Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Min Tesla Model S Performance 85+ Hentet 31.08

Startet av Teslafrank, lørdag 31. august 2013, klokken 23:50

« forrige - neste »

Teslafrank

Ja da var dagen endelig her, etter mye frem og tilbake, mange telefoner og en god del frustrasjon.

Dagen var preget av litt sånn barn-på julaften-spenning, samtidig som jeg var litt mer "på vakt" enn jeg ellers hadde håpet på.

Gutta på Tesla i Trondheim stod virkelig på for meg i går og i dag, baklampen kom til Værnes kl 18, og i dag var bilen leveringsklar kl 11.

1. inntrykk:

Ble møtt av hyggelig betjening etter ca 5 minutter (vi kom for tidlig).
Serviceavdelingen var i full sving kl 1030, Salgslokalene var ikke helt i orden, men en god start Det var en del verkstedstøy inn i butikken som kunne være litt plagsomt når vi snakket.

2. overleveringen: 

Ryddig og greit, jeg fikk vite det jeg lurte på. Informativt og ærlig. Det de ikke kunne svare på sa de at de ikke visste, men kunne sjekke. Siste dagers hendelse ble beklaget og vi fikk snakket kort om min opplevelse. Bra.

3. Bilen

Den var pent klargjort, med unntak av litt slurvete polering og rutevask. Litt rusk i bagasjerom og dørk. Alt utstyr var som avtalt, bortsett fra manglende adaptere og dobbeltlader. Ellers så oppdaget jeg at venstre bakdør har blitt lakkert med klarlakk etter at bilen var ferdig produsert. Litt ujevn lakkflyt og et par støvkorn i lakken. Dette visste de tilsynelatende ingen ting om, men ble notert ned på overtakelsesskjemaet. Fant også en bitteliten bulk i høyre framskjerm. Denne ser ut å ha vært der før lakkering. Så var panseret litt skjevt justert, ene låsen må strammes litt. Ingen big deal.

De var imøtekommende og skal se på løsningsalternativer på dette. BRA!

Jeg fikk ikke skilter på bilen i dag, da Autoreg var ute av drift. Fikk kjøre på prøveskilt til mandag, og de sender skiltene med JET-PAK hjem til meg over helgen. BRA.

De har i og for seg rodd seg godt inn i gjen, men fikk ikke mer enn hva et minimum av forventningen var. Hadde gjort seg med litt "give-aways" til barna el.l?

Turen ned til Bud utenfor Molde gikk supert. FOR EN BIL!!  Snittforbruk på 200wh/km. Helt ok, Roadsteren bruker under samme forhold ca 150wh/km.

Kanskje litt skuffet over rekkevidden i dag, kjørt ca 31 mil og hadde 6 mil igjen vel hjemme. Tror ikke batteriet var toppet de siste 10% ved start.

Så nå står den på lading, for i morgen skal den kjøres, kjøres og kjøres...:)




Teslafrank


Teslafrank


Teslafrank


olehelge

Da er det bare å holde utkikk i Moldeområdet i morgen og glede seg til egen levering forstår eg - gratulerer  :)
Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

VigdisA

Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

teslaslaven


ebbrey

11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

orjan

Og slik så gliset ut i sidespeilet på Kia'n min da Teslafrank tilfeldigvis lå bak meg på E39 en drøy halvtime innover mot Molde
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Kallagtunet

Gratuler med endelig å ha fått bil. Så du den noengang med de feilmonterte US baklysene?

Muffinman

Gratulerer, Frank A!

Fin bil, men litt feil farge. Hvis du venter noen uker skal jeg vise deg hvordan den egentlig skal se ut   ;D

Mc_Herreington

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 01. september 2013, klokken 07:50
Gratuler med endelig å ha fått bil. Så du den noengang med de feilmonterte US baklysene?

Jeg så bilen uten baklykter inne i lokalene da jeg hentet min på fredag. Virket som den var prioritert da den stod der ferdig polert og klar til å settes på nye lykter. De andre som blir levert ut blir polert samme dag og står nede i kjelleren fram til utlevering virker det som. Snakket med DS da jeg fikk min og han sa det var rimelig hektiskt, syntes nesten synd på fyren :). De har masse biler som skal ut til utålmodige kunder, kunder som er innom, ringer og skriver mail hele tiden, klargjøring med polering som de må sende bilene til, få godkjenning fra England at pengene er betalt ( tar ca. 5 dager fra innbetaling ), forsikring i orden med forsikringselskap som ikke er vant til bilen og gjerne roter litt ( for meg så skjønte ikke forsikringselskapet at det ene chassisnummer var en bokstav ) og til slutt registrere bilen.
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Teslafrank

Takker folkens:)  Muffinman- Model S er så elegant, den må da være sort, med sølv felger:)  Tenkte på blå også, men sort blank er den fineste- synes jeg da. Så er Roadsteren hvit, og da ble det ikke to hvite biler.

Hadde den bare kunne bli ferdig med å lade.......!! det er fint vær og jeg vil kjøre!! 8) 8) 8) 8) ;D ;D  Får ut å bygge litt mer garasje da ;D

teslapower

Gratulere så mye :) første Romsdaling med Model S? Flotte bilder av en fantastisk bil! Gjør min egen ventetid litt lettere ;)
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

tk74

Sitat fra: Teslafrank på søndag 01. september 2013, klokken 10:49
Takker folkens:)  Muffinman- Model S er så elegant, den må da være sort, med sølv felger:)  Tenkte på blå også, men sort blank er den fineste- synes jeg da. Så er Roadsteren hvit, og da ble det ikke to hvite biler.

Hadde den bare kunne bli ferdig med å lade.......!! det er fint vær og jeg vil kjøre!! 8) 8) 8) 8) ;D ;D  Får ut å bygge litt mer garasje da ;D

+1  :)
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA