Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Logging av feil & mangler

Startet av Amper, onsdag 18. september 2013, klokken 10:33

« forrige - neste »

Havebigfun

Jeg foreslår den tråden gjøres sticky :)
Den kan gjerne erstatte: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Kallagtunet

Enig at denne kan/bør bli en bedre stiky. Kanskje kunne en redigere listen litt slik at overskriftene står med CAPS og skilt fra den rapporterte feilen som som nå står i samme linje?

BmwTesla

Legg gjerne til et punkt til... :
Navigasjon (google map) virker ikke, dvs virker i garasjen der bilen har trådløsnett.
Samme gjelder Internet radio....
- kanskje dette er en rein 3G / simkort feil ? dekningen viser ok samt jeg vet at 3G dekningen er bra der jeg ferdes.

phobic

Kan sikkert legge til:
- Stedsnavn er opp-ned i Google maps når man kjører sørover.
- Finne bilen "død" og ikke mulig å komme inn i den, eller fjerne lader.

Amper

#19
Etter at 31 stk (19.09.13) har avstemt så kan vi si de største gjengangere rappotert ca. som følger..

Radio DAB - 2 av 3 er ikke fornøyd (sannsynligvis avhengig av hvor de bor/kjører og evt. hvor mye radio de bruker).

Homelink  1 av 3 får ikke denne til.

Pano: 1 av 3 har en sak ang. pakning skade eller mangelfull montering (5 av 14)  2 av 14 har oppdaget støy i høye hastigheter (tipper den hastigheten er rimelig høyere enn det blåklokkene liker) og det er ikke sikkert så mange har prøvet ut dette.

Baklys - vanninntrengning 1 av 4.

Frontlys - vanninntrengning 1 av 4.

2 stk. mener de har fått helt feilfrie biler  :)

Tipper Tesla allerede har god fokus på vann i lykter og Panotaket.. så de feilene vil nok forsvinne på de som går i produksjon nå etterhvert. (mulig de må få nye lykteleveranser..)
Ang. støy fra Panotak så leste jeg et sted at det var en brakett som skulle byttes på alle..

Alt i alt er det ikke en særlig skremmende statstikk.. ingen store saker som ikke lar seg fikse relativt lett.. og Tesla er service minded  :D    men forstå de som får flere av feilene kan bli irriterte..

P85D :o)

OleJA

Skulle det ikke være mulig å endre på stemmene her?
- Ser ut som jeg har fått HomeLink til å funke :D
- Derimot ser det ut til at autodimming av skjerm og kjørelys sluttet å virke idag  :(

19quiz76

Mulig å se resultatene uten å ha stemt? Greit å kunne ha denne som sjekkliste når man skal hente ut sin egen bil..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Amper

dere skal kunne se resultat uten å stemme... det er egen knapp under avstemmingbilde for det..

stemmene skal også kunne forandres.. jeg krysset av for det i alle fall.. jeg har ikke stemt selv av ventende årsaker.. ..
P85D :o)

Amper

P85D :o)

Kallagtunet

Bra oppsummering, litt få som har stemt, men det er kanskje ikke fler en dette som er aktive her og har fått bil.

Kan du fikse slik overskrftene for kategorier/typer  av feil som er i CAPS kommer på egen linje, nå er det litt forvirrende...

Sitat fra: Amper på torsdag 19. september 2013, klokken 09:12
Etter at 31 stk (19.09.13) har avstemt så kan vi si de største gjengangere rappotert ca. som følger..

Radio DAB - 2 av 3 er ikke fornøyd (sannsynligvis avhengig av hvor de bor/kjører og evt. hvor mye radio de bruker).

Homelink  1 av 3 får ikke denne til.

Pano: 1 av 3 har en sak ang. pakning skade eller mangelfull montering (5 av 14)  2 av 14 har oppdaget støy i høye hastigheter (tipper den hastigheten er rimelig høyere enn det blåklokkene liker) og det er ikke sikkert så mange har prøvet ut dette.

Baklys - vanninntrengning 1 av 4.

Frontlys - vanninntrengning 1 av 4.

2 stk. mener de har fått helt feilfrie biler  :)

Tipper Tesla allerede har god fokus på vann i lykter og Panotaket.. så de feilene vil nok forsvinne på de som går i produksjon nå etterhvert. (mulig de må få nye lykteleveranser..)
Ang. støy fra Panotak så leste jeg et sted at det var en brakett som skulle byttes på alle..

Alt i alt er det ikke en særlig skremmende statstikk.. ingen store saker som ikke lar seg fikse relativt lett.. og Tesla er service minded  :D    men forstå de som får flere av feilene kan bli irriterte..

OleJA

Sitat fra: phobic på onsdag 18. september 2013, klokken 17:52
Kan sikkert legge til:
- Stedsnavn er opp-ned i Google maps når man kjører sørover.

Dette er ikke en bug, men en (dårlig) feature. Google maps tilbyr kartene både i vektorisert og bitmap utgave. Tesla benytter sistnevnte kilde, og da blir stedsnavn endel av 'bildet' sammen med kartinfo. Vektoriserte kart hadde løst dette , men krever kanskje mer prosessorkraft enn pad'en har tilgjengelig siden kartet da må 'tegnes opp' av denne.

Amper

Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 19. september 2013, klokken 10:29
Bra oppsummering, litt få som har stemt, men det er kanskje ikke fler en dette som er aktive her og har fått bil.

Kan du fikse slik overskrftene for kategorier/typer  av feil som er i CAPS kommer på egen linje, nå er det litt forvirrende...

Sitat fra: Amper på torsdag 19. september 2013, klokken 09:12
Etter at 31 stk (19.09.13) har avstemt så kan vi si de største gjengangere rappotert ca. som følger..

Radio DAB - 2 av 3 er ikke fornøyd (sannsynligvis avhengig av hvor de bor/kjører og evt. hvor mye radio de bruker).

Homelink  1 av 3 får ikke denne til.

Pano: 1 av 3 har en sak ang. pakning skade eller mangelfull montering (5 av 14)  2 av 14 har oppdaget støy i høye hastigheter (tipper den hastigheten er rimelig høyere enn det blåklokkene liker) og det er ikke sikkert så mange har prøvet ut dette.

Baklys - vanninntrengning 1 av 4.

Frontlys - vanninntrengning 1 av 4.

2 stk. mener de har fått helt feilfrie biler  :)

Tipper Tesla allerede har god fokus på vann i lykter og Panotaket.. så de feilene vil nok forsvinne på de som går i produksjon nå etterhvert. (mulig de må få nye lykteleveranser..)
Ang. støy fra Panotak så leste jeg et sted at det var en brakett som skulle byttes på alle..

Alt i alt er det ikke en særlig skremmende statstikk.. ingen store saker som ikke lar seg fikse relativt lett.. og Tesla er service minded  :D    men forstå de som får flere av feilene kan bli irriterte..

KALLAGTUNET,

Det er brukt KAPITAL BOKSTAVER som en heading sammen med første stemme.. det er ikke fleksibiltet på hvordan man lager denne layouten (meg bekjent).. alternativet blir at enn kan stemme på en overskrift..

Derfor tok jeg det kompromi med kombinere en overskrift med STORE BOKSTAVER sammen mend første punkt for avstemmning..  :o
P85D :o)

Kallagtunet

Jeg ville foreslå at en da skriner SOFTWARE PROBEMER (overskrift ikke stem på denne) og la den være stembar kun for idioter eller de som ikke kan lese.

Veggen

Sitat fra: OleJA på torsdag 19. september 2013, klokken 10:47
Sitat fra: phobic på onsdag 18. september 2013, klokken 17:52
Kan sikkert legge til:
- Stedsnavn er opp-ned i Google maps når man kjører sørover.

Dette er ikke en bug, men en (dårlig) feature. Google maps tilbyr kartene både i vektorisert og bitmap utgave. Tesla benytter sistnevnte kilde, og da blir stedsnavn endel av 'bildet' sammen med kartinfo. Vektoriserte kart hadde løst dette , men krever kanskje mer prosessorkraft enn pad'en har tilgjengelig siden kartet da må 'tegnes opp' av denne.

Dette står nevnt i release notes for v5.0.
Det står også at det er planlagt fikset i senere versjoner. 

petersv

Jeg trenger muligheten til å endre mine valg...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA