha maks uflaks hvis du skal få nedisning på alle fire dører samtidig  :o
Elbilist

Nuvolari

Sitat fra: BMW850 på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:14
Hmmm, ang. snø og is på vinteren, kan det være en utfordring med at håndtaket kommer ut da tro? Husk det greiene her er laget i solfylte California ::)

Rapporter fra Canada tyder på at dette ikke er noe problem. Håndtakene har en skyvekraft på 20kg.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Nuvolari

Sitat fra: MrUnderhill på fredag 04. oktober 2013, klokken 08:53
Sitat fra: ellinger på torsdag 03. oktober 2013, klokken 22:17
Jeg har selv kjøpt denne som jeg alltid skal ha i Teslan.
Da er jeg sikra mot tom mobil, kald kaffe, flatt dekk og Deep Sleep ;D
http://www.jula.no/starthjelp-4-i-1-608102

Vil ikke denne være en løsning for mange? Kombinert startbatteri og kompressor til 599.
http://www.jula.no/barbart-startbatteri-med-kompressor-12v-608009


Ser perfekt ut for mitt bruk også. Blir nok en slik.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

BMW850

Sitat fra: Nuvolari på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:18
Sitat fra: BMW850 på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:14
Hmmm, ang. snø og is på vinteren, kan det være en utfordring med at håndtaket kommer ut da tro? Husk det greiene her er laget i solfylte California ::)

Rapporter fra Canada tyder på at dette ikke er noe problem. Håndtakene har en skyvekraft på 20kg.

Fint!!  :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

GRS

Det går vist også varme til håndtakene på en eller annen måte. Usikker på hvordan det er når den ikke står på lading, men det skal den jo i kulde uansett.
TM3P sort/sort

Hyperstress

Sitat fra: GRS på fredag 04. oktober 2013, klokken 11:48
Det går vist også varme til håndtakene på en eller annen måte. Usikker på hvordan det er når den ikke står på lading, men det skal den jo i kulde uansett.

Tror ikke det. Men mulig det ble eksperimentert med tidligere. Nå bare mekanisk knusing av is når de åpner.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

stianrod

Kan vi få kommet til bunns i om man kommer seg inn i bilen eller ikke med dødt 12v batteri? Og isåfall hvor... kupeen, trucken eller frunken?
Tesla Model S P85 2014

sindrej

Trådstarter kom vel inn via bagasjerommet ? *lese på nytt*

stianrod

Vil bare ha det bekreftet :-)
Tesla Model S P85 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA