Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flere enn meg som ikke savner lyden av fosilmotor?

Startet av pnq, lørdag 21. september 2013, klokken 18:47

« forrige - neste »

pnq

Trodde på forhånd at det ville bli nødvendig å laste ned noen MP3 filer med gromlåter. Etter et par uker i egen bil er virkeligheten en helt annen; Det er nesten så jeg plages av bråk når jeg "mot egen vilje" må sette meg inn i et rakleverk med masse lyder.

Er jeg alene om dette? ;-)
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

mrjalle

Sitat fra: pnq på lørdag 21. september 2013, klokken 18:47
Er jeg alene om dette? ;-)

Absolutt ikke!
Hører mange som sier at de ikke kan ha elbil fordi de må ha motorlyden. Og beklager, det er ingen grunn! Det å kjøre over Hardangervidda uten en lyd, kun litt rullende gummidekk har vært fantastisk! Åpent og rolig - også i bilen!

ohh

Jeg har helt glemt hvordan lyden av en motor høres ut - og takk for det..! :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

eledille

#3
Et stillferdig "wzzzziiihh" holder i lange baner :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)


Woods

Spørs vel hva man hadde under panseret før Tesla. Traktoren lyden i Mercedes er vel grei å bli kvitt, men lyden av en vakker V8 skulle jeg gjerne fått i TMS...

Chlangum

Får gjøre som meg å ha en amerikansk klassiker på si c",)
Billig å ha men bruker noe innforjævlig med bensin. Men vi amcar-folk fortrenger slike bagateller som l/mil  :P

Hvorfor folk er så bekymret for å miste muligheten til å høre på dieselknatring og BMW'er med defektanlegg er for meg en gåte   ::)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Øyvind.h

Det futuristiske hvinet Model S lager når du trykker pedalen i bunn er for meg en vel så morsom lyd som pådraget fra en boxer-sekser, V8 etc. Har vært bilentusiast siden jeg var liten, og elsket V8/V10 og snerret fra 911 boxermotorer.

Men motorlyd gir meg dessverre ikke så mye lenger. Opp Kongsveien blir jeg titt og ofte forbikjørt av 911, Panamera, etc (sykler hver dag, på fortauet vel og merke!) Lyden vekker ikke lenger begjær! Opplever dem rett og slett som harry, a la de vanvittig bråkete motorsyklene man hører nå og da. Litt trist, for jeg trodde jeg skulle beholde interessen for motorlyd. Men design/utseende har jeg ikke mistet interessen for!

Sist, men ikke minst: i Model S kan du leke deg litt her og der uten å høres ut som en harry råner/harry biker! Man kan rett og slett leke i skjul, i all offentlighet :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cirion

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 22. september 2013, klokken 07:55
Sist, men ikke minst: i Model S kan du leke deg litt her og der uten å høres ut som en harry råner/harry biker! Man kan rett og slett leke i skjul, i all offentlighet :)
Beste av alt, når det kommer en bråkete yppling, er man bare et lett tråkk unna stillhet igjen ;)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Lokführer

Motorlyd er som reklame på radio, plagsomt og unødvendig.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA