Hurtigladere på Frogner og Gardermoen defekt

Startet av Rio, tor 19. sep 2013, kl. 02:08

« forrige - neste »

Rasmus.B

Takk for omtanke og interesse Hans Håvard. Jeg er på høstferie i Ålesund, og kommer ikke tilbake før til helgen. I mellomtiden står Leafen på Gardermoen uten ladekabel. Satser på at det ordner seg.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Charge and Drive

Hurtigladeren på Gardemoen er nå reparert og fungerer fint.

Berger:
Vi har besluttet å bytte denne laderen og ny vil være på plass i løpet av en måneds tid, beklager de ulempene dette medfører for våre kunder.
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Rasmus.B

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på man 30. sep 2013, kl. 21:01
Gikk det bra? Fortum påsto i ettermiddag at skjermen var skifta.
Det gikk kjempe bra. Alt fungerte utmerket. :)
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Charge and Drive

Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

bruisepristine

Sitat fra: Charge and Drive på fre 04. okt 2013, kl. 22:38
Hurtigladeren på Gardemoen er nå reparert og fungerer fint.

Berger:
Vi har besluttet å bytte denne laderen og ny vil være på plass i løpet av en måneds tid, beklager de ulempene dette medfører for våre kunder.

Hadde vært fint om dere kunne sette opp to nå når dere er i gang med å sette inn ny. Erfaringsmessig bruker dere altfor lang tid på å rette feil når uhell med hurtiglader først er ute.
i-MiEV 2013
MG4 2023

Rico

Trodde jeg skulle i et møte på Gardermoen i går, og tenkte ikke over at jeg burde sjekke om hurtigladere virket >:( Var helt avhengig av hurtiglading på Berger, og siden den var defekt måtte kansellere møte og snegle meg ned til Lillestrøm for nødvendig "boost".

Litt frustrerende, dog min første opplevelse av defekt hurtiglader så også en erfaring rikere :P

bruisepristine

Nytter lite å sjekke på forhånd om hurtigladerne til fortum fungerer, i følge deres app charge&drive fungerer hurtigladeren på Berger for øyeblikket. (..) Har selv røket på en smell her to ganger, og på gardermoen en gang, før jeg lærte meg at man kan hverken belage seg på fortums app, eller bruk av deres hurtigladere. I mellomtiden kan man jo håpe at statoil på berger ser sitt snitt til å installere hurtiglader, det samme med esso på gardermoen.
i-MiEV 2013
MG4 2023

Hans Håvard Kvisle

Det var grunnen til at jeg tok den bort fra statusvisning på elbil.no / ladestasjoner.no. Vi setter stasjoner som melder feil i karantene.
St.Hanshaugen

bruisepristine

Noen som vet om hurtiglalderen på Berger fungerer i dag mandag 28. oktober?
i-MiEV 2013
MG4 2023

Hans Håvard Kvisle

Fungerer 100% sikkert ikke!!!
Nappa ut av ladestasjonsdatabasen NOBIL inntil Fortum gir beskjed om at ny hurtiglader har kommet på plass.
St.Hanshaugen

Hejduk

Lader nå med 16A på Berger. Utrolig irriterende at Fortum ikke klarer å legge inn riktig status i egen app. Spesiellt da jeg synes Fortum har en av de bedre betalingsløsningene...
2021 Model 3 LR blå
2021 Model Y LR hvit
2019 Model 3 LR grå
2018 Hyundai Kona grå
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

Hans Håvard Kvisle

Ganske så enig. Siden de ikke klarer å få rett status i appen - eller til NOBIL (som du f.eks. ser status av ved hurtigladekartet på elbil.no og ladestasjoner.no), er de derfor midlertidig satt i karantene til laderen er i orden igjen. Slett ikke den beste løsningen, for alle burde ha fått "ute av drift" som et klart og tydelig varsel.
St.Hanshaugen

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA