Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HomeLink

Startet av Milzit, torsdag 22. august 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

sn0le

Her er 2 bilder.
Den sorte ledningen er strøm inn. Mener klemmen helt til høyre (nederst på bildet) er pluss.
Den hvite lednignen med sort og rød leder er ut fra releet. Den kabelen går inn på motorenheten.
Klemme 1 er felles for de 2 inngangene. På min så er altså releet koblet som bryter nummer 2 siden den har 2 innganger. Men den kunne like gjerne stått i parallell med eksisterende bryter.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Gusse


sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Gusse

#378
Kjenner jeg blir sånn passe rød i toppen her jeg sitter. Spurte forhandler spesifikt etter en home link kompatibel portåpner, noe han sa han hadde viss jeg kjøpte den overdimensjonerte/høyt prisede portåpneren: Hörmann Supermatic E, men måtte ha en liten dings i tillegg til 2500kr. Tenkte shit, shit....skal nå ihvertfall få dette til å funke ihvertfall. Med andre ord så har jeg da sikkert brennt av 4-5000kr for mye, for ingenting >:(
Men kan noen si meg hvilken portåpner som er kompatibel da?
En som er "meningen" at vi skal bruke?

SUNPWRD

Sitat fra: Gusse på lørdag 29. juli 2017, klokken 08:46
Kjenner jeg blir sånn passe rød i toppen her jeg sitter. Spurte forhandler spesifikt etter en home link kompatibel portåpner, noe han sa han hadde viss jeg kjøpte den overdimensjonerte/høyt prisede portåpneren: Hörmann Supermatic E, men måtte ha en liten dings i tillegg til 2500kr. Tenkte shit, shit....skal nå ihvertfall få dette til å funke ihvertfall. Med andre ord så har jeg da sikkert brennt av 4-5000kr for mye, for ingenting >:(
Men kan noen si meg hvilken portåpner som er kompatibel da?
En som er "meningen" at vi skal bruke?

Skjønner godt at dette er irriterende. Jeg har nøstet litt i dette mens jeg venter mine måneder på å få bilen, og jeg har kommet til to muligheter for meg. Disse er kanskje av interesse for deg også.

Jeg gikk inn på homelink.com. Her bladde jeg meg frem til en liste over kompatible modeller. Hef fant jeg min gamle portåpner (Ditec). Om dette mot formodning likevel ikke skulle fungere kjøpet jeg en mottaker fra portspesislisten.no. Denne står at fungerer med TMS og X. Denne var ikke dyr, og jeg har god erfaring med leverandøren etter å ha handlet der før.
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

sjokomelk

Sitat fra: Gusse på lørdag 29. juli 2017, klokken 08:46
Men kan noen si meg hvilken portåpner som er kompatibel da?
En som er "meningen" at vi skal bruke?
Homelink har en liste over hvilke sendere de støtter. Den er ganske lang (82 sider) og inneholder "alt" som finnes av garasjeportåpnere på markedet i Europa - http://homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf - Og Hörmann sine modeller tar over to sider alene.

Hele poenget med Homelink er at du ikke skal trenge noe som helst spesielt utstyr. Bilen bare "kopierer" fjernkontrollen du har fra før.
Og har du garasjeportåpner fra en nogenlunde kjent produsent, så er du ganske trygg på at det vil fungere sammen.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

alda

Det rapporteras om stora problem med Homelink efter sista softwareuppdatering, det slutar att fungera helt i många tillfällen.... Bara en liten "heads up" för dom som använder Homelink, Tesla kommer nog med en fix på det snart får vi hoppas.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

MyMuffin

Sitat fra: sjokomelk på søndag 30. juli 2017, klokken 19:05
Sitat fra: Gusse på lørdag 29. juli 2017, klokken 08:46
Men kan noen si meg hvilken portåpner som er kompatibel da?
En som er "meningen" at vi skal bruke?
Homelink har en liste over hvilke sendere de støtter. Den er ganske lang (82 sider) og inneholder "alt" som finnes av garasjeportåpnere på markedet i Europa - http://homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf - Og Hörmann sine modeller tar over to sider alene.

Hele poenget med Homelink er at du ikke skal trenge noe som helst spesielt utstyr. Bilen bare "kopierer" fjernkontrollen du har fra før.
Og har du garasjeportåpner fra en nogenlunde kjent produsent, så er du ganske trygg på at det vil fungere sammen.

Det fine med homelink er at det også støtter nexa etc.
Hjemme har jeg ett nexa rele på belysningen i carporten, som således skrur seg på av bilen når jeg ankommer huset mitt.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

petersv

Det paradoksale med dette er at jo eldre og enklere portåpner du har, gitt at den har fjernkontroll, jo enklere er den å parre med bilen. Rullende koder osv gir bare problemer.

OleP

Heisann

Supert om noen har et par tips til meg nå som jeg endelig har fått meg en garasje til min Tesla. Har da Hørmann port med BiSecur, ser det står HS5-868-BS på min fjernkontroll.
Ønsker jo å koble denne til Homelinkfunksjonen i min bil. Etter å ha sjekket litt så ser det ut til at jeg trenger en antenne/radiomottaker HE1-868 art nr 437 404 som jeg må koble til min garasjeport.
Noen som vet om dette stemmer og hvor kan jeg få kjøpt en slik mottaker tro ?

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

1000kwh

Jeg har en portåpner med fjernkontroll. Denne registrerer bilen fint, men hva er det som skal skje under "lærings"-fasen av oppsettet? Står at jeg skal trykke på noe på portåpneren, men skjønner ikke hva.

SUNPWRD

Sitat fra: 1000kwh på mandag 27. november 2017, klokken 12:22
Jeg har en portåpner med fjernkontroll. Denne registrerer bilen fint, men hva er det som skal skje under "lærings"-fasen av oppsettet? Står at jeg skal trykke på noe på portåpneren, men skjønner ikke hva.

Etter at du har programmert fjernkontrollen til bilen, altså at bilen oppfører seg som fjernkontroll, må du «fortelle» portåpneren at du har en ny fjernkontroll. For å gjøre dette må du se i instruksjonsboken til portåpneren. Dette medfører ofte å ta av et lokk og trykke på en knapp. Kan være greit å være to slik at en kan trykke på portåpneren mens en trykker på neste/learn i bilen.

Lykke til.
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

Tor Inge Skaar

Jeg kjøpte nylig denne (https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/) for å få min staurgamle Tormatic garasjeport kompatibel med Homelink. Montering tok en liten halvtime, og Teslaen var "pairet" på første forsøk. Det er helt fantastisk å ha fungerende Homelink. Jeg har både auto lukk og auto åpne. Og i siste OTA oppdatering til Tesla er det lagt til konfigurerbar Homelink distanse. Alt-i-alt kjempefornøyd med sluttresultatet. Vurderte faktisk lenge å kjøpe ny garasjedøråpner for å få det til.

Bekkenes

Jeg kopierte 2 kontrollere, en i bygget hvor jeg bor, fra 2009, og en i bygget for mine foreldre, fra 1986, og begge fungerte.
Den siste fikk ny port for 7-8 år siden.
Så tviler på de er siste skrik noen av de, men kopiering gikk kjempefint.
Så prøv før dere kjøper noe :)

Start å progge, gå ut av bilen, pek kontroller mot fronten og hold inne knappen i opp til 30 sekunder.
Så blinker det en gang (hos meg iallfall), og voila :)
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA