Oppfordring: Flere superchargere!

Startet av Cowboystrekk, ons 28. aug 2013, kl. 09:26

« forrige - neste »

Cato76

Hva med super lader i HELL? Ser det for meg; "Now you can even charge your Tesla in Hell;)

Nei, seriøst ikke en dum plassering. 225 km fra Dombås, samt ved avstikker til Sverige (E14)  ???

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Veggen

Blødmene rundt lunsjbordet i Fremont sitter nok løst når de diskuterer norske SC lokasjoner:

SitatGet the Hell out of BrokeLand, DumbAss!

Amoss

Sitat fra: Veggen på fre 30. aug 2013, kl. 13:16
Blødmene rundt lunsjbordet i Fremont sitter nok løst når de diskuterer norske SC lokasjoner:

;)

Vel, ser også for meg at de kommenterer de ugudelige nordmennene - Now they will make up for the afterlife and asks for a supercharger in Hell   ;)
Model S 85D

sondell

Sitat fra: arnehelge på fre 30. aug 2013, kl. 00:36
Sondell: Har du noen anelse om hvordan det ligger ann mtp. fremdrift/konkret for E-18 til Stockholm?

Tror ikke de kommet särlig langt, helt i starten. Bad om å bli oppdatert på status for en uke siden og fikk da svaret - "Det ska jag göra men det kommer att dröja lite".

Tror for övrig det er store muligheter til å påvirke. Men ikke med bare jeg vil ha... Hvis man kommer med konkrete forslag på konkrete plasser og kan argumentere godt for hvordan det bör väre der så er det veldig takknemelige. Det har jeg opplevt i hvert fall.

Bjørn

Nei.. Eg e sterk i troen på at dem kommer med mange flere..! :D og da tror eg faktisk at dem vil prioritere nordover.. da det def. er her behovet er størst..

trygvelo

Sitat fra: Veggen på fre 30. aug 2013, kl. 13:16

Der har vi altså grunnen til at den superchargeren har fått navnet Cinderella  :D

jahnarne

Med det enorme antall Teslatråder, ble jeg usikker på hvor jeg skulle legge denne, men hr Wold er intervjuet i Stavanger Aftenblad (http://www.aftenbladet.no/nytte/Lynrask_-lydlos---og-farlig-for-unge-3247888.html / http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7843.msg117571.html#msg117571). Blablabla-artikkel, men det jeg bet meg merke i var:

SitatI løpet av september vil vi åpne ny butikk og servicesenter i Stavanger. Vi har allerede ansatt tre medarbeidere, og når den er på plass vil også en hurtigladestasjon bli bygget

Hadde ikke trodd det, men kan jo faktisk virke som om det blir superladere også ved servicesenterene...!

OleJA

Sitat fra: jahnarne på søn 08. sep 2013, kl. 09:44
Med det enorme antall Teslatråder, ble jeg usikker på hvor jeg skulle legge denne, men hr Wold er intervjuet i Stavanger Aftenblad (http://www.aftenbladet.no/nytte/Lynrask_-lydlos---og-farlig-for-unge-3247888.html / http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7843.msg117571.html#msg117571). Blablabla-artikkel, men det jeg bet meg merke i var:

SitatI løpet av september vil vi åpne ny butikk og servicesenter i Stavanger. Vi har allerede ansatt tre medarbeidere, og når den er på plass vil også en hurtigladestasjon bli bygget

Hadde ikke trodd det, men kan jo faktisk virke som om det blir superladere også ved servicesenterene...!
Tviler på det. Vi må skille mellom hurtigladere og superladere. F.eks så betegnes 22kW tupe2 som semihurtiglader og slike ser ut til å være under montering på Trondheim servicesenter. Tipper det er det samme som kommer i Stavanger etterhvert.

Stellar

Som jeg skrev i annen tråd i går, daglig leder ved Tesla Bergen bekreftet i går at SC ville komme i storbyene også.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

jahnarne

Det er vel ingen i Tesla-systemet som kaller 22kw for hurtiglader? Uansett - har ikke sett konkrete uttalelser fra Tesla tidligere, så om ikke annet, kan det holde spekulasjonene i live ;)

Griffel

Sitat fra: jahnarne på søn 08. sep 2013, kl. 10:20
Det er vel ingen i Tesla-systemet som kaller 22kw for hurtiglader? Uansett - har ikke sett konkrete uttalelser fra Tesla tidligere, så om ikke annet, kan det holde spekulasjonene i live ;)

Når en i Stavanger sier:
Sitat fra: jahnarne på søn 08. sep 2013, kl. 09:44
Så mener han ganske sikkert en 22kW ladestasjon. Større krav til nøyaktighet kan en ikke vente fra Tesla ansatte. De kaller jo også ladestasjoner og kladder av og til feilaktig for ladere.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

NTesla

Hvis det blir en slik hurtigladerstasjon som TM Stavanger sier, så må de evt. plassere den en annen plass enn i butikklokalene sine slik plassering av dem ligger an til å bli(ingenmannsland mm. man er interessert i trelast eller se på utdaterte nybiler av annet merke). På den måten har TM Trondheim gjort noe genialt og plassert seg i et nytt og moderne kjøpesenter i shoppingrekka på Lade med mange muligheter til parkering innendør/utendørs for hurtiglading mens en gjør litt shopping/bespisning.

tsladaytrader

Sitat fra: Nordtroms på fre 30. aug 2013, kl. 11:47
Er det forresten noen her som tror at Tesla har satt opp sin siste SC her i landet?

Jeg er nesten overbevist om at Tesla har satt opp sine siste superchargere i Norge. Om vi er heldige så få vi en i Sverige på vei til STHLM/Gøteborg.

Jeg opplever superchargere nesten som en gimmick.

I mine øyne så har de ett hovedformål:
- Isolere innvendingen om at man ikke kan dra på langtur med elbil, for de som ikke vil ha elbil pga det.

Jeg innbiller meg at de ikke blir satt opp i bla. oslo pga.
- Står de i Oslo så vil strømregningen bli enorm da mest sannsynlig 70%+ av alle tesla eiere i området vil lade der ca 1 gang i uka.
- De har lovet at det ikke skal være kø på superladerne ved at de skal oppskalere etter behov, setter de opp en i Oslo så må den ha et massivt antall uttak.
- Alle haters ville stått å ledd av at 5 teslaer sto på rad og rekke i kø for å få ladet. "Haha told you so, dette er en flopp osv".
- De ønsker egentlig ikke at man skal bruke dem da strømkostnadene over tid kommer til å bli heftige, ved å plassere dem midt ute i skauen så blir bruken og strømkostnad under 1/10 av hva det ville blitt om de sto i Oslo sentrum / bergen sentrum etc.

Superchargers er på kanten til å være en salgsgimmick.
Men ja, det er flott at vi har fått de vi har fått!

Men misforstå meg rett, jeg er blant Tesla`s aller største fans bare så det er helt klinkende klart.

sindrej

Det er jo mange andre steder å sette superladere enn Oslo da. Du glemmer også at vi allerede har betalt for strømmen vi bruker fra SC. Folk er late og strømmen er greit priset, jeg hadde ikke gidda å stått å vente ved en superlader for å spare en 50-lapp. Jeg verdsetter fritiden min mer enn det.

jkirkebo

Sitat fra: tsladaytrader på søn 08. sep 2013, kl. 12:03
- Står de i Oslo så vil strømregningen bli enorm da mest sannsynlig 70%+ av alle tesla eiere i området vil lade der ca 1 gang i uka.

Av de som har råd til en bil til 500.000+, hvor mange gidder å bruke tiden sin på å lade for å tjene kr. 70,- per time? Pluss tiden som går med for å kjøre til/fra ladestasjonen? Ikke jeg ihvertfall, min tid er mer verdt enn det. Jeg kommer til å lade akkurat så mye på SC som jeg trenger for å komme frem + en liten margin (vil vel prøve å ha 20% rest). Ikke mer.

Hvis du er desperat etter å tjene noen tiere i timen tror jeg du tjener mer på å samle flasker en lørdagskveld...

Jeg tipper vi har 30+ SC i Norge løpet av 3 år. De er rett og slett så lønnsomme for Tesla å sette opp. Selger de 10 ekstra biler per SC går de i null. Selger de 100 ekstra går de gigantisk i pluss, og 100 er nok mye mer realistisk enn 10.

Tesla Model Y LR 2024 (gul)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA