Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW i3 reservasjonstall - stemmer de med virkeligheten?

Startet av Espen Hugaas Andersen, lørdag 21. september 2013, klokken 10:01

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Jeg har ingen planer om å kjøpe en BMW i3 i nærmeste fremtid, men jeg har fulgt litt med på BMW i3, og det virker for meg som det er et massivt gap mellom hva BMW sier det er av interesse, og hva det er av interesse på elbilforum, kommentarfelt, osv. BMW sier de har over 100.000 reservasjoner globalt, og over 700 reservasjoner i Norge. De planlegger å selge i området 1000 i3 ut 2014 i Norge.

Er det faktisk så mye interesse, eller er det BMW som hyper tallene?

(Jeg har ingenting imot BMW, og håper de selger mest mulig, selv om jeg personlig ikke kommer til å kjøpe en.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

elektrolux

Foreløpige tall tyder nå på at 20% av befolkningen har reservert en I3.  ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: elektrolux på lørdag 21. september 2013, klokken 14:27
Foreløpige tall tyder nå på at 20% av befolkningen har reservert en I3.  ;D
20% av befolkningen som er aktiv på BMW i-subforumet på elbilforum. ;)

Det jeg syns virker litt interessant hittil er at de tidlige tallene tyder litt på at BMW bør ikke slappe av for mye pga reservasjonstallene. To av tre som har reservert er ikke helt solgt. Om denne trenden er reel kan konsekvensen hvis BMW bommer på ett eller annet aspekt være at de mister mange av de som har reservert.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Jalla

Sitat fra: elektrolux på lørdag 21. september 2013, klokken 14:27
Foreløpige tall tyder nå på at 20% av befolkningen har reservert en I3.  ;D

Mye tyder på at du sov i noen timer på skolen. ;-)

elektrolux

He he.

Bommer BMW og produserer for mange biler kan vi i neste omgang nyte godt av gode tilbud på overskuddsmateriell.

Ellers er det ikke udelt positivt med store reservasjonstall. Selv liker jeg å ha spesielle kjøretøy, og blir det en folkebil utav det forsvinner mye av eksklusiviteten.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bromm

Jeg har en 2012 modell BMW 118d med nesten alt av ekstrautstyr fra før - og jeg er ikke i TVIL i det hele tatt. Det å kunne betale (fullt ut) en ny og full-utstyrt i3 med en 2 år gammel bil i samme utstyrsklasse og premium-nivå er bare en ikke-diskuterbar affære 8) Ok, jeg har en familie på 3 personer tilsammen, jeg har også funnet ut at jeg aldri kjører mer en 10-15 mil på en dag (det skjer faktisk bare en gang i året - på ferietur). Så hvorfor har jeg så jævla trua på dette ? Jo, jeg kjøpte den nåværende 118d på nesten samme måte på høsten 2011 - F20, helt nytt chassis fra BMW (nye 1-serie), på et stadie der bilen faktisk var under lansering. Altså helt ny BMW som ingen hadde prøvd - og jeg har ikke angret mye på det, for det er nesten så jeg begynner å lure litt: ingen (altså 0 "null") feil på 1 år og 9 måneder... Er jeg redd for at BMW har trøbbel med et nytt konsept: NEI - men denne i3'en er jo heller ikke helt ny, siden de har kjørt store testprogram med både MiniE og ActiveE som i praksis har kjørt samme drivlinjen, så det er nok ikke noen ugler i mosen uansett (hvis vi ser bort i fra vekta som er betydelig mindre).

Jeg bestiller altså usett - og det vet jeg (av erfaring) kommer til å gå bra. Det at bilen får et CO2 footprint som er på 50% av min 118d er et viktig moment - men jeg vet også hva jeg får, og jeg kan ikke tenke meg noe annet !!!

PerBear

Her er tall som visstnok er offisielle:
Planlagt produsert i 2014: 10 000
Forhåndsbestilt: drøye 8 000
Forhåndsbestillingene er langt over forventning så BMW teller nå på knappene om de skal investere i større produksjonskapasitet for i3.

Kilder:
http://online.wsj.com/article/BT-CO-20131014-705489.html?mod=googlenews_wsj
http://www.teknikensvarld.se/2013/10/16/43390/bmw-maste-bygga-fler-i3/

Video:
http://bloom.bg/1c6JxSm#ooid=p1MDVxZDokRDrTePqlYB6rH7BBJbvnYZ
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

valvolainen

Endres jobbsted og bolig for oss er det muligheter for en elbil nummer to.
Det kan like gjerne være en bmw.

a72

Var på førpremiere på BMW i3 og nye X5 i går i Trondheim.

Det var veldig mange som var interessert i i3 og det var lang kø for å sitte i den.  I motsetning til X5 som nesten ikke prøvde.

Pratet med endel der og virket som det var mange som var klar for å kjøpe den.  De fleste som kjøper denne bilen tror jeg ikke henger på dette forumet, dette er i langt større grad mannen i gata enn entusiaster som henger på et forum.

Jeg synes forøvrig bilen var langt finere enn jeg trodde på forhånd og kunne godt tenkt meg en som bil nr 2, men vi klarer oss fint med 1 bil så langt.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA