Forventet snarlig prisøkning..?

Startet av MLe, tor 05. sep 2013, kl. 21:31

« forrige - neste »

Bjoris

Dette med prisene var grunnen til at jeg fremskyndet bestillingen. Du kan jo be om levering opptil ett år frem i tid, jeg kom frem til at skulle det bli Tesla så måtte det bli til de prisene som er nå, det er mye penger allerede og ikke hyggelig å måtte legge på en god slump til for samme produktet. Jeg tror det hadde blitt spikeren i kisten for min del.

Selv om du flytter leveringen får en prisene som nå, det er iallefall det jeg har fått til svar. Jeg har bedt om levering i mai og da går bilen i produksjon i februar, dvs jeg kan endre spec frem til da. Endrer du spekken står det i mail at det er evt endring i pris på "disse" du da må betale mer for. Prisen på bilen er sikret, den mailen skal jeg ta godt vare på:)

Bjoris

Ser sidene er nede, blir spennende å se om det kommer prisendringer nå da:)

EvenSteven

Jeg ringte onsdag og fikk oppgradert til lydstudio pakken. I og med at vinterpakken ble redusert, ble differansen på 2300,- peanuts å regne for DAB+ samt ekstra god lyd.
Dette koster gjerne 15-20 lapper hos andre premium merker.
Prisen har jo også øket på denne pakken i USA - opp til ca. 15000,-  så vil nok mest trolig stige også for EU.
Tesla S P85+ sølv

TeslaNils

Sitat fra: bjoris på fre 06. sep 2013, kl. 01:00
Jeg har fått bekreftet at ved reservering er du sikre den prisen som står, gjør du endring i tilvalgene og prisene på disse har endret seg vil det naturlig nok komme endringer. Jeg la derfor inn alt det som kunne være aktuelt og så kan jeg heller ta det bort. Motsatt vei har du risikoen for prisøkning på utstyret, men bilen er sikret. Hva som skjer om det går andre veien står ikke, men da har en jo "bare" 15.000 å tape på å droppe avtalen så jeg anser det som lite sannsynlig at de prøver å ta mer betalt enn gjeldende priser når bilen går i produksjon.

Du som nylig har bestilt. Kan du svare på dette? Hvis man bestiller i dag, betaler 15K og huker av for levering rundt mars 2014. Hvor nærme opp mot levering kan jeg avbestille og "bare" tape 15K?
Hilsen en som sitter på gjerdet...

Bjoris

Jeg er ikke sikker, men tror du "slipper unna" med disse 15.000 helt frem til du skal betale bilen. jeg ser også at en kan komme unna disse 15.000 om en kan dokumentere at en ikke fikk finansiering gjennom andre samt inkl Tesla

Nuvolari

Sitat fra: TeslaNils på fre 13. sep 2013, kl. 22:24
Sitat fra: bjoris på fre 06. sep 2013, kl. 01:00
Jeg har fått bekreftet at ved reservering er du sikre den prisen som står, gjør du endring i tilvalgene og prisene på disse har endret seg vil det naturlig nok komme endringer. Jeg la derfor inn alt det som kunne være aktuelt og så kan jeg heller ta det bort. Motsatt vei har du risikoen for prisøkning på utstyret, men bilen er sikret. Hva som skjer om det går andre veien står ikke, men da har en jo "bare" 15.000 å tape på å droppe avtalen så jeg anser det som lite sannsynlig at de prøver å ta mer betalt enn gjeldende priser når bilen går i produksjon.

Du som nylig har bestilt. Kan du svare på dette? Hvis man bestiller i dag, betaler 15K og huker av for levering rundt mars 2014. Hvor nærme opp mot levering kan jeg avbestille og "bare" tape 15K?
Hilsen en som sitter på gjerdet...

Spurte Tesla om dette i går. Svaret er 2 uker etter finalize kan du avbestille bilen. Etter det må du betale hele bilen. Om du får finansiering har ingenting å si.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

krister461

Sitat fra: Nuvolari på lør 14. sep 2013, kl. 07:50
Spurte Tesla om dette i går. Svaret er 2 uker etter finalize kan du avbestille bilen. Etter det må du betale hele bilen. Om du får finansiering har ingenting å si.

Hmm. I "bestillingsavtalen for Model S" står følgende:
SitatSpesielle omstendigheter. Denne Avtalen er underlagt de to "Status for ditt depositum"-paragrafene umiddelbart ovenfor, men, hvis du har oppgitt i din bestilling at du har tenkt å finansiere Kjøretøyet, og ikke er i stand til å skaffe finansiering fra oss eller en annen bankutlåner til tross for en hederlig, godtroende innsats for å gjøre det, kan du kansellere denne kontrakten og få full refusjon av depositum beløpet. Hvis denne Avtalen er inngått som en avstand-kontrakt, har du rett til å trekke deg fra denne Avtalen innen syv virkedager etter levering av Kjøretøyet.

Nuvolari

Sitat fra: krister461 på lør 14. sep 2013, kl. 11:53

SitatSpesielle omstendigheter. Denne Avtalen er underlagt de to "Status for ditt depositum"-paragrafene umiddelbart ovenfor, men, hvis du har oppgitt i din bestilling at du har tenkt å finansiere Kjøretøyet, og ikke er i stand til å skaffe finansiering fra oss eller en annen bankutlåner til tross for en hederlig, godtroende innsats for å gjøre det, kan du kansellere denne kontrakten og få full refusjon av depositum beløpet. Hvis denne Avtalen er inngått som en avstand-kontrakt, har du rett til å trekke deg fra denne Avtalen innen syv virkedager etter levering av Kjøretøyet.

Da stemmer helt sikkert det som står der og ikke det Tesla ansatte sa. Han var sikkert ny.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

ellinger

Sitat fra: Nuvolari på lør 14. sep 2013, kl. 12:03
Sitat fra: krister461 på lør 14. sep 2013, kl. 11:53

Da stemmer helt sikkert det som står der og ikke det Tesla ansatte sa. Han var sikkert ny.

Når jeg bestilte min spurte salgssjefen meg om jeg skulle ha finansiering.
Han sjekket da mitt personnummer opp mot DNB som de bruker.
Her ble det grønt lys sa han så da er alt ok. Den var gyldig i 6 mnd.
Hadde den ikke blitt grønn mente han at jeg da ikke fikk bestilt den i butikken på alna før en finansiering var på plass.
Flere som har opplevd samme?
Det er kanskje forskjell i kontrakter gjort på alna kontra hjemmefra?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA