Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Europeiske superchargere

Startet av glaserud, tirsdag 10. september 2013, klokken 08:54

« forrige - neste »

sondell

Sitat fra: OddB på torsdag 12. september 2013, klokken 22:32
Sitat fra: sondell på torsdag 12. september 2013, klokken 22:27
Sitat fra: antwerpen på torsdag 12. september 2013, klokken 21:03

Inneholder dette kartet bare nye superladere, eller er de eksisterende med? Hvis de eksisterende er med så er kartet unøyaktig, en superlader er plassert i Ringebu, 55 km fra Lillehammer og 100 km fra Dombås.

A.

Ja det var litt merkelig. Alle bör vel väre med på denne?

Noen mere enn meg som synes at den närmest Oslo ser ut til å väre sentrert rundt Klöfta?

Lokasjonene i Sverige ser vel også ut til å väre nokså reelle. Får det til å väre omtrent Grums, Örebro, Nyköping, Tierp, Gränna, Helsingborg, Kungsbacka, Strömstad, Ljungby, Bollnäs. Og to lenger nord uten stedsnavn :).
Tror ikke vi skal "bruke lupe" på det kartet. Det er nok mer en illustrasjon enn en arbeidstegning :-D

Selvfölgelig ikke, men tror det gir en bra pekepinn. Så brukte jeg jo ordet omtrent :). De lokasjonene i Sverige (E18) jeg diskutert med prosjektutvikler er i hvert fall helt nöyaktige. Grums for eksempel. En del andre er jo ganske gitte, gode veikryss for eksempel. Men det er nok veldig random hvor sikker lokasjonen er.

Per Magnus

Sitat fra: Stig O på torsdag 12. september 2013, klokken 21:56
Sitat fra: eledille på torsdag 12. september 2013, klokken 21:33
Synes virkelig det er merkelig at det ikke er en på Haukeligrend i dette kartet. Tesla kan umulig ha fått med seg i hvilken grad nordmenn krysser mellom landsdelene over fjellet.

+1   Ellers er jeg med å spleiser på 22kw på Haukeligrend og Seljord.

+1 Vi kan jo også henvende oss til de som driver på Seljord og Haukeligrend/Edland evt Åmot for å melde behovet for 22kw lader. Jeg har meldt inn behovet til Haukeliseter fjellstue.
Model X - 90

Ingebrigt

Sitat fra: Gladtrd på torsdag 12. september 2013, klokken 21:00
Sitat fra: Ingebrigt på torsdag 12. september 2013, klokken 20:53
Da er hele Nordland,  Troms og Finnmark utelukket.

Husk at dette er utbyggingsplanene for det neste halvannet året. Hva som kommer etter vinteren 2014/2015 vet vi ikke ennå.

Poenget mitt, som jeg tar selvkritikk på ikke å ha skrevet i klartekst, var at denne fiktive 90% streken ikke kan stemme da det tydelig fremgår av kartet at deler av Nordland vil bli dekket. Tror forøvrig ikke Tesla kommer til å klare å unngå å forstå hvor god reklame ruten Nordkapp-<sett-inn-naturperle-sør-på-kontinentet> kan være så jeg er ikke nevneverdig bekymret på vegne av de som har behov for/ønske om å kjøre nordover.

OddB

Sitat fra: Ingebrigt på fredag 13. september 2013, klokken 06:43
Sitat fra: Gladtrd på torsdag 12. september 2013, klokken 21:00
Sitat fra: Ingebrigt på torsdag 12. september 2013, klokken 20:53
Da er hele Nordland,  Troms og Finnmark utelukket.

Husk at dette er utbyggingsplanene for det neste halvannet året. Hva som kommer etter vinteren 2014/2015 vet vi ikke ennå.

Poenget mitt, som jeg tar selvkritikk på ikke å ha skrevet i klartekst, var at denne fiktive 90% streken ikke kan stemme da det tydelig fremgår av kartet at deler av Nordland vil bli dekket. Tror forøvrig ikke Tesla kommer til å klare å unngå å forstå hvor god reklame ruten Nordkapp-<sett-inn-naturperle-sør-på-kontinentet> kan være så jeg er ikke nevneverdig bekymret på vegne av de som har behov for/ønske om å kjøre nordover.
Det  betyr at inntil videre må det finnes gode alternativer til superladere nord for Trondheim.... og det gjør det ikke. Hva gjør vi ?  Den avstemningen vi hadde viste at interessen for å komme seg til Bodø var like stor som å komme seg til København, så behovet er helt klart reelt.
Hvordan få alt av veikroer etc langs E6 til å sette opp 22kW Type 2 ladere i løpet av vinteren ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Nuvolari

Sitat fra: OddB på fredag 13. september 2013, klokken 07:21
Sitat fra: Ingebrigt på fredag 13. september 2013, klokken 06:43
Sitat fra: Gladtrd på torsdag 12. september 2013, klokken 21:00
Sitat fra: Ingebrigt på torsdag 12. september 2013, klokken 20:53
Da er hele Nordland,  Troms og Finnmark utelukket.

Husk at dette er utbyggingsplanene for det neste halvannet året. Hva som kommer etter vinteren 2014/2015 vet vi ikke ennå.

Poenget mitt, som jeg tar selvkritikk på ikke å ha skrevet i klartekst, var at denne fiktive 90% streken ikke kan stemme da det tydelig fremgår av kartet at deler av Nordland vil bli dekket. Tror forøvrig ikke Tesla kommer til å klare å unngå å forstå hvor god reklame ruten Nordkapp-<sett-inn-naturperle-sør-på-kontinentet> kan være så jeg er ikke nevneverdig bekymret på vegne av de som har behov for/ønske om å kjøre nordover.
Det  betyr at inntil videre må det finnes gode alternativer til superladere nord for Trondheim.... og det gjør det ikke. Hva gjør vi ?  Den avstemningen vi hadde viste at interessen for å komme seg til Bodø var like stor som å komme seg til København, så behovet er helt klart reelt.
Hvordan få alt av veikroer etc langs E6 til å sette opp 22kW Type 2 ladere i løpet av vinteren ?

OddB hvor mange 22kW punkter trenger du nord for de nnordligste planlagte SC?

Jeg ville kontaktet strategiske "veikroer" på strekningen og beskrevet problemet. Noen av dem tar sikkert hele kosten med å sette opp 22kW.

For de som ikke tar hele kosten kan du spørre om de er villig til å spleise.

Noen dekker 0,-

Da ser du hvor mye penger som trengs.

Når du vet det setter du opp en crowdfunding hvor dette beskrives slik at andre teslakunder med ditt behov kan betale inn en liten andel.

Kontakt diverse regionale aviser i nord Norge som kommer til å skrive om initiativet ditt slik at crowdfundingen blir kjent. Dette er en god mediasak med mange spennende vinklinger "OddB tok saken i egne hender!"

Tror faktisk du kunne fått internasjonal presse på det også.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA