Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Enfield 8000 BEV

Startet av Ken, søndag 01. juni 2008, klokken 14:39

« forrige - neste »

Ken

Jeg visste at de engelske har lagde elbiler i mange år men denne donningen har en fryktelig morsom historie bak seg.
Etter det jeg huske fra Googling var at mannen som designet bilen var berømt i aeronautisk design og jobbet med NASA på raketter osv. Bedtriften var kjøpt opp av en gresk selskap og produksjon skulle flyttes til Hellas men det aldri ble noe av det. Det er snakk om "Who killed the elektric car #1"
Enfield 8000 har veldig lav drag koeffisient og ser litt mer stilig ut enn noen av dagens Elbiler.

Om dere er raske, kan man by på en på engelsk E-bay
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190224887198&ssPageName=ADME:B:WNA:GB:1123

Autonomi 60km og hastighet minst 60k/t men dette stemmer ikke helt med andre info jeg har lest.

Den er jo veteran nå. Er det lettere å få sånne bil godkjent i Norge?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA