Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Chrome pack, hva er poenget?

Startet av Allman, torsdag 26. september 2013, klokken 08:47

« forrige - neste »

Allman

Hei,

Ref. ekstrautstyr "Chrome pack" til Leaf som er inkludert ved kjøp hos forhandler...

Hva er egentlig poenget med "Chrome pack", er det kun utseende / styling eller har det noe å si når det gjelder lakkbeskyttelse, slitasje, frost, rust eller noe annet?

Allman

Ellis

Jeg personlig hadde kuttet ut chrome. Ikke synes jeg det er spesielt fint, og min erfaring med slike lister særlig ned på dørene, her legger det seg salt og dritt...og da blir det fortere rust... det beste er mest mulig cleane flater spør du meg. Men helt sikkert andre meninger om hva som er fint og ikke.. men tror ikke det har noen positiv effekt ift til slitasje etc...
Nissan Leaf, sølv.
Asker

chaos

Jeg takket ja til chrome pack da dette ble tilbudt gratis og personlig synes jeg det kler min brilliant white acenta. Om det gir noe beskyttelse er jeg usikker på men dørlistene vil kanskje beskytte litt.

Om det innen 12 år skulle vise seg at det begynner å ruste bak listene vil dette uansett dekkes av garantien til Nissan.

Det gjør i hvert fall at min leaf skiller seg litt ut fra brorparten av leafer i Kristiansand området :)

Ellis

Sitat fra: chaos på torsdag 26. september 2013, klokken 10:02

Om det innen 12 år skulle vise seg at det begynner å ruste bak listene vil dette uansett dekkes av garantien til Nissan.


Det kan du si, men rusten kommer nok tidligere er jeg redd for, men er en flink til å vaske går det nok fint. Jeg har en passat fra 2007 der det er antydning til problemer, og har sett flere Audier med tilsvarende problem. Det er begge biler med ganske mye bedre beskyttelse enn Nissan noen gang har hatt. Alle lister og deksel etc krever bedre renhold slik er det. Saltsuppen blir liggende lengre...

Jeg sier ikke at Chrome stygt, men at det ikke er vært pengene...

Nissan Leaf, sølv.
Asker

Kvikken

#4
Fikk også chrome uten påslag i pris så da tok jeg det. Synes det gir det lille ekstra på bilen.

Salt tar knekken på biler uansett hva slags krims eller ei du har så her er det kun god og regelmessig vask som gjelder. Kjøp også skvettlapper så slipper du mye av saltspruten opp på karosseriet, det har jeg gjort.

Popper

Kan du poste et bilde av bilen med skvettlapper? Snodig at dette ikke er standar, bakskjermen ser ut som en gressklipperoppsamlingsboks :-\
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

Kvikken

Kan gjøre det når jeg får bilen levert i november :)

Laffen

Fikk min nye Nissan Leaf Tekna i går med chromepakke. Kjøpt hos Autocenteret i Bergen (Nissan forhandler). Det enkle svaret fra forhandler når det gjelder chrompakken er at Nissan har valgt dette grepet for å skille sine biler ut fra de paralell importerte bilene. Med chrome vil jo bilen også skille seg lettere ut fra forrige generasjon, da det bare er euro-leafen som får chromepakke.
Askøy
Bil: Nissan Leaf Tekna
(blir overlevert 20.9.13 :-)  )

T-Max

Nissan selger chrome detaljer løst, slik at enhver LEAF kan ha dette. Dette selges også i utlandet som ekstrautstyr.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA