Servostyring think city 2010

Startet av Paulro, tor 03. okt 2013, kl. 00:21

« forrige - neste »

Paulro

Jeg er fersk elbil eier, fikk min Think City 2010 for tre dager siden. Synes den er tung på rattet. Er ikke servostyring standard på 2010 modellen ?
Hva kan eventuelt være galt. Setter stor pris på eventuell hjelp, er helt fersk ;)
Update:
Bilen har servostyring men den virker altså ikke. Har sjekket væske og den er ok, har også sjekket sikringen i sikringsboksen den er også ok.
Hva kan det være?

Poppe

Chevy Volt -12
Th!nk City -99
Th!nk City -08
Peugeot 107 -07
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61
Renault Kangoo 4x4 -05
i Göteborg

Paulro

Er det slik å forstå at det ikke er stor forskjell på bil med eller uten servo. Think er tung på rattet og det er ingen feil på min ?

elektrolux

Servostyringen på nye Think er tung. Faktisk tyngre enn biler uten servo. Selvfølgelig utenom stillestående manøvre med bremsen inne. ( Typisk feil type kjøreteknikk under lukeparkering )

Vet ikke om det hjelper å bytte til smalere dekk heller. En ide' er kanskje å montere elektrisk servo fra Citroen C1 etc? Den er bare nydelig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA