Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tomt for strøm på 12 volt ...

Startet av Trondns, onsdag 25. september 2013, klokken 19:14

« forrige - neste »

chal

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 30. november 2013, klokken 09:35
Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 30. november 2013, klokken 01:10
Jeg setter på lader i nesa
Det ville jeg ikke giddet medmindre jeg skulle reise bort i flere måneder (med den bilen jeg har og kjenner).
De av dere som er redde kan kjøpe en Salto ladekabel med opptil 13A på 230V - link mange steder her- denne kabelen fungerer etter sigende prikkfritt.
Tesla kommer forhåpentligvis med en bedre UMC-løsning etterhvert

OK. Så det ansees avklart at dette med flatt 12 V skyldes Teslas UMC?

RoadRunner

Jeg hadde melding om feil etter at lading var ferdig på tidligere sw-versjon. De siste par ukene etter oppdatering har dette vært borte.

Et triks jeg bruker er å lade med 5A til vanlig, slik at lading ikke blir ferdig. Fungerer fint på vanlige dager da jeg bare kjører 4-5 mil :-)
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

eledille

Men å lade med 5 A i kulda gir veldig dårlig virkningsgrad. Tesla burde virkelig betale for salto sin kabel til de av oss som har trøbbel.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

cdabel

Er på utenladsreise og har opplevd feil. Hadde kontakt med app'en første fire dager, men så mistet kontakten. Ringte hjem og gutten forteller om rødt lys og at ladekabel er fastlåst. Ringte til Tesla, som sendte NAF, men de klarte ikke å få start på bilen. Må se hva jeg få til når jeg kommer hjem i morgen.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

TS

Sitat fra: cdabel på lørdag 30. november 2013, klokken 21:07
Er på utenladsreise og har opplevd feil. Hadde kontakt med app'en første fire dager, men så mistet kontakten. Ringte hjem og gutten forteller om rødt lys og at ladekabel er fastlåst. Ringte til Tesla, som sendte NAF, men de klarte ikke å få start på bilen. Må se hva jeg få til når jeg kommer hjem i morgen.
Har du FW 5.8 ?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

cdabel

Ja. 5.8. Hadde bilen i to dager før jeg reiste.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

P85D+

Sitat fra: cdabel på lørdag 30. november 2013, klokken 21:07
Er på utenladsreise og har opplevd feil. Hadde kontakt med app'en første fire dager, men så mistet kontakten. Ringte hjem og gutten forteller om rødt lys og at ladekabel er fastlåst. Ringte til Tesla, som sendte NAF, men de klarte ikke å få start på bilen. Må se hva jeg få til når jeg kommer hjem i morgen.

Min erfaring er at det går mye 12V strøm når man sjekker med Appen. Dc Dc laderen starter ikke og vedlikeholde 12V batteriet når ladekabel er tilkoblet. ( min påstand)
P85D og 85D

D.O

Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 30. november 2013, klokken 21:33
Sitat fra: cdabel på lørdag 30. november 2013, klokken 21:07
Er på utenladsreise og har opplevd feil. Hadde kontakt med app'en første fire dager, men så mistet kontakten. Ringte hjem og gutten forteller om rødt lys og at ladekabel er fastlåst. Ringte til Tesla, som sendte NAF, men de klarte ikke å få start på bilen. Må se hva jeg få til når jeg kommer hjem i morgen.

Min erfaring er at det går mye 12V strøm når man sjekker med Appen. Dc Dc laderen starter ikke og vedlikeholde 12V batteriet når ladekabel er tilkoblet. ( min påstand)
Tror dette stemmer bra
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cdabel

Sitter på Schiphol og ble oppringt av mannen fra NAF. Han kom tilbake og fikk liv i bilen. Han forteller imidlertid at 12V batteri er fremdeles lav. Vil den lade seg opp nå, eller må jeg ut å kjøre bilen når jeg kommer hjem for å lade opp 12V? Jeg ba ham ikke koble til UMC'en.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Havebigfun

Sitat fra: cdabel på søndag 01. desember 2013, klokken 09:31
Sitter på Schiphol og ble oppringt av mannen fra NAF. Han kom tilbake og fikk liv i bilen. Han forteller imidlertid at 12V batteri er fremdeles lav. Vil den lade seg opp nå, eller må jeg ut å kjøre bilen når jeg kommer hjem for å lade opp 12V? Jeg ba ham ikke koble til UMC'en.
Jeg ville satt meg i bilen trykket på bremsepedalen og latt nøkkelen ligge mens døren sto på gløtt i 30 min eller slik mens jeg gjorde noe annet. 12V måler i sigarettenneren er gull i den settingen.
UMC er avhengig av tilstanden i det store batteriet.

eledille

Med en gang bilen er villig til å gå i Drive så er DC-DC innkoblet igjen og faren er over. Det trengs ikke flere krumspring da.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

sthsa

Ja, jeg fikk melding om lav 12v spenning i dag - med FW 5.8.
Da hadde ladekabelen stått i et halvt døgn etter ferdigladet.
Målte spenningen til 12.3V så veldig lavt var det jo ikke.
Men batterilader'n måtte jo frem en tur da...


Sent from my iPhone using Tapatalk
P16779 / Rød P85 / 19" hjul - med alt minus barneseter og dobbellader..
Tesla Model S Perf. (Levert 25/10-2013)
#2131 - VIN 167xx
Tidligere primærbil: BMW E39 - 520iA '96
Citroën Berlingo '04
Citroën 2CV AZU '59
Citroën 2CV '73
Honda CBR1000F '87
Honda CBR400RR '92

Havebigfun

Sitat fra: sthsa på søndag 01. desember 2013, klokken 21:38
Ja, jeg fikk melding om lav 12v spenning i dag - med FW 5.8.
Da hadde ladekabelen stått i et halvt døgn etter ferdigladet.
Målte spenningen til 12.3V så veldig lavt var det jo ikke.
Men batterilader'n måtte jo frem en tur da...
Sålenge man får bilen igang er det ingen vits å ta av nosecone-bilen lader 12V batteriet selv ;)

satheesh.net

Hvem av disse batteriladerne anbefaler dere (eventuelt andre typer)?

Cotech mobil starthjelp med kompressor - 799,-
http://www.clasohlson.com/no/Cotech-mobil-starthjelp-med-kompressor/36-4023

Cotech batterilader - 299,-
http://www.clasohlson.com/no/Cotech-batterilader/36-4818

Black & Decker BDV090 6/12V - 369,-
http://www.jula.no/batterilader-bdv090-6-12v-608105

Zafir 45 12 V 1,2-90 Ah - 499,-
http://www.jula.no/batterilader-zafir-45-12-v-1-2-90ah-608060

Jeg hadde nemlig en liten incident i dag med at 12V batteriet på Nissan Leaf'en tok kvelden. :-X Vil helst kjøpe noe som kan brukes til begge bilene og som fungerer greit nok. Den første har jo kompressor også, kjekt mtp etterfylling av luft i dekker, etc.

Tips? ::)

Meringdal

Så dette er ett problem på alle biler? Eller er det fortsatt kun de med 230v nett som sliter med det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA