Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

fjernstyring av klimaanlegget

Startet av stine, torsdag 03. oktober 2013, klokken 13:23

« forrige - neste »

stine

Kjøpte bilen i sommer (altså den forrige modellen), og har fjernstyrt oppvarminga fra Carwings kun to ganger så langt (den siste uka). Satte den på mens ungene og jeg spiste frokost. Kom ut i ferdig oppvarma bil uten is på frontruta. Så langt, alt vel!   8)

Bilen har stått plugga i laderen, og jeg har stoppa oppvarminga via Carwings også, siden bilen sto plugga i. Ladinga var ferdig. Hva om jeg napper ut ledningen mens klimaanlegget går? Stopper oppvarminga da? Ikke "farlig" for systemet?  Ser ikke noe om det i håndboka...

Del 2: Kan jeg velge å endre innstillingene på oppvarminga, f.eks opp/ned på temp og skru av rattvarmen? Hvor finner jeg det? Har sett på Carwingsinnstillingene i bilen, men der finner jeg bare tidsinnstilling når det gjelder Carwings/klimaanlegg....
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

BE

Sitat fra: stine på torsdag 03. oktober 2013, klokken 13:23
Bilen har stått plugga i laderen, og jeg har stoppa oppvarminga via Carwings også, siden bilen sto plugga i. Ladinga var ferdig. Hva om jeg napper ut ledningen mens klimaanlegget går? Stopper oppvarminga da? Ikke "farlig" for systemet?  Ser ikke noe om det i håndboka...
Det er ikke farlig for systemet, husk å ta pistolen ut av bilen, før du napper ledningen ut av veggen.

Sitat
Del 2: Kan jeg velge å endre innstillingene på oppvarminga, f.eks opp/ned på temp og skru av rattvarmen? Hvor finner jeg det? Har sett på Carwingsinnstillingene i bilen, men der finner jeg bare tidsinnstilling når det gjelder Carwings/klimaanlegg....
Nei, på de "gamle" bilene er temperaturen satt til 25°C på forvarmingen (Eventuelt nedkjølingen på sommeren)


Forresten: Ved fjernoppstart vil forvarmingen stå på i 2 timer dersom bilen er tilkoblet strøm, og 15 minutter dersom den er frakoblet.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

stine

Thanx!
8)
Det med hhv 15 min og 2 timer visste jeg. Og selvfølgelig at pistolen skal ut først!
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

artemiss

Jeg hadde akkurat samme spørsmål! Glad å finne et svar her nå at vinter er kommet. Jeg kjøpte bilen i april og synes det er trist å høre at den er blitt "den gamle" alerede  :'(
Interessant dette om hva som skal ut først, pistolen eller kabelen. Når man skal koble bilen til strøm blir det da motsatt (sett inn kablen først og så pistolen) eller det samme som ved avkobling (pistolen inn først, og så kablen)?
Cheers,
Lisa
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

eivisa

Lading: sett kontakt i veggen, så pistol i bilen.
Lading ferdig: pistol ut av bilen, så kontakt ut av veggen. ;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

knnygar

Sitat fra: eivisa på torsdag 03. oktober 2013, klokken 18:35
Lading ferdig: pistol ut av bilen, så kontakt ut av veggen. ;)
Trykk ned utløysarknappen på pistolen eit sekund før du dreg ut pistolen, så er ein sikker på at ladinga er avslutta.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Tommen

Noen nybegynner spm, forhåpentligvis eiger av leaf tekna neste helg.
1. Er det noen problem med oppvarming av bilen når en ikkje er tilkoblet ?
2. Ser at med fjernstyring så er bilen bare på varming i 15 minutt, er det nok for å få varme i kupeen og eventuelt isfrie ruter.
3. Kan man time forvarming når bilen ikkje er tilkoblet?

BE

Sitat fra: Tommen på torsdag 03. oktober 2013, klokken 21:34
Noen nybegynner spm, forhåpentligvis eiger av leaf tekna neste helg.
1. Er det noen problem med oppvarming av bilen når en ikkje er tilkoblet ?
2. Ser at med fjernstyring så er bilen bare på varming i 15 minutt, er det nok for å få varme i kupeen og eventuelt isfrie ruter.
3. Kan man time forvarming når bilen ikkje er tilkoblet?
1. Nei, ikke nå lengre
2. Ja, selvsagt avhengig av utetemperaturen og hvor mye is det er snakk om. Dersom bilen er tilkoblet vil den stå på i 2 timer, det burde holde for det meste. Eventuelt kan du kjøre det 2 ganger.
3. Det er jeg ikke sikker på, men jeg tror ikke det...
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA