Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HomeLink

Startet av Milzit, torsdag 22. august 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

Kvark

Sitat fra: oklona på onsdag 12. april 2017, klokken 09:17
Hei, Kvark!
Hvordan har du koblet antennen? Bare avisolert den kabelen som gikk ut, og koblet/loddet til en connector? -Eller byttet ut kabelen som er i controlleren med en coax, som går til connectoren? Dette er jo at veldig bra tips dersom man vil ha litt lenger ledning, og sette opp en utendørs antenne, da! Da slipper man at signalet må gå gjennom porten.

Jeg kjøpte en sma-hunnkontakt med ledning ferdig terminert. Kalles gjerne pigtail. Det koster noe sånt som 10 kroner inkludert frakt fra andre siden av jorden. Teoretisk sett er den totale antennelengden nå optimal for 866MHz.

Hvis jeg skulle ønske å montere antennen utendørs så kjøper jeg en ferdig forlenger med sma-kontakter på eBay.
S85D

oklona

Takk!
Nå så jeg på bildene av RX-MULTI - receiveren igjen, og ser jo at det faktisk er egen antenneutgang :-) Da er pigtail og antenne med 3m ledning bestilt, så håper jeg å få litt bedre rekkevidde. Veldig greit hvis porten rekker å gå helt opp før jeg kommer frem til garasjen ;-)


Hyperstress

Hvor sikre er disse eBay variantene i forhold til original fjernkontroll egentlig?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kvark

Sitat fra: Hyperstress på søndag 30. april 2017, klokken 10:34
Hvor sikre er disse eBay variantene i forhold til original fjernkontroll egentlig?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Det kommer jo helt an på om "original fjernkontroll" og portåpneren bruker rullerende kode eller ikke.

Rullerende kode er tryggest. RX Multi som portspesialisten selger støtter vel det.

Tipper de billigste eBay-variantene har fast kode.
S85D

Tuxedo

Sitat fra: Kvark på søndag 30. april 2017, klokken 21:06
Tipper de billigste eBay-variantene har fast kode.
Det har de. (Uten at det plager meg, siden ingen av kjeltringene i mitt område har utstyr til engang å avlytte en fast kode.)

Kvark

Sitat fra: Tuxedo på søndag 30. april 2017, klokken 21:41
Sitat fra: Kvark på søndag 30. april 2017, klokken 21:06
Tipper de billigste eBay-variantene har fast kode.
Det har de. (Uten at det plager meg, siden ingen av kjeltringene i mitt område har utstyr til engang å avlytte en fast kode.)

Jeg har rullerende kode, men det er superlett å rive av litt kledning for å komme seg inn i min garasje. Folk stresser for mye.
S85D

mj

Har kjøpt denne https://www.igarasjen.no/produkt/homelink-unv-mottaker/
igarasjen.no Den funker veldig bra mot bilen siden den er Homelink sin egen  :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Isbjørn

2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt


Isbjørn

2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

Chris Neumann Ruud

Holder på å planlegge for ny garasje nå, og lurer på hvorvidt det er praktisk mulig å bruke Summon mot homelink slik som de gjør i USA med FOB, her i Europa? Eller må jeg la FOB'en ligge i bilen mens den er i garasjen for at det skal fungere nogenlunde? Mister en del av poenget med homelink/summon - koblingen dersom det ikke fungerer spesielt bra...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

alda

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

cra

Sitat fra: Isbjørn på onsdag 14. juni 2017, klokken 19:44
Takk for et intetsigende svar. For det første står det ikke i manualen til portåpneren. For det andre så fulgte ikke med noen ledninger eller stikk med universalmottakeren.

Du skriver jo ikke noe om hva slags portåpner det er snakk om i det innlegget, så hvordan forventer du et konkret svar? Det finnes manualer for det meste på nett, og det er lite å hente på å være frekk mot dem som prøver å hjelpe deg selv om svaret tydeligvis ikke var så klokkeklart som du kanskje hadde håpet. Det er en god mulighet for at det er merket på portåpneren hva du skal koble hvor, evt. at det er de eneste ledige kontaktene.

Hvis den allerede er satt opp med en knapp du kan trykke på for å åpne/lukke porten f.eks. ved inngangsdøra til garasjen er det bare å koble seg inn på samme.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kvark

Sitat fra: Isbjørn på onsdag 14. juni 2017, klokken 19:44
Takk for et intetsigende svar. For det første står det ikke i manualen til portåpneren. For det andre så fulgte ikke med noen ledninger eller stikk med universalmottakeren.

Hva slags portåpnermotor har du da?

Det er print på universalmottakerkretskortet som beskriver hva terminalene er til. Du kan bruke hva som helst av ledning, og universalmottakeren må ha 12 volt. Mulig den støtter opp til 24 volt.
S85D

sn0le

Sitat fra: Isbjørn på onsdag 14. juni 2017, klokken 17:11
Hvordan kobler du den opp mot portåpneren? Har fått den i dag men det følger ikke med ledninger eller brukerveiledning.
Mottakeren har inngang for ekstern spenning, der har jeg koblet en vanlig batterieliminator.
Og den har en releutgang. Den kobler man f.eks i parallell med knappen på veggen hvis man har det.
Da vil releet fungere som en ekstra knapp i tillegg til den man har.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA