Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tomt for strøm på 12 volt ...

Startet av Trondns, onsdag 25. september 2013, klokken 19:14

« forrige - neste »

laumb

Har du testet å koble til f.eks. en liten batterilader på 12V terminalene i fronten?

Havebigfun

Sitat fra: glaserud på onsdag 25. september 2013, klokken 19:26
Hvis den er tom for 12V, kan du forsøke startkabler eller lader (ref. manualen side 6.4). Ta av nosecone (bruk et kredittkort eller to, inn mellom cromlista og nosecone og dra den rett ut). Bak den finner du 12V-terminalene.
Jeg ville prøvd denne løsningen nå

Land Trykkeri

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 25. september 2013, klokken 22:23
Sitat fra: glaserud på onsdag 25. september 2013, klokken 19:26
Hvis den er tom for 12V, kan du forsøke startkabler eller lader (ref. manualen side 6.4). Ta av nosecone (bruk et kredittkort eller to, inn mellom cromlista og nosecone og dra den rett ut). Bak den finner du 12V-terminalene.
Jeg ville prøvd denne løsningen nå

Mange takk.  Da iler jeg ut og prøver dette...
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Land Trykkeri

Sitat fra: Land Trykkeri på onsdag 25. september 2013, klokken 22:25
Sitat fra: Havebigfun på onsdag 25. september 2013, klokken 22:23
Sitat fra: glaserud på onsdag 25. september 2013, klokken 19:26
Hvis den er tom for 12V, kan du forsøke startkabler eller lader (ref. manualen side 6.4). Ta av nosecone (bruk et kredittkort eller to, inn mellom cromlista og nosecone og dra den rett ut). Bak den finner du 12V-terminalene.
Jeg ville prøvd denne løsningen nå

Batteriet er mer en halvfult iallfall så det kan ikke være problemet. Jeg vasket bilen lett med hageslangen før i dag...det er det eneste jeg har gjort uten om det vanlige. Har ikke sett noe vanninntregning noen steder så det er det trolig ikke..
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

laumb

*krysser fingrene for at å koble til 12V i nesa på bilen hjelper*

Land Trykkeri

#20
Sitat fra: laumb på onsdag 25. september 2013, klokken 22:36
*krysser fingrene for at å koble til 12V i nesa på bilen hjelper*

Det hjalp  ikke...Må nok prøve å sove i natt og ringe Tesla i morra...  :(
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Land Trykkeri

Sitat fra: Land Trykkeri på onsdag 25. september 2013, klokken 22:37
Sitat fra: laumb på onsdag 25. september 2013, klokken 22:36
*krysser fingrene for at å koble til 12V i nesa på bilen hjelper*

Det hjalp  ikke...Må nok prøve å sove i natt og ringe Tesla i morra...  :(

Ut i garasjen nå 0.6.40 Alle skjermer er svarte og våkner ikke til liv. Setter laderen på 12voltbatteriet,. Det har samme strømstyrke som i går kveld..ca halvfult. Lar laderen stå på .og ringer support. Igår kveld henviste de meg bare til å ringe NAF??? Er NAF ekspert på TESLA? :o Tviler sterkt på det. Håper Teslaverkstedet åpner snart.. :(
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)


Lille Lance



Ut i garasjen nå 0.6.40 Alle skjermer er svarte og våkner ikke til liv. Setter laderen på 12voltbatteriet,. Det har samme strømstyrke som i går kveld..ca halvfult. Lar laderen stå på .og ringer support. Igår kveld henviste de meg bare til å ringe NAF??? Er NAF ekspert på TESLA? :o Tviler sterkt på det. Håper Teslaverkstedet åpner snart.. :(
[/quote]
Shit  :'( ... håper dette løser seg når gutta våkner hos Tesla ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Land Trykkeri

Tesla support Nederland klarer ikke å fikse problemet via telefon..Kristina hos Tesla,  Oslo tar saken videre..Ladeporten lar seg ikke åpne og 12voltbatteriet blir flatt så fort jeg konbler fra laderen. Dette så også suport på sin skjerm.
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Cirion

Trist å høre.

Møtte en som var overbevist om at laderen i bilen hans var defekt. Hver gang han sjekket bilen hadde lading stoppet. Bilen var 1 dag gammel, og hadde nå bare 43km igjen. Jeg ba han vise meg hvordan han sjekket ladingen, og det første han gjorde var å låse opp bilen med fjernkontrollen. DET stopper ladingen! Skal du sjekke ladingen, kan du nerme deg bilen hvis du har Techpakken, da lyser skjermen opp. Uten techpakken, åpne døra ved å ta på håndtaket, men ikke lås opp med fjernkontrollen. Går fint å låse med fjernkontrollen, men ikke dobbelklikke (låse opp).

I nabolaget mitt er det nå jordfeil. Det slår ut på tesla laderen. Lader fint, men hvis jeg stopper lading ved å låse opp bilen, eller den er full, så får jeg en info melding i displayet "Charge Cable Problem". Jordfeil er meldt til Hafslund.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Havebigfun

Sitat fra: Land Trykkeri på torsdag 26. september 2013, klokken 07:43
Tesla support Nederland klarer ikke å fikse problemet via telefon..Kristina hos Tesla,  Oslo tar saken videre..Ladeporten lar seg ikke åpne og 12voltbatteriet blir flatt så fort jeg konbler fra laderen. Dette så også suport på sin skjerm.
Det hjelper antakelig ikke- har du prøvd å åpne ladeporten mens det var en lader koblet til 12 V batteriet?
Ser egentlig ut som det må flatbedtransport til :(

Land Trykkeri

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 26. september 2013, klokken 07:55
Sitat fra: Land Trykkeri på torsdag 26. september 2013, klokken 07:43
Tesla support Nederland klarer ikke å fikse problemet via telefon..Kristina hos Tesla,  Oslo tar saken videre..Ladeporten lar seg ikke åpne og 12voltbatteriet blir flatt så fort jeg konbler fra laderen. Dette så også suport på sin skjerm.
Det hjelper antakelig ikke- har du prøvd å åpne ladeporten mens det var en lader koblet til 12 V batteriet?
Ser egentlig ut som det må flatbedtransport til :(

Ny kontakt med support Nederland..Fikk "brutt opp" ladeporten med NAF`s kreditt kort..(det beste de kan  ;D) og da fikk vi etter hvert satt igang laderen. Men det lyser fortsatt tre gule lys i ladeporten selv om den lader. Support ringer tilbake om en time og forslår å prøve om bilen går da..Litt mer spennede enn jeg hadde ønsket med akkurat nå. :P
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

Yagi

Tesla har sagt til meg at "servicetelefonen" er bemannet 07-19. Utover dette må vi klare oss med NAF.

Håper det ordner seg for LT før arrangementet starter. Evt. at Tesla stiller med en demobil :)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Dr.Ling

Jeg ladet i natt i ca 12 timer med gult blinkende lys ved ladeporten. Brukte UMC med schuko-adapteret som følger bilen, var plugget rett i en schuko på vegg ute. Ladet fint, men med feilmelding i displayet "charge cable unlatched". Fikk samme feil og gule blinkende lys ved oppstart lading i kveld, denne gangen med strøm hentet fra blå 3fas 32A med diverse overganger fra Kirkebøs kit.

Søkte på forumet og fant denne tråden. Jeg har ikke fått tomt 12V-batteri enda, men i frykt for dette sjekket jeg på nytt i garasjen nå, og det blinket gult fortsatt. Som tidligere nevnt i tråden kan det være schuko-adapteret som ikke var godt nok tilkoblet UMC-pluggen, fordi jeg fikk grønt lys nå etter å ha plugget schukodelen av og på igjen (koblet ifra bilen og strømkilden først). Jeg synes den virker litt løsere tilkoblet enn det røde adapteret, men virker nå ihvertfall, og håper jeg kanskje har unngått et tomt 12V-batteri.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA