Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Renault droppper tvungen batterileie

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 11. september 2013, klokken 15:24

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Gledelig nyhet :D :

Renault dropper den idiotiske påtvungne batterileien av batteriene i elbilene:
http://www.elbil.no/elbiler/1091-franskmennene-har-endelig-boyd-seg

Da er det enda et bilmerke det er aktuelt å kjøpe elbil fra :-)

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

tomrh

Det er gledelig ja! :)
Skjønte at det måtte komme før eller siden, markedskreftene seirer som regel til slutt.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

elektrolux

Kjempegode nyheter.

Får håpe dette var siste krampetrekninger på dette tema.

Think måtte gi seg og nå Renault. Bare tenk hva de har tapt i salg grunnet slike forbrukerfientlige ideer.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#3
Veldig bra! Kanskje det blir noen Renault ZE å se på veiene, hvis ikke hetsen mot Tesla som går i disse dager stopper alle elbilinsentiver (ref. "drittpakken" Jon Winding-Sørensen & co har snekret sammen på Bilnorge.no). I så fall blir det få elbiler solgt i Norge uansett merke eller modell.

Smiling when sailing

Er det noe nytt om Renault sine elbiler? Jeg trodde de skulle ut med prisene batteripakke inklusive i begynnelse av oktober, men jeg har ikke hørt noe, muligens har jeg bare misforstått noe?
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

Ingebrigt

Jeg ringte og spurte i forrige uke.  De hadde ennå ikke fått endelig pris fra Frankrike sa de. Han jeg snakket med turde ikke gi meg en dato for når det kommer.

elektrolux

Og i mellomtiden forsvinner de kundene de måtte hatt til VW og BMW i tillegg til Nissan og tvillingene.

Snakk om håpløse arbeidsforhold for en Norsk salgssjef som forstår det norske dilemmaet, men som ikke får skikkelig gehør i Frankrike.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

erik e

Gi meg en grunn for og velge Renault når det blir så mange El-biler og velge i.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

elektrolux

Sitat fra: erik e på torsdag 24. oktober 2013, klokken 18:58
Gi meg en grunn for og velge Renault når det blir så mange El-biler og velge i.

Twizy'en uten batterileie burde være en god grunn. ;) Mer moro en dette / NOK finnes knapt
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Smiling when sailing

Jeg synes faktisk at det hadde vært fint med en stor 5 seter som Kangoo... men hvis det går videre som det går nå, kan jeg også vente på en Nissan eNV200 og kjøpe en liten brukt elbil i mellomtiden. Noen dager i uker har vi desverre behov for to biler, og av og til er det fint å ha litt mer bagasjerom en Leafen har. Og hvis jeg kjøper ny er jeg ikke så veldig redd for franske biler... det
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

03sib113

Sitat fra: elektrolux på torsdag 24. oktober 2013, klokken 18:22
Og i mellomtiden forsvinner de kundene de måtte hatt til VW og BMW i tillegg til Nissan og tvillingene.

Snakk om håpløse arbeidsforhold for en Norsk salgssjef som forstår det norske dilemmaet, men som ikke får skikkelig gehør i Frankrike.

Vi ga ihvertfall opp og kjøpte e-up! Fornøyd med det.
2020 (-1) Deep Blue Metallic Model 3 LR
2013 Tungsten E-Up!

Buruglen

Virker ikke som om Renault er seriøse. De gikk ut men en "gladmelding" for over to måneder siden om at vi kunne slippe å leie batteriene.

Jeg tror dette var et utspill for å "vise handlekraft", for å vekke interesse blant kundene, som kanskje vurderte andre merker. Når de to måneder senere ikke har fått priser på dette, virker utspillet useriøst.

erik e

Det ble en Renault Clio Sportstourer diesel på min datter,flott bil. Kansje EL - Renault neste gang.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Electra

Gleden var stor da jeg for første gang kom over denne elbilen på finn. 5-seter med god bagasjeplass. Går liksom å venter på den store Nissanen skal komme. Men gleden ble brått dempet da jeg fant ut at denne hadde månedlige avgifter = batterileie. Hovedgrunnen til at jeg velger elbil er nettopp å slippe unna avgiftsregimet!

Håper 7- seter diesel Sharanen snart kan få en verdig elbil erstatter :) Til en pris langt under Tesla.

Trond Arve

Statsbudsjettet for 2014 kutter moms for batterileasing.

Fikk forøvrig følgende tilbakemelding fra Aerobil mtp kjøp av batterier:

SitatImportøren sier at priser på det vil være klart medio mars mnd.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA