Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pendle med Nissan Leaf

Startet av nissanole, onsdag 31. juli 2013, klokken 10:43

« forrige - neste »

nissanole

Hei,

vurderer å kjøpe en Nissan Leaf, men litt usikker på om jeg evenuelt skal vente 2-3 år....
Jeg pendler daglig fra Råde - Oslo med litt kjøring i barnehage, og ender da på ca 10mil 1 vei. Jeg kjører da i ca 120:) og de siste 1-2 mil så går det i kø, så på en dårlig dag med mye kø bruker man 1t30m.
Bilen blir på jobb i ca 5-6t, og det er vanlig 220volt støpsel som jeg har sett andre elbiler koble til i garasjen.

Så da er sp mitt hvordan vil dette fungere med en nissan leaf, jeg vil kanskje slite med lading på jobb med så kort tid og samme hvis jeg kjører så "fort" og kø i 1/2t....

Takk for tilbakemeldinger.

Mvh
Ole

Trond Arve

10 mil går med knapp margin på vinteren; på de kaldeste dagene klarer jeg såvidt Son-Oslo tur/retur (10 mil) i trailerfart uten varmeapparat. På 6 timer får du fullt batteri med 16A ladefart; med 10A får du kun 12-13 kWh. Hurtiglader på Vestby kan hjelpe deg i begge retninger om det kniper.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

nissanole

Takk for info :) tror jeg skal vente litt...

Zero-talent

skikkelig våt vei + kraftig vind i dag. Mine sju pendlermil ble mer spennende enn nødvendig... Kom fram til jobb med 12% rest på batteriet, etter jeg skrudde av alt av varme og lyd og kjørte i trailerfart hele veien. Så personlig føler jeg at mine 74km er sånn ca ytterkant av hva jeg er komfortabel med. Nå ladet jeg til 80% kapasitet da, så med 100% ville jeg vel hatt samme opplevelsen på 100km tur. Så det vil nok gå på et vis, men da med begrenset fart og komfort på sure høstdager og vinteren.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA