Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HomeLink

Startet av Milzit, torsdag 22. august 2013, klokken 09:44

« forrige - neste »

hallvardr

Nå har jeg fått flytta triggeren så langt strømkontakten lar det gå. Så nå står den ca 1m fra porten. Får fortsatt ikke åpnet porten med bilen. Ingen problemer med fjernkontrollen. Begynner å lure på om Roadsteren har en ganske svak sender? men det høres egentlig litt rart ut. Har hørt om flere som bruker den uten problemer. Men mulig stålporten gjør det ekstra vanskelig... Kan det være mulig å bytte ut sendeboksen i bilen kanskje?

Thor2014

Sitat fra: Kvark på tirsdag 28. februar 2017, klokken 01:24
Sitat fra: Thor2014 på søndag 26. februar 2017, klokken 20:02
Det var masse problemer.
Åpnet bare noen få ganger.

Har du betonggarasje og/eller metallport?
Den er av tre, men mottakeren sitter inne på den ene veggen slik at bilen ikke trenger å sende gjennom porten. Kun gjennom veggen som også er av tre.

alda

Sitat fra: hallvardr på torsdag 02. mars 2017, klokken 00:21
Nå har jeg fått flytta triggeren så langt strømkontakten lar det gå. Så nå står den ca 1m fra porten. Får fortsatt ikke åpnet porten med bilen. Ingen problemer med fjernkontrollen. Begynner å lure på om Roadsteren har en ganske svak sender? men det høres egentlig litt rart ut. Har hørt om flere som bruker den uten problemer. Men mulig stålporten gjør det ekstra vanskelig... Kan det være mulig å bytte ut sendeboksen i bilen kanskje?
Testa hur det funkar med porten uppe, så vet du om det är den som är problemet.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Kvark

#348
Slenger inn et bilde av min installasjon.

S85D

alda

Sitat fra: Kvark på tirsdag 14. mars 2017, klokken 09:28
Slenger inn et bilde av min installasjon.

https://ibb.co/eAnsVa
Ser bra ut!
Min Ebay-variant är lite mer "jalla", har elektroniken helt öppen och antennen som är en ståltråd är trukket ut för bättre räckvidd. Har tejpat fast hela paketet i garagets takbjälke, ser långt fra profft ut - men det funkar!
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Kvark

50 kroner i deler for å cleane opp installasjonen litt, i tillegg til å få en antenne med lengre rekkevidde. Jeg kan åpne porten fra ganske lang avstand nå.

Jeg ser også en fordel i å ha rullerende kode, for det er en del garasjeportåpnere i nabolaget her.
S85D

hallvardr

#351




Her er slik jeg har det nå. Fikk ikke kontakt mellom bil og trigger når porten var lukket. Fjernkontrollen funket fint både på inn og utsiden. Jeg om over noen i USA som hadde trukket antenna på utsiden, så tenkte jeg kunne prøve det samme. Fikk tak i en tynn antennekabel og strekte den ut og la en sløyfe rett over porten. Jeg får nå kontakt med bilen og det fungerer ok. Må ofte trykke flere ganger og holde inne, men det fungerer hvertfall.
Jeg må nesten helt inn til porten og holde inn knappen i bilen, så må jeg slippe så snart porten rører på seg, om ikke stopper den med en gang igjen

Kvark

Tror du har en b-vare altså.
S85D

alda

Sitat fra: Kvark på tirsdag 21. mars 2017, klokken 01:26
Tror du har en b-vare altså.
Ja, låter så. Har min mottagare ca. 3 meter in i garaget, och det funkar alltid att öppna porten från bilen så länge den är i närheten av garaget (ca. 10 meter minst). I tillägg låter det som att du har problem med jumpern i kretskortet? (men ser at du har provat att lyfta ut den utan att det hjälpte).
Har du varianten jag har länkat till i tidigare inlägg? Kan ju vara att det är ojämn kvalitet på dessa, kan kanske vara värt att köpa en till?  Min funkar som sagt problemfritt, och signalen är stark (bank i bordet ;D)
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

hallvardr

b-vare trigger eller bil :/
Jeg har ingen problemer med å åpne porten på litt avstand med kontrollen, så logikken sier at problemet er senderen i bilen. Kanskje Roadsteren har en svakere sender enn model S?

Når det gjelder jumperen er det fikset. Jeg forstod det slik at det var jumperen på portåpneren som skulle fjernes. Men etter å ha kikket nærmere på boksen, så jeg at det var en liten jumper der også.

TerjeG

Noen som har en link til den på ebay som tilsvarer den fra portspesialisten?

Kvark

Sitat fra: hallvardr på tirsdag 21. mars 2017, klokken 18:17
Kanskje Roadsteren har en svakere sender enn model S?


Dette må du nesten sjekke med Tesla eller på et amerikansk forum.
S85D

alda

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)


oklona

Hei, Kvark!
Hvordan har du koblet antennen? Bare avisolert den kabelen som gikk ut, og koblet/loddet til en connector? -Eller byttet ut kabelen som er i controlleren med en coax, som går til connectoren? Dette er jo at veldig bra tips dersom man vil ha litt lenger ledning, og sette opp en utendørs antenne, da! Da slipper man at signalet må gå gjennom porten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA