Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kald bil

Startet av tiberot, onsdag 02. oktober 2013, klokken 18:23

« forrige - neste »

Hysvær

Jeg tok en telefon til BNH i Ski og fortalte om "symptomene" på min Leif i romjula og spurte om dette kunne være PTC enheten som har klikka, han sa at det var det helt sikkert så han skulle bestille dette og reservere en leiebil til meg når de fikk den inn, så på mandag skal de bytte denne uten å ha avlest noe som helst. Gruer meg litt til slutten av uka når det er meldt mange kuldegrader men overlever vel med litt improvisasjon.
Nissan Leaf Tekna Hvit 2013
Nissan Leaf Tekna Hvit 2018
Jaguar I-Pace EV400SE Hvit 2020
Hongqi E-HS9 Exclusive Hvit 2022

ronerv

Sitat fra: Hysvær på tirsdag 07. januar 2014, klokken 12:29
Jeg tok en telefon til BNH i Ski og fortalte om "symptomene" på min Leif i romjula og spurte om dette kunne være PTC enheten som har klikka, han sa at det var det helt sikkert så han skulle bestille dette og reservere en leiebil til meg når de fikk den inn, så på mandag skal de bytte denne uten å ha avlest noe som helst. Gruer meg litt til slutten av uka når det er meldt mange kuldegrader men overlever vel med litt improvisasjon.

Tydligvis store forskjeller på hvordan garantimønsteret følges rundt om da ja :)
Renault Clio Electrique 1997 med Lithium batterier
Fra Haugesund

Daeedor

På Hamar var det ihvertfall skikkelig service og lånebil. Dessuten fortalte de at de hadde tatt inn etpar PTC elementer for lager , sånn for sikkerhets skyld.  Er relativt glad for at jeg valgte offisiell Nissan forhandler og ikke sideimport nå. ( De pengene jeg eventuelt kunne spart på det , hadde vel ikke vært så attraktive nå , sammen med eventuelle ergrelser....)  :)

Bilen har fungert perfekt i etterkant , nå i ca 2 måneder hittil etter ptc historien - så jeg er happy El-Bil eier !  ;D

Odd

Witro bil Trondheim, jeg er 100% fornøyd med alt.
Suveren service.

Fikk time kort tid etter at jeg ringte verkstedet.
Der ble jeg forklart at testen kunne ta alt fra 30 minutter til 2 timer.
Årsaken til det, er at feilen på varm apparatet kan ha forskjellige årsaker.
De er bedt av Nissan sentralt om å innhente en del opplysninger, fordi Nissan ønsker å vite mere om årsaken til at dette skjer.

Min bil manglet noen sider i serviceheftet, dette var en liten glipp som vi fikk rettet rimelig fort.
Jeg sa i fra at vi ikke hadde det så travelt, fordi det har ikke vært kaldt her i Trøndelag i år.
Ble enige om at de kontaktet meg på nyåret når det var klare for å rette feilen.
På nyåret fikk jeg en hyggelig telefon om når det passet.
Leverte bilen, fikk leiebil, tilbakemelding om at den var ferdige etter tre timer, med beskjed om at den snart var ferdiglaget :)

Witro Bil i Trondheim har fått en ny fast kunde.

petr.chladek

Jeg har kjøpt Nissan Leaf 2013 Tekna for en uke siden. I den uken som har gått, var jeg overrasket at jeg måte skrape is fra frontruta, selv om forvarming stå på i 2 timer. Jeg satt ned i bilen og programerte oppvarming til å koble seg på, viften kom men luft som blåste var iskald. Takket til forum, vet jeg nå hvorfor. Bilen var først registrert i Norge i september 2013 så den sannsynnligvis kommer fra den feil serien. Det som overrasker meg er at bilen var brukt for 2000 km som demobil uten at feilen var notert og reparert....
Da jeg kjørte bilen hjem til Brevik fra Seljord for en uke siden, har jeg også notert at den gikk til nattmodus med dempet belysning etter at bilen kjørte gjennom tunnelen og kommet ikke tilbake til dagmodus.
Så i morgen skal jeg ringe Nissan forhandler her i området...

knutgrr

Tenke seg til... min bil kom til norge 1. desember og varmeren har "enda" ikke gått i stykker. Bank i bordet.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Powerflux

Er 13 EuroLeaf mye mer utsatt for dette problemet enn f. eks min 13 Jap Leaf?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Bobbulf

Sitat fra: Powerflux på mandag 20. januar 2014, klokken 20:43
Er 13 EuroLeaf mye mer utsatt for dette problemet enn f. eks min 13 Jap Leaf?
Det ser ut til at det er biler produsert fra september -13 og nyere som har hatt dette problemet. Min er fra august og har vært heldig og unnsluppet foreløpig ihvertfall  :)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Daeedor

Sitat fra: Powerflux på mandag 20. januar 2014, klokken 20:43
Er 13 EuroLeaf mye mer utsatt for dette problemet enn f. eks min 13 Jap Leaf?

Det er vel ikke PTC element (luftvarmer) i Japan Leafen ?  (mulig jeg tar feil , selvsagt , men trodde det var vannvarmer i den...) Det er ihvertfall PTC elementet det har vært trøbbel med , men tror det er fikset på de siste som er levert i 2013.  Ny type element....

reptil

Sitat fra: Bobbulf på mandag 20. januar 2014, klokken 22:51
Sitat fra: Powerflux på mandag 20. januar 2014, klokken 20:43
Er 13 EuroLeaf mye mer utsatt for dette problemet enn f. eks min 13 Jap Leaf?
Det ser ut til at det er biler produsert fra september -13 og nyere som har hatt dette problemet. Min er fra august og har vært heldig og unnsluppet foreløpig ihvertfall  :)

Ja, anser meg som svært heldig ettersom forhandler forserte en leiebil for at jeg skulle få min når jeg gjorde.
Svart Leaf Acenta

fredsjo

Jeg har plutselig fått problemer med varmen i min 2014 Tekna.. Ser at på full guffe så trekker klimaen i underkant av 1kw, så da er det kanskje dette elementet som er defekt her og? Forbanna irriterende. Ingen av forhandlerene kan heller tilby lånebil så da blir det upraktisk.. :/
2021 Tesla Model Y
2018 Tesla Model X
(S) 2014 Nissan Leaf Tekna
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

leafelsp

Hei. Hvis du har problemer med PTC heater, DC DC junction box eller feil: B2777, B277B, B277A, B2773, B2774. Jag kan hjelpe deg.. PM


Adrian

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA