Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

World class customer service - Tesla Trondheim

Startet av Trøndertesla, onsdag 25. september 2013, klokken 10:05

« forrige - neste »

Trøndertesla

Mer skryt til Tesla Trondheim. Jeg skal til Oslo nå og har kun 200tkm på tanken. Trenger vel 250-260tkm for å være sikker på å komme meg til Dombås. Sendte en SMS og de ringte opp med en gang og fortalte at de har flere 400V uttak i kjelleren på Lade, med kabler og hele pakken. De drar nå for å låse opp slik at jeg får fylt opp tanken litt før jeg drar.

De fortalte at de foreløpig kun har hengelåser på disse plassene, men det er bare å ringe så kommer de og låser opp. I LIKE!  8)

Vurderte å ta en svipptur innom Orkanger og teste ut Type 2 laderen der, men er usikker på tilgangsmuligheter. Noen som har erfaring med ladestasjonen på Orkanger? Men nå slipper jeg det.
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

P85_Norway

Tesla M3 Performance

hhartes

Hadde bilen inne for å få ettermontert spoiler i dag. Den hadde de glemt når jeg fikk bilen i september. Syns egentlig det var greit at de hadde glemt det, for nå får jeg prøve ut begge deler grundig før jeg bestemmer hva jeg liker best.

Leverte fra meg en svart bil med hvit bakgrunn:-) Jeg vet ikke om det var en gest for å unnskylde spoileren, men jeg fikk helt uventet tilbake en skinnende bil - både innvendig og utvendig!! De laget heller ikke noe notis av det for å få skryt, jeg oppdaget ikke den innvendige shiningen før jeg satte meg inn og kjørte avgårde.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Li-Ion

Så flott at dere er fornøyd. De svarer hverken på telefon eller epost fra meg. Ikke imponert meg enda i alle fall...
Blir sikkert bedre når/hvis jeg får bilen i desember.
Teslaeier siden 2013 :)

hhartes

Sitat fra: Li-Ion på mandag 25. november 2013, klokken 20:27
Så flott at dere er fornøyd. De svarer hverken på telefon eller epost fra meg. Ikke imponert meg enda i alle fall...
Blir sikkert bedre når/hvis jeg får bilen i desember.

Kjenner meg litt igjen i dette, så jeg gikk raskt over til face-to-face-kommunikasjon. Anbefales hvis du bor i nærheten.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Li-Ion

Sitat fra: hhartes på mandag 25. november 2013, klokken 21:29
Sitat fra: Li-Ion på mandag 25. november 2013, klokken 20:27
Så flott at dere er fornøyd. De svarer hverken på telefon eller epost fra meg. Ikke imponert meg enda i alle fall...
Blir sikkert bedre når/hvis jeg får bilen i desember.

Kjenner meg litt igjen i dette, så jeg gikk raskt over til face-to-face-kommunikasjon. Anbefales hvis du bor i nærheten.
Har vært innom et par ganger...men føler det blir bare "blablabla" når jeg spør... Blir sikkert bedre nå som det nærmer seg levering...
Teslaeier siden 2013 :)

Muffinman

Sitat fra: Trøndertesla på fredag 01. november 2013, klokken 17:28
Mer skryt til Tesla Trondheim. Jeg skal til Oslo nå og har kun 200tkm på tanken. Trenger vel 250-260tkm for å være sikker på å komme meg til Dombås. Sendte en SMS og de ringte opp med en gang og fortalte at de har flere 400V uttak i kjelleren på Lade, med kabler og hele pakken. De drar nå for å låse opp slik at jeg får fylt opp tanken litt før jeg drar.

De fortalte at de foreløpig kun har hengelåser på disse plassene, men det er bare å ringe så kommer de og låser opp. I LIKE!  8)
Kan bare slutte meg til denne. Skrekkelige forhold oppover fra Nordmøre til bartebyen gjorde at det minket fortere enn ønskelig på batteriet, og med retur samme dag ville det betydd mange timer på schuko nede i byen og sen ankomst hjemme. Stod tre timer på schuko på Solsiden og fikk stå med 9KW hos Tesla en god time mens julehandelen ble påbegynt på Lade. Sparte meg for mellom 3 og 4 timer venting på schuko, kjørte hjem med 250 tkm og ankom med ca. 30.

En fin service som både koster lite og bidrar til kundetilfredshet og omdømmebygging - noe som jeg vil tro kommer godt med nå når man har noen utfordringer ellers å jobbe med.

JohnPGriff

Fikk flat 12v batteri idag alt er dødt. Har sw. V5.8 snakket med Tesla support og når lader jeg batteri. Ventet en timer og bilen våknet men døde igjen etter 2 minutter. Vil lader noen timer til og prøve senere. Veldig glad ikke skjedde på hytte forrige helg! Fikk bil for 2 uker siden så definitivt skuffert.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Muffinman

Dette skulle vel vært i en annen tråd som ikke omhandler bra kundeservice i Trondheim?

For eksempel her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10160.0.html

Laumb, you fix?

jkirkebo

Sitat fra: JohnPGriff på fredag 29. november 2013, klokken 19:25
Fikk flat 12v batteri idag alt er dødt. Har sw. V5.8 snakket med Tesla support og når lader jeg batteri. Ventet en timer og bilen våknet men døde igjen etter 2 minutter. Vil lader noen timer til og prøve senere. Veldig glad ikke skjedde på hytte forrige helg! Fikk bil for 2 uker siden så definitivt skuffert.

Hmm, høres mer ut som defekt 12V batteri enn bugs i software. Etter en times lading burde det nemlig fungert bra.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

JohnPGriff

12V Batteri har vært ladet 10 timer også ladet bilen noen timer igår kveld uten problem. Hoppet in i bilen for 2 timer siden, fikk beskjed på Instrument-skjermen. Wait while displays start høved skjerm var OK . Ventet 10 minutter samme meldingen instrument skjermen hadde samme meldingen. Rebooted med bruk av øverste knappene på rattet. Screen våknet. Plugget in ladekabelen, og nå vil ikke lade. Ny melding kontakt Tesla for service. Rang Tesla Hotline ingen jobber på lørdag bare mulighet for talemelding!
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Havebigfun

Sitat fra: JohnPGriff på lørdag 30. november 2013, klokken 11:44
12V Batteri har vært ladet 10 timer også ladet bilen noen timer igår kveld uten problem. Hoppet in i bilen for 2 timer siden, fikk beskjed på Instrument-skjermen. Wait while displays start høved skjerm var OK . Ventet 10 minutter samme meldingen instrument skjermen hadde samme meldingen. Rebooted med bruk av øverste knappene på rattet. Screen våknet. Plugget in ladekabelen, og nå vil ikke lade. Ny melding kontakt Tesla for service. Rang Tesla Hotline ingen jobber på lørdag bare mulighet for talemelding!
Dette er OT i denne tråden- jeg ville prøvd litt frem og tilbake-  dobbelklikket på taket til FOBen, kjørt noen meter osv- som regel ordner det seg også uten Tesla-bistand.

fonberg

Hadde bilen inne på Tesla Lade i går, for fiks av litt småtteri, og må bare skryte av  teamet der. Alt* jeg påpekte ble fikset, og gjennomgått med meg da jeg kom for å hente bilen. I tillegg var bilen vasket utvendig og innvendig, og ladet opp til 90%, og den ble kjørt ut først når jeg kom for å hente den.

*Alt med unntak av litt lade-uregelmessigheter (de "vanlige", dvs. feilmelding ved ladeslutt, samt at jeg ikke får starta lading uten å plugge ut og inn igjen), som de håper/regner med ordner seg med den omtalte firmwareoppdateringa.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Gusse

Nok en gang slår Tesla Trondheim til igjen.
Fikk en telefon i kveld klokken 1930.
De hadde observert at jeg hadde noen spørsmål her inne på forumet.
Det må jeg si:
Til tross for "storebror ser deg'" følelsen, så er dette ekstremt bra. Har aldri hørt om andre bilmerker som monitorer forum etter problem og spørsmål, for så å oppsøke vedkommende for å hjelpe. Har på følelsen at mange andre steder i samfunnet prøver man ikke å lete etter problem å løse. Fingrene krysses og øynene lukkes, i håp om at ingen spørr.
Nok en gang: Tesla Trondheim...respekt!

Li-Ion

Henger meg på denne jeg også. Tesla Trondheim har jeg bare gode erfaringer med. Blir alltid vennlig mottatt og de tar de små problemene jeg har hatt på alvor - og løser de.
Håper de fortsetter slik... :-)
Teslaeier siden 2013 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA