Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P106 Anker skadet byttet børster slipt anker

Startet av OAT P106, fredag 30. august 2013, klokken 18:45

« forrige - neste »

OAT P106

Nettopp byttet børster på en 1998 P106, det var 1,5 cm igjen på de gamle børstene.
Kjørt 50 mil etter skifte, da bilen plutselig mistet motorkraft.
Ble bedre og fikk kjørt hjem.
Heiste opp bilen og tok ut børstene, så da at ankeret hadde 2 brente punkter på hver side av ankeret.
Slipte dette ned med smergel papir og blåste det rent.
Monterte børstene igjen tok en kjøretur, men det var ikke bedre.
Pådraget kommer og går og ladingen når jeg slipper gassen er borte en stund.
Er som man triller en bil i fri, men plutselig så kommer ladingen tilbake som om man trykker på bremsen.
ER det noe å gjøre her ????? trenger jeg å bytte motor, anker ???

Tar ut motoren i morgen og leverer ankeret til dreiing i benk.
Er det noen som vet om noen som kan reparere eller sjekke om det er kortslutning i et anker ???? Etter dreiing.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA