Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visible Tesla

Startet av Øyvind.h, fredag 20. september 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

RaBalder

Sitat fra: sisc1337 på torsdag 25. desember 2014, klokken 10:46
Noen andre som sliter med å logge seg på? Jeg får opp meldingen: "Login failed - Please check your credentials. Remember to use your email adress as your username". Jeg har både dobbelt og trippel checket at jeg bruker riktig passord / brukernavn, så er det er merkelig at jeg ikke klarer å logge meg på
Har forsøkt å kjøre min VisibleTesla fra en bærbar PC i noen dager nå. Får samme feilmelding, som om jeg skriver feil brukernavn eller passord. Har sjekket brukernavn-passord mot Tesla sin Web-side og det er rett.

Har testet en gammel versjon som fungerte i sommer. Den fungerer heller ikke.
Og den nyeste versjonen.

Har gitt opp nå. Men er rimelig sikker på at feilen ikke ligger på min PC. Og heller ikke innloggingen.

Win7-64 på PC som kjørte VisibleTesla helt problemfritt i sommer.


jkirkebo

Sitat fra: RaBalder på torsdag 25. desember 2014, klokken 13:13
Sitat fra: sisc1337 på torsdag 25. desember 2014, klokken 10:46
Noen andre som sliter med å logge seg på? Jeg får opp meldingen: "Login failed - Please check your credentials. Remember to use your email adress as your username". Jeg har både dobbelt og trippel checket at jeg bruker riktig passord / brukernavn, så er det er merkelig at jeg ikke klarer å logge meg på
Har forsøkt å kjøre min VisibleTesla fra en bærbar PC i noen dager nå. Får samme feilmelding, som om jeg skriver feil brukernavn eller passord. Har sjekket brukernavn-passord mot Tesla sin Web-side og det er rett.

Har testet en gammel versjon som fungerte i sommer. Den fungerer heller ikke.
Og den nyeste versjonen.

Har gitt opp nå. Men er rimelig sikker på at feilen ikke ligger på min PC. Og heller ikke innloggingen.

Her fungerer det ennå som før. Null problemer. Spørs hvor lenge det varer da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Veggen

VT 28.01 fingerer helt fint her også.
Startet den akkurat på nytt etter å ha vært av noen dager og innlogging gikk som normalt på få sekunder.
Kan det ha med SW versjon på bil å gjøre, er fremdeles på 1.67.73.

Veldig synd om denne skulle slutte å fungere. Den løfter funksjonaliteten og forståelsen av bilen mange hakk.
Spesielt programmeringsmulighetene for forvarming kommer jeg til å savne dypt.
Det er spesielt irriterende ettersom dette er funksjoner Tesla lovte før bilen ble lansert men som de ennå ikke har fått på plass.

RaBalder

Sitat fra: RaBalder på torsdag 25. desember 2014, klokken 13:25
Her er en beskrivelse av problemene med VisibleTesla i øyeblikket fra han som har skrevet den.

Hvis dere leser det jeg lenket til så er det remote-aksess-tjenesten som flyttes til nye servere hos Tesla.

  • Noen brukere er flyttet over på nye servere og der fungerer ikke VisibleTesla
  • Andre er fremdeles på gamle servere og der funger VisibleTesla.

Alle skal nok over på nye servere. Og da fungerer ikke VisibleTesla for noen.

Thor2014

Ingen vil vel sitte igjen på en gammel server. Sikkert møkkete og varmt der :-[

amund

Hvis du har en maskin hvor du har logget på og klikket 'remember me', dvs autologin, kan du kopiere cookies.txt fra My Documents/VisibleTesla til samme sted på en annen maskin. Det funker! Ihvertfall teoretisk 3 mnd etter du logget på manuelt sist.

MAO, Tesla API er ikke lagt ned, men selve login-funksjonen gir HTTP error 500/Internal server error tilbake. Autologin derimot har cookie lagret fra før, og det funker fint. Ihvertfall er dette min erfaring.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

sondell

Hvis alle som mener VisibleTesla er langt mye bedre enn deres egen App sender epost till Tesla så kanskje de kan gjøre verden litt enklere for Joe og oss andre :).

ctr46

Sitat fra: sondell på mandag 29. desember 2014, klokken 09:54
Hvis alle som mener VisibleTesla er langt mye bedre enn deres egen App sender epost till Tesla så kanskje de kan gjøre verden litt enklere for Joe og oss andre :).

Kanskje noen kan lage en mail så kan vi alle kopiere den og sende den til samme sted hver for oss. På den måten får vi mer oppmerksomhet...
.

Spinner

#159
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. juli 2014, klokken 12:40
Kjører VT på en win7 pc. Får ikke grafene til å vises, til tross for en rekke versjonsnummer. Noen som har tips til hva som kan være feil?
Fikk du løst dette? Prøv å slett/flytt alle filene under My Documents\VisibleTesla og se om det hjelper. Tror gamle filer kan skape krøll.

Muffinman

Gammelt innlegg, men alt er prøvd uten virkning. Men etter at VT på den spesifikke PC`en hadde fått "hvilt seg" noen måneder begynte det å fungere igjen av seg selv. Go figure. Har heldigvis flere PC`er som er blitt flittig brukt med VT i mellomtiden.

VT fungerer så langt fint her på software .77.

ihlhaug

Jeg får logget inn uten problemer, vin 23xxx. Må si det fungerer supert med schedules etc.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

ctr46

Hentet ny bil idag og tastet passord på My Tesla feil når jeg skulle godta levering. Etter at jeg fikk resatt passord så slutta VT å funke. Ikke fått det til å virke siden.. Kjedelig ettersom jeg akkurat hadde begynt å bruke det
.

mr.rs4

Fungerer VI nå ifra Windows pc med nettverket til Tesla?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Trustno1

Sitat fra: mr.rs4 på lørdag 10. januar 2015, klokken 01:04
Fungerer VI nå ifra Windows pc med nettverket til Tesla?

I utgangspunktet ikke nå lengre slik jeg forstår det, men er vissnok en workaround for å logge inn, men det vil vist påvirke hvordan mobilappen fungerer pga struping av hastighet.

Les litt i denne tråden

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA