Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Carbon-spoiler og dashboard er det fake?

Startet av Kvalvag, torsdag 26. september 2013, klokken 15:49

« forrige - neste »

Jejl

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=33065
Sjekk bildet av spoileren på S40en.
Den ble laget for å redusere luftmotstanden står det.
Den er da temmelig lik Tesla sin.

ofn

For en bil som Model S på 2100 kg og med de hastighetene vi kjører i her i Norge, har denne lille spoileren neglisjerbar effekt både når det gjelder merkbart marktrykk og reduksjon av rekkevidde. Liker man den visuelt så tar man den, hvis ikke lar man være.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Chlangum

#17
Sitat fra: cdabel på torsdag 26. september 2013, klokken 20:23
Her er et innlegg fra en som fikk svar fra Jerome Guillen

http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/definitive-answers-new-spoiler-questions-reply-jerome-guillen



I kommentarfeltet på denne tråden er det en som spør om spoileren reduserer skitt som legger seg på hekken ved kjøring på skitten vei. Men ingen svar  :-\

Noen som har spekulert i det?
Skal forøvrig ha spoiler på men likevel men emblemene skal av. Litt ulv i fåreklær faktor må til  :P
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Øyvind.h

#18
Sitat fra: Jejl på torsdag 26. september 2013, klokken 22:18
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=33065
Sjekk bildet av spoileren på S40en.
Den ble laget for å redusere luftmotstanden står det.
Den er da temmelig lik Tesla sin.
Les Teslas svar på forrige side. Forskjellen i luftmotstand er dokumentert, men som nevnt marginal. Marktrykket kan man se helt bort ifra.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kvalvag

Effekten av den er nok uansett liten - da bilen ikke kjøres i høye hastiheter veldig mye som på en autobahn - men det kunne jo vært fristtende å ta den noen runder på Rudskogen ....  da kommer nok + pakken til sin rett.

Men jeg var primært opptatt av at det ser ut som fake-carbon - ekte carbon har en viss tredimensjonalitet og dypde -da det er ei vevd matte i klar epoxy - disse tingene ser ut som trykk på plast eller glassfiber.

Og "ulv i fåreklær" ....vel bilen er temmelig ulv  i designet - og aksen er ulv+ - men toppfarten er temmelig fårete....

Havebigfun

For å komme tilbake til utgangsspørsmålet.
Som dere kanskje ser på bildet er det en dybde i karbonteksturen som heller ikke er 100% symmetrisk som gjør at jeg ikke er i tvil mtp ektheten :)

sindrej

Sitat fra: kjonix på torsdag 26. september 2013, klokken 20:34
Min P85 ble levert uten, men skal få den påmontert til uken...kanskje jeg bør droppe det? Liker egentlig stussen veldig godt som den er.
Er jo smak og behag.  Jeg synes bilen er mye penere uten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA