Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla-psykosen

Startet av Celter, torsdag 22. august 2013, klokken 10:29

« forrige - neste »

Celter

Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

kimlillebo

Noia for å parkere den.
Uansett hvor...
Både fordi man er redd for bulker / striper, men også fordi man ikke har lyst å sette den fra seg, men heller bare kjøre mer...
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

JohanH

Jeg er syk.

Jeg begynte å få prodromale symptomer allerede i 2009 da jeg opplevde uforklarlige tankeforstyrrelser som dreide seg kring elbiler. Jeg prøvde å behandle meg selv ved å etter kort tid bestille en iMiEV. I c.a. 6-9 mndr. klarte jeg dermed å holde psykosen i sjakk, men fikk etterhvert altså et nytt psykotisk gjennombrudd. Dette førte til tvangsmessig lesing av internetforum som elbilforum.no, teslamotors.com og teslamotorsclub.com. Jeg kan nå i ettertid klare å tilstå at dette kunne dreie seg om opp til 3-4 timer per dag (ofte i arbeidstiden). Jeg trodde jeg enda en gang skulle klare å holde sykdommen i sjakk ved å agere på mine impulser og reserverte altså en Model S. Som vanlig er ved slike tilstander hadde jo dette ikke ønsket effekt, uten isteden økte min sykelige fiksering rundt temaet. Når biler begynte å bli levert i USA, i slutten av 2012, og kjøpere der rapporterte om sine erfaringer skjedde noe med med stemningsleie. Jeg havnet i en slags kronisk hypoman tilstand kjennetegnet av økt energi, minsket søvnbehov, økt livslyst. Det intrådde også en kanskje sykelig optimistisk innstilling til bedriften Tesla og aksjen TSLA. Dette resulterte i en for meg uvanlig heftig investering i nevnte aksje. Merkelig nok økte aksjen over 400% i verdi, slik at dette ikke hadde noen dempende, heller stimulerende effekt på manien. Jeg begynte å investere noen penger i høyrisiko kjøpsopsjoner, noe jeg aldri tidligere vært bort i, igjen som en konsekvens av hypomanien. Merkelig nok klarte jeg i min syke tilstand å sikre oer 800% gevinst på disse opsjoner. Sykdommen har altså blitt kronisk hos meg og vedlikeholdes av en slags positiv feed-back loop. Jeg frykter hva som vil skje om 13 dager da jeg får min Model S. Jeg har nok innsikt, da jeg ser tilbake, til å skjønne at dette ikke vil kurere meg.

luffe

Er også svært syk.

Har de samme symptomene som JohanH, kanskje i litt mildere former. Mine digitale spor er at teslamotors.com, elbilforum.no o.l. ligger i historikken på alle enheter jeg har vært innom. I tillegg er F5-tasten slitt ned til roten.

Jeg tar det naturligvis personlig dersom noen sier noe negativt om Tesla og/eller Model S og har sluttet å lese kommentarfelter på artikler om elbiler, da jeg blir SÅ J*** FORBANNA av skeptikerne som lirer av seg tull om hvorfor revolusjonen aldri kommer til å finne sted. Blodtrykket har ikke godt av det.
Uansett hva Elon Musk måtte finne på å si, er dette sant.

Jeg håper det avtar når jeg får bilen, så jeg slipper å bruke mesteparten av min fritid på dette :o
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

sindrej

Sitat fra: Celter på torsdag 22. august 2013, klokken 10:29
Er du smittet? Hvilke symptomer har du?
Nei, har ingen symptomer.  Det er bare en bil  :P

t0ffluss

P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Chlangum

Uff, er allerede paranoid med Barracuda'en når det gjelder parkering. Blir vel ikke bedre med Tesla'en  :o
Parkerer alltid lengst mulig unna inngangsdøren til kjøpesentre, butikker ol. Helt utrolig hvor hensynsløse enkelte er med andres eiendom  :'(
Men ser lyst på det. Får jo seg litt ekstra trim  ;D

Parkerte en gang utenfor Deli de Luca (eller hva det nå heter) ved hotell Norge, Bergen. Inne i 5 min for å kjøpe noe mat. Kom ut igjen og fant en jente liggende oppå panseret på Barracuda'en mens venninnen tok bilde. Heldigvis var hun bare ikledd en tynn kjole så jeg tok det med et smil. (hjalp sikkert på litt at de var ganske pene å se på også c",)
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Cowboystrekk

Jeg er vell en smule syk selv og bruker fort over en time om dagen på å lese om bilen og telle dagene til den kommer. Jeg er litt perfeksjonistisk og simplistisk og enkle ting som tilnærma full effektutnyttelse, perfekt aerodynamikk, flott utseende, masse krefter, kun ett gir, totalt overlegen ICE ift motor\drivverk på alle måter er musikk i mine ører :D
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

MR Tesla

Har også sterke symptomer. Håper det letter imorgen når jeg får bilen. Lider av mareritt: har allerede crashet Teslaen  i drømme

MR Tesla

Tror det er mindre farlig med et snev av Teslapsykose en det store helseproblemet som vil oppstå for resten av befolkningen i form av en tidligere ikke karakterisert mangelsykdom av ikke å ha en Tesla- sterk depresjon og følelse av oppgitthet av å kjøre rund i ICEbil.  ;D

JohanH

Sitat fra: MR Tesla på torsdag 22. august 2013, klokken 14:13
Tror det er mindre farlig med et snev av Teslapsykose en det store helseproblemet som vil oppstå for resten av befolkningen i form av en tidligere ikke karakterisert mangelsykdom av ikke å ha en Tesla- sterk depresjon og følelse av oppgitthet av å kjøre rund i ICEbil.  ;D

Absolutt. Tenk deg den dype depresjon du med stor sannsynlighet går inn i dersom du en uke bruker over en miljon på f. eks. en splitter ny BMW 740 for å neste uke bli bedt med på prøvetur i en Model S Performance. :)

VigdisA

#11
Teslapsykose for min del :
Hver morgen, - forsøke å tørke av meg Tesla-smilet etter å ha kjørt til jobb så jeg ikke ser for blærete ut..
fint vær ute- jeg har lyst til å cruise med bilen istedet for å være på jobb,
det regner - gremme meg over at bilen blir skitten og jeg ikke får vasket den :-(
Handletur -parkere lengst unna de andre bilene, titte kjapt ut av butikken på om noen står og kikker på den mens jeg er borte, eller om den står i fred.
Sjekke google om det har kommet noen nye Tesla-artikler
Sjekke forumet for nytt
En dag uten å få kjørt med bilen=meningsløs,
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

HABEL

Sitat fra: MR Tesla på torsdag 22. august 2013, klokken 14:13
Tror det er mindre farlig med et snev av Teslapsykose en det store helseproblemet som vil oppstå for resten av befolkningen i form av en tidligere ikke karakterisert mangelsykdom av ikke å ha en Tesla- sterk depresjon og følelse av oppgitthet av å kjøre rund i ICEbil.  ;D

Eller enda verre: Du har akkurat kjøpt denne:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43354916

...uten å ha vært klar over at du får like mye eller mer i en TMS for ca 2.000.000 mindre  :-[
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Libbis

Har (nesten) alle symptomene...
Endelig noen som har gitt oss en diagnose ;D
Tesla Model S
Brun standard m/alt utstyr.
Kambo

SimenT

Jeg ble rørt av denne videoen.

Noen flere som ble det? Eller har jeg blitt syk
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA