Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gi din Tesla Model S terningkast!

Startet av el-fanboy, lørdag 28. september 2013, klokken 09:22

« forrige - neste »

sindrej

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 28. september 2013, klokken 09:28
Blir en femmer. Knall bil, og konkurrenter finnes ikke. Men jeg svelger ikke alle feil ukritisk, så sekseren er utenfor rekkevidde selv om bilen er knall å kjøre.
+1 .. Bra greier, men fremdeles også godt rom for forbedringer.

toppi

Helt klart en soleklar 6er fra meg.  ;D
Fantastisk bil, og eneste feilen på min er dårlig DAB. Ble nylig oppringt av Tesla support som sa de kunne utbedre dette, men da måtte jeg være i bilen, noe jeg ikke var. Tar det til uka.

Den svarer til alle mine forventninger, og særlig når en ser på pris kontra hva man får av bil og ikke minst ytelser ( gjelder jo særlig Norge) finns det ingen som scorer i nærheten.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Stellar

Hadde satt pris på en uttalelse fra den som har gitt terningkast 1.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

TS

Sitat fra: Stellar på lørdag 28. september 2013, klokken 16:57
Hadde satt pris på en uttalelse fra den som har gitt terningkast 1.
Enten rik og bortskjemt, eller fått en skikkelig mandagsbil vil jeg tro..

Men, størst sannsynlighet for at det er en som jobber i bilbransjen og ikke kan kjøpe den   :-\
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

notonlyonlybutbut

Terningkast 5 fra meg. Synes dekkstøy er det som trekker mest ned. Noen "snags" med SW, men ingen som trekker nevneverdig ned. Håper (og regner med) at dette løser seg etter hvert.
Før Grå/grå SP85+
Nå Blå S100D

JoarL

Sitat fra: notonlyonlybutbut på lørdag 28. september 2013, klokken 19:22
Terningkast 5 fra meg. Synes dekkstøy er det som trekker mest ned. Noen "snags" med SW, men ingen som trekker nevneverdig ned. Håper (og regner med) at dette løser seg etter hvert.
Sjekk lufttrykket i dekkene. Fikk min bil i går og er veldig fornøyd med lite dekkstøy. Fikk melding i dag om at jeg måtte sjekke dekktrykket. Skal ha 45 psi (3,1 bar). Var usikker på om måler på bensinstasjon viste riktig da den viste ca 2,6 bar på alle hjul. Fylte opp til 3,1 og det ble det raskt dekkstøy. Tok ut luft igjen ned til 2,8 bar og bilen støyer lite igjen. Skal dobbelsjekke med andre stasjoner senere...

Balrog

Sitat fra: Stellar på lørdag 28. september 2013, klokken 16:57
Hadde satt pris på en uttalelse fra den som har gitt terningkast 1.

Send pm til Kallatunet

Min vurdering: Yatzy i 6-ere.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

tone

Ble en 6-er fra meg. Jeg er kjempefornøyd - selv om inntaket til radio og nettet av og til ikke er helt 100%.
Har kjørt bilen siden 10.sept og bilen er helt nydelig å kjøre. Resten av familien er nå overbevist om at dette er fremtiden.  ;D ;D

Kallagtunet

Sitat fra: Balrog på søndag 29. september 2013, klokken 12:28
Sitat fra: Stellar på lørdag 28. september 2013, klokken 16:57
Hadde satt pris på en uttalelse fra den som har gitt terningkast 1.

Send pm til Kallatunet

Min vurdering: Yatzy i 6-ere.

Ja, ja rognball du gir deg ikke... Og DU beskylder meg trolling og spamming...

Jeg har ikke fått bil (den er vist in production sier Tesla sine sider) og selvsagt derfor heller ikke stemt.

Celter

Sitat fra: Stellar på lørdag 28. september 2013, klokken 16:57
Hadde satt pris på en uttalelse fra den som har gitt terningkast 1.

Det ser ut som Foxy har vært innom en tur.  :)
For egen del er bilen en klar 6-er. Ingen problemer så langt og bilen er en drøm å kjøre.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Neemaz


Gir en sterk 5'er. Trekkes for lakkskader (minimale) og dugg i baklykter (mye).. Bilen fungerer som en drøm og passerte 1000km i dag.

Ett lite pluss for at typical range økte iløpet av natten, uten at jeg ladet. :o

P85D+

4.
Liker bilen meget godt ( har 2 stk)

Men: litt mye BUG
Dårlige seter
For lav i baksetet
Mangler vesentlig utstyr for bil i premium klassen.
P85D og 85D

Øggen


Tai

Vel...

Det kommer vel an på forventningene. Jeg forventet mye og jeg fikk vanvittig mye. Men man kan ikke stikke under en stol at det mangler endel essentielle ting.

Blindsone varsel
Adaptiv cruisekontroll.
Autobrems
Og ikke minst bedre seter.

Litt bedre finish hadde vært å foretrekke men vi er betatestere så det går helt greit. Det er en helt fantastisk bil og jeg har  vanskelig for å se meg bytte den ut de neste 5-10 årene. Tiden vil vise...

Tai


"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Batteritralla

Blir en firer.

Bilen er bra den, men det er mange ting som kunne, og burde vært bedre på en bil i denne prisklassen.

Det er litt skuffende at Tesla svikter på elementære ting som dekkstøy og idiotfeil på drivverk.

Som innovativ bil: 6

Gjennomførelse totalt: 4

Opplevd kvalitet i forhold til reelle konkurenter: 4

Det er rekkevidden og mangel på avgifter som gjør Tesla til en Success i Norge.

Om en av de store Tyske bilmerkene hadde levert tilsvarende produkt, så tror jeg nok Tesla hadde måtte slite.

+ for god oppfølging på mange områder.

- for feks hvor lang tid de brukte på å ta UMC problematikk inn over seg

- for en del personer i systemet som tydeligvis kommer fra Wella Hair Care/Bonus/Rema og IKKE kjenner sin besøkelses tid

....

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA